Borgerhout

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
SGABeest
Expert
Expert

Borgerhout

Bericht door SGABeest » ma nov 17, 2003 8:49 pm

Wie hebben er zo lekker gescoord?

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di nov 18, 2003 5:43 pm

De derby tussen Borgerhout 1 en Deurne 1 is zonder meer dé topmatch in deze afdeling.
Een rechtstreekse confrontatie tussen de nummers 1 en 2 met als inzet promotie naar eerste afdeling !
Deurne stond voor deze match 2 punten voor op Borgerhout zodat enkel een zware nederlaag ons van de eerste
plaats kon beroven. Beide ploegen zijn op papier aan elkaar gewaagd; enkel achteraan is Deurne wat kwetsbaarder.

De match begint slecht voor ons. Kapitein Robert heeft een prachtig kwaliteitsoffer op lange termijn gespeeld
en stevent af op een verdiende overwinning. Net voor de tijdscontrole overziet hij echter een tactische wending die
een vol punt kost. Een wel erg onverdiende nederlaag voor Robert. Schaken kan knoer hard zijn …

Semen heeft ondertussen remise gespeeld tegen Andy Baert. Hij kwam met de zwarte stukken nooit in de problemen.
Een degelijke prestatie van onze benjamin.

Topbord Danïel heeft ook zwart tegen IM Marc Dutreeuw. Danïel krijgt een pionoffer voorgeschoteld en moet lange
tijd secuur verdedigen. Dutreeuw kan zijn aanval niet waarmaken en Daniël heeft de winst binnen handbereik.
Hij vergeet echter de schaakklok en … verliest met tijd. Op zo'n moment dringt het besef door dat het ons dagje niet
gaat worden.

Gelukkig kan Pieter het tij keren. Wanneer tegenstrever Werner Van den Brande een sterke voortzetting mist, is Pieter
er als de kippen bij om het punt binnen te halen. Een zéér belangrijk punt voor Deurne.

Maar … dan gaat het weer mis. Ronny gaat een remisevariant uit de weg maar miskijkt zich op de stelling.
Plots is er geen redden meer aan. Een zeldzame nederlaag voor onze IM … en dan weet je. Neen, dit wordt ons dagje niet.

Na de tijdscontrole staat het : 3.5 - 1.5.

Rudi speelt met wit tegen Concalves. Hij heeft geen voordeel maar is ook nooit in de problemen. Onder lichte tijdsdruk
wikkelt hij af naar een … verloren eindspel. Knullig zoiets ! De vierde nul voor Deurne is een feit.

Marcel speelt - volgens Robert - tegen de sterkste speler in het team van Borgerhout. Eric De Haan speelt in de
Nederlandse competitie op de topborden. Marcel krijgt het moeilijk. Hij heeft een zwakke pion en moet verdedigen.
Gelukkig kan hij ontsnappen in een toreneindspel met een minuspion. De Haan probeert nog maar Marcel bewijst
eens te meer zijn eindspelkennis. Een hardbevochten remise.
In een paardeindspel beschwindelt hij Willem Bor en zo kan Helmut na bijna 6 uur spel
een uiterst belangrijk halfje toevoegen aan onze score.

Helmut beleeft ook een donkere middag. Hij is met zwart probleemloos uit de opening gekomen en er lijkt geen
vuiltje aan de lucht. Zo rond zet 40 blundert hij een pion weg en de 5de nul lijkt dan niet veraf. Helmut is een
vechter en dat wordt soms beloond.
Einduitslag : 5.5 - 2.5. Deurne is zijn leidersplaats kwijt.

Wat te zeggen van deze ontmoeting ? De Engelsen zeggen : "It never rains, it pours !". Als het mis gaat, gaat het ook meteen
goed mis. Het was gewoon ons dagje niet …

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di nov 18, 2003 10:23 pm

Mooi verslag maar volgens mj niet de afgelopen wedstrijd. Van de volgende zaken ben ik haast zeker :

- Xander verloor.
- Willem won
- Arie won
- Andy verloor
- Dimi won
- Erik speelde niet mee
- Richard speelde niet mee

Kortom : ik snap het verslag hierboven niet :?:

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di nov 18, 2003 10:24 pm

Laat ik het anders stellen. Tis niet van de afgelopen wedstrijd :roll: 8) :lol:

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » di nov 18, 2003 11:27 pm

Wedstrijd tegen Deurne is ong een jaar geleden.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » wo nov 19, 2003 3:20 pm

Belgische site gaf bovenstaand verslag. Mijn fout was de verkeerde datum. Goed te zien dat de kornuiten winnend afsluiten......

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » wo nov 19, 2003 4:02 pm

Voor de vorm de uitslag van afgelopen zondag.

Borgerhout 1 5 - 3 LVL Fortis 1

1. M. Dutreeuw (2383) 1 - 0 P. Claesen (2410)
2. X. Wemmers (2312) 0 - 1 J. Claesen (2308)
3. W. Bor (2259) 1 - 0 A. Ooms (2281)
4. A. Vanderburch (2265) 1 - 0 S. Soetewey (2260)
5. W. Van den Brande (2252) 1 - 0 P. Meurrens (2215)
6. A. Baert (2237) 0 - 1 A. Aglave (2170)
7. D. Van Leent (2208) 1 - 0 K. Ceulemans (2158)
8. D. Haberkorn (2247) 0 - 1 C. Van Hul (2143)

Een belangrijke overwinning voor Borgerhout tegen een verzwakt Leuven. Na deze overwinning ziet het er rooskleurig uit voor de Antwerpenaren. Zondag 30 november spelen ze (we?) in en tegen Luik.

Verder was opvallend dat de topclubs (Eynatten en Rochade) sterk waren opgekomen. Op bord 1 speelde Sokolov tegen van Wely (remise).

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » wo nov 19, 2003 10:50 pm

het was weer gezellie!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » ma dec 01, 2003 9:29 am

Helaas heb ik gisteren van Kohlweijer verloren. 2400 is me toch te sterk. Achteraf had ik wat normaler moeten spelen. Maar ik kon het weer niet laten om te gaan h-lijnen. Mijn plan werd vervolgens een rampenplan. Dimi verloor van Eismond. Ook iemand van 2430. Volgens mij stond Dimi wel goed maar de IM's willen daar niets van weten. Dimi zal zijn partij even door Frtiz heen spoelen. Dat lijkt mij wat objectiever dan in gesprek te gaan met de genoemde IM.
Die Belgische competitie is volgens mij de laatste jaren wat sterker geworden. Op de laatste borden zag ik nog wat schakers zitten met 2200 +.

Plaats reactie