KNSB comp.

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
arjan
Expert
Expert

KNSB comp.

Bericht door arjan » vr nov 07, 2003 8:02 am

Ook lekker. Groningen is vergeten de persoonlijke uitslagen door te geven. :roll:

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » vr nov 07, 2003 10:46 am

Groningen 3 heeft dat wel gedaan.

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » vr nov 07, 2003 11:04 am

Ik had toch echt die 3 wedstrijdformulieren in 1 envelop gestopt.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » za nov 08, 2003 4:30 pm

We zien het wel. Trouwens we hebben gisteren leuk gewonnen van de Messemaker (uitslag 3-1). Dus op naar de volgende ronde :!:

ruud
Gevorderde
Gevorderde
Contacteer:

Bericht door ruud » za nov 08, 2003 8:35 pm

Geef eens een verslagje van die 3-1 Arjan!
'F for Fashion'

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » zo nov 09, 2003 2:00 pm

Matthew kraakte de Albins van Ludden. Een mooi duel !. Dimi en Arjan remiseerden tegen resp. Karstan en Blok. En Rogier was de held van de avond door werkelijk fenomenaal te winnen van Roering. Ik kopier het verslag van de site van de Messemaker en lees:

Bijna-stunt in voorronde KNSB-beker
Vergeefs verzet Goudse schakers
tegen sponsorgeweld Amersfoort

AMERSFOORT - Het KNSB-bekeravontuur voor Messemaker 1847, al jaren een erkend cupfighter, is al voorbij nog voor het begonnen is. De Gouwenaren verloren namelijk in de voorronde van Amersfoort. Deze club, normaliter van iets lichter kaliber, heeft sinds kort een sponsor en met het daardoor vrijgekomen geld kon o.a. gigant Matthew Sadler in stelling worden gebracht. De Britse grootmeester had het een avondlang Spaans benauwd tegen Messemakerkopman Gert-Jan Ludden, maar legde toch de basis voor de 3-1 overwinning van de thuisclub.

De bezoekers kregen daarmee geen loon naar werken. De sfeerloze speelzaal vormde het decor voor een urenlange verbeten krachtmeting, waarin tot diep in de avond onduidelijkheid bestond over de overlevingskansen van beide teams. Heel lang zelfs mochten de Gouwenaren uitgaan van (minimaal!) 2-2, welke uitslag gevolgd zou zijn door een ongetwijfeld spectaculaire snelschaakbarrage. De harde professionaliteit van de Amersfoortse gastspeler zou evenwel doorslaggevend blijken te zijn.

Dik drie uren duurde het, alvorens de eerste uitslag werd genoteerd. De puntendeling van Michiel Blok was eigenlijk een kleine teleurstelling. Blok speelde met zwart, toonde aan dat het schijnbare actieve witte openingsspel slechts optisch bedrog was en nam het initiatief over. Dat resulteerde in een betere pionnenstructuur die uitzicht gaf op winst. Uiteindelijk bleek zetherhaling echter onvermijdelijk.

Ook Erich Karstan, in bekerwedstrijden al seizoenen lang onverslaanbaar, liet een remise noteren. Hij probeerde heel lang vergeefs een bres te schieten in de beruchte Stonewall van de Hollandse opening, een wapen dat - mits goed gehanteerd - in de subtop van het schaken nog altijd effectief is. Verder dan het minimale voordeel van 'de betere loper' kwam het niet (1-1).

Zwoegend voor de volle winst
Bij deze gelijke tussenstand en het verstreken zijn van de eerste tijdcontrole zwoegde Messemaker 1847 nog altijd voor de volle winst. Aan het topbord was de uitkomst van alle gepeperde ontwikkelingen volkomen onvoorspelbaar, maar aan bord vier leek Ed Roering over winstkansen te beschikken. Duidelijk was hier ook, dat tijdnood wel eens de beslissing kon gaan brengen, want beide combattanten hadden voor de eerste negen zetten al de helft van de beschikbare tijd gebruikt. Aldus geschiedde. Roering kon lang bogen op een prettiger stelling met het loperpaar, kon dat kleine voordeel niet uitbouwen, verloor in vliegende tijdnood een kwaliteit en vervolgens de partij.

Aan Ludden, goed in vorm de laatste maanden, ten slotte de onmogelijke taak om Matthew Sadler (elo 2579 tegenover de 2251 van de Gouwenaar) uit het zadel te lichten. Ludden speelde creatief en moedig het onvoorspelbare Albins tegengambiet en kreeg kansen, won zelfs een kwaliteit. De zuchtende en steunende Brit snoepte evenwel wat pionnetjes en koerste op het volle punt af. Luddens verzet was taai en inventief en het eindspel met wederzijds actief stukkenpel vroeg uiterste attentie van zijn opponent. Dat kon de gelouterde schaakprofessional echter wel opbrengen: 3-1 en 'einde oefening' voor Messemaker 1847.

Gedetailleerde uitslag:
DataBalk/Amersfoort (2195) - Messemaker 1847 (2147) 3 - 1

M.D. Sadler (2579) - G.J. Ludden (2251) 1 - 0
D. van Leent (2164) - E.M.O. Karstan (2138) remise
A.J. Tissink (2030) - M. Blok (2103) remise
W.R. Dijk (2007) - P.W.E. Roering (2095) 1 - 0

Henk J. de Kleijnen

--------------------------------------------------------------------------------

Peter
Expert
Expert

Leuk!

Bericht door Peter » ma nov 10, 2003 5:28 pm

Mwah, ik vind dit wel een leuk verslag! Zeker daar waar het de sfeertekening van onze speellocatie betreft 8)

Peter
Expert
Expert

Sfeer maken, dat zeg ik dan!

Bericht door Peter » ma nov 10, 2003 5:35 pm

Maar waarde houtschuivertjes, sfeer maken dat doe je toch altijd nog zelf!
Grooooovy BABY!

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma nov 10, 2003 7:34 pm

Welk sponsor geweld??

Ah, ik snap het al: onze Piet Peelen trainingen.. 8)
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » di nov 11, 2003 1:08 am

Ik vind het een beetje lullig voor Matthew. Hij doet ontzettend zn best om ons sterker te laten schaken. Hij krijgt daar niet meer voor dan een gezellige avond en een drankje. En bij het eerste de beste verslag, meld een teamleider van de tegenstander zonder kennis van zaken dat de sponsor weer de maandelijkse bijdrage op zijn rekening heeft geschreven. Verder vond ik het verslag wel aardig. Ik heb alleen mijn partij net even iets anders beleefd dan de verslaggever. Dat ik een remisebod heb geweigerd zie ik niet terug (wie speelde er op winst 8) ). Verder wil ik me niet branden aan de stelling van Matthew, verder dan een ingewikkelde partij met wederzijdse kansen kom ik niet.

Dat van de speelzaal vond ik wel herkenbaar, de sfeer wordt echter niet alleen gemaakt door de speelzaal.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » di nov 11, 2003 8:25 am

Ach, per 1 maart 2004 hebben we een mooi denksportcentrum en reken maar dat het een goed geoutilleerde ruimte wordt. Daar gaan we ook sfeer maken!. Dat De Open Hof wat kaal en stofffig overkomt weten we allemaal. Bovendien is Matthew voor ons geen gastspeler, maar een gewoon clublid. Hij hoort er gewoon bij en doet gewoon leuk mee, net als iedereen. Hij is ook burger van Amersfoort en komt lopend naar de club. Een normale situatie lijkt mij.

Plaats reactie