Lienden-Vitesse 1-0!!!

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Lienden-Vitesse 1-0!!!

Bericht door Gunie du Chatinier » do nov 13, 2008 12:25 am

Bericht voor de zelfmoordoverwegende Vitesse-supporters:
1. Wacht nog even totdat we het 100e SGA-lid hebben. Zonder jullie gaat dat wat langer duren.
2. Ook al ben je een voetbalanalfabeet: je kan evengoed nog wel een goed mens zijn.
3. Zelfs in jouw geval zijn er wellicht een paar mensen die van je houden
4. Volendam-Ajax 1-0 is misschien een kleine troost voor je
5. Tot vrijdag: contact met mij of Ton van Bladel kan je beter even vermijden.

Sterkte en gecondoleerd

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Re: Lienden-Vitesse 1-0!!!

Bericht door Willempie » do nov 13, 2008 7:17 am

Ach, op dezelfde avond is miljardenbedrijf Aegon uitgeschakeld door garnalenboer Klaas Puul, een soort collega van de Kaaieman. :oops:
Van de klassieke top-3 kan alleen Feyenoord zich nog, door te winnen bij het altijd lastige Hardenberg (iets wat SGA-1 een half jaar geleden al lukte), naar de volgende bekerronde spelen. Let u in dit verband even op mijn aloude onderschrift?
F for Forward.

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » do nov 13, 2008 7:33 am

Ja, dramatische wedstrijd en, wat ik bij Vitesse altijd al een probleem vind, Wedstrijdmentaliteit.

Als prof moet je tegen Lienden bij jezelf denken, we rammen er 5 a 6 in en gaan dan rustig aan doen (zie Twente). Maar sommigen denken dat het andersom hoort, lekker relax en dan komen de doelpunten wel...

Dat Ajax eruit ligt is voor mij geen troost, ik vind altijd leuk om naar te kijken.
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do nov 13, 2008 8:28 am

Dat Ajax eruit ligt is voor mij geen troost, ik vind altijd leuk om naar te kijken.
Ja, ik vind het ook altijd leuk om naar een verliezend Ajax te kijken :twisted:

Hans Westerhof is rijp voor het assisentschap bij Ron Jans, valt nog een boel te leren :twisted:
Verba volant, scripta manent

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do nov 13, 2008 12:13 pm

Het was vanmorgen groot feest hier op mijn werk. Lienden valt onder de gemeente Buren. Buren is hieroor weer even op de kaart gezet. Vooral de rellen in de kantine werden uitvoerig besproken. De ME kwam er aan te pas, etc.etc.
Triest dat Ajax verloor. Wat was dat een slechte wedstrijd tegen Volendam. Gelukkig is het een incident. Bij Vitesse, PSV en Feyenoord kampen ze nog met structurele problemen. :lol:
Er zit nog steeds schot in de zaak

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do nov 13, 2008 12:57 pm

Triest dat Ajax verloor. Wat was dat een slechte wedstrijd tegen Volendam. Gelukkig is het een incident
Ik vond Ajakkes niet anders voetballen dan de afgelopen jaren alleen hadden ze nu eens géén geluk :!:

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do nov 13, 2008 2:31 pm

Weer zo´n kenmerkende opmerking van een Feyenoorder. Wat is de laatste keer dat die havenarbeiders een fatsoenlijke wedstrijd op de mat gekwakt hebben? 8)
Grooooovy BABY!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do nov 13, 2008 3:43 pm

typisch ajakkespubliek; zodra het slechter met zijn eigen cluppie gaat, moet er richting Rotterdam worden gewezen.

Overigens vergeten we de titel van dit draadje; weet iemand of Herr Vorsitzende al weer is opgevist uit de Eem? Hoe diep kun je zinken :roll:

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do nov 13, 2008 4:09 pm

Helaas Jeroen, het tegendeel is waar. In de regel is het zo dat de F-supporters Ajax (vooral) maar ook andere Nederlandse clubs - bijvoorbeeld in Europa - niets gunnen. Sterker nog : ze juichen als andere Nederlandse clubs verliezen. Dit geldt niet voor alle Feyenoord supporters, maar ik constateer dat het bij fans van deze club VEEL vaker voorkomt dan bij andere verenigingen.

In de regel reageer ik niet op dit soort draadjes, omdat het allemaal veel geschreeuw en weinig wol is, maar dit kon ik niet reactieloos laten passeren.
Het is toe te juichen als mensen kritisch over hun eigen cluppie zijn.

Om daarmee te beginnen. Een absolute WANPRESTATIE van Ajax tegen Volendam.
Grooooovy BABY!

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do nov 13, 2008 4:58 pm

Volendam won inderdaad volkomen terecht. Lienden, met de rieken in de schoenen, ook.
Feyenoord is een leuk ploegje

voor de eerste divisie. :mrgreen: :roll:
Help! Hij communiceert.........

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do nov 13, 2008 11:13 pm

Is Hardenberg - Feyenoord een klassieker geworden ? :lol:

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » vr nov 14, 2008 12:29 am

1-5.

De eerste helft maakt Feyenoord dezelfde fout als Vitesse en Ajax, namelijk het gemakkelijk opnemen; te veel vertrouwen op het kwaliteitsverschil en vooral negeren dat het voor de tegenstander de wedstrijd van hun leven kan zijn. Maar in tegenstelling tot Vitesse en Ajax wist Feyenoord zich in de tweede helft wel anders op te stellen en werd eigenlijk simpel gewonnen.

Ik ben het overigens met Peter eens dat sommige supporters overdreven vijandig zijn t.o.v. andere clubs, maar volstrekte kritiekloos naar de eigen club.

Zijn goede voorbeeld verdient navolging.
Ik ben Ajax-supporter en vind dat het sympathieke Volendam volledig terecht en verdiend gewonnen heeft.

Over het kwaliteitsverschil valt nog wel wat op te merken: de meeste amateurhoofdklassers zijn qua sterkte vergelijkbaar met de middenmoot van de 1e divisie.
Lienden-Vitesse en Hardenberg-Feyenoord was dus eigenlijk middenmoot 1e divisie tegen degradatiezone eredivisie; zo groot is dat verschil toch niet.
Volendam is op dit moment ook niveau middenmoot 1e divisie en wint dus van top eredivisie.
Conclusie: relatief gezien heeft Ajax een grotere wanprestatie geleverd dan Vitesse. Ik zal alle pesterijen en provocaties dan ook met een glimlach incasseren.

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr nov 14, 2008 8:51 am

Die overdreven vijandigheid is inderdaad een feit; dat dit bij bepaalde clubs meer zou leven dan bij andere clubs, is logisch. Op de lange Zuidzijde in het Oosterpark was nagenoeg iedereen altijd anti-Heerenveen dus dat krijg je dan ook vanzelf mee (5-1 in Wolfsburg gnagna). Roda en MVV gaat ook niet samen (Fortuna misschien) en ten Oosten van Amersfoort zitten ook meer clubs dan financieel gezond is die elkaar in elke derby van het veld proberen te schoppen.

Feit is verder dat er van oudsher twee klassieke clubs in Nederland zijn en die ontlenen hun eigen bestaansrecht aan het feit dat de ander er is (zoals licht er is omdat er ook donker is, goed omdat er ook kwaad is etc.) Het tegen elkaar afzetten hoort daar per definitie bij.

Maar.....

Als Ajakkes in Europa een nederlaag lijdt, vind ik dat ook niet leuk. Tuurlijk ben je in de eerste plaats Nederlander.
Dit forum geeft echter wel alle ruimte om af en toe (zie bijvoorbeeld Ton hierboven en Arjan zo ongeveer in al zijn postings) lekker een ander te prikkelen.
En dat moet vooral zo blijven :D

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr nov 14, 2008 8:54 am

ooh, en dat Marco van B. (ik schijn op de club niet alleen met voornamen te mogen werken) een prutscoach is, kan toch niemand ontkennen...

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr nov 14, 2008 9:24 am

Maar als ik het bovenstaande allemaal goed lees, hebben de meeste clubleden toch wel een 'Ajax-hart'. En enkele leden zoals Jeroen 'een beetje Ajax-hart'. :lol:

Plaats reactie