vrijdag 2 januari 2009: CHESS QUIZ NIGHT !!

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Gunie du Chatinier
Expert
Expert

vrijdag 2 januari 2009: CHESS QUIZ NIGHT !!

Bericht door Gunie du Chatinier » di nov 18, 2008 12:52 am

Beste schaakvrienden,

Bij deze zijn jullie allemaal uitgenodigd om op 2 januari a.s. op de club mee te spelen met chess quiz night.

Opzet

- teams van maximaal vier personen
- zes rondes van elk 10 vragen (halverwege een pauze)
- (bescheiden) prijsjes voor elk team

De quizmaster zal gesecondeerd worden door een uiterst charmante dame.

De vragen zullen in de breedste zin van het woord over schaken/schakers gaan: toernooien, grootmeesters, SGA, spelregels, schaakboeken, openingen,etc.

In de samenstelling van de teams heb je de keuze uit:
Zelf vooraf een team samenstellen, of op de avond zelf ingedeeld worden door mijn charmante assistente.

Aanmelding:

1. op dit draadje
2. op een intekenlijst die vanaf de 1e week december op de club zal hangen
3. op de avond zelf tot 20.15

Aanvang: 20.30; prijsuitreiking circa 23.30.

Uiteraard zal het bestuur voor hapjes zorgen en (althans dat neem ik aan) Marian de Cloet voor de heerlijke oliebollen en wafels.

Ik reken op jullie komst!!!

Martin Bos
Expert
Expert

Re: vrijdag 2 januari 2009: CHESS QUIZ NIGHT !!

Bericht door Martin Bos » di nov 18, 2008 9:43 am

Als ervaren quiznight speler vraag ik me natuurlijk af:

a) is er een muziek ronde (Abba)?
b) is er een plaatjesronde (herken je stuk)
c) welke charmante dame wil er met Gunie samenwerken?
Er moet meer gerockt worden !!

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di nov 18, 2008 12:01 pm

Lijkt me erg leuk!
Ik doe graag mee en zal proberen een geinig groepje samen te stellen...............:)
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » di nov 18, 2008 11:14 pm

Martin Bos schreef:Als ervaren quiznight speler vraag ik me natuurlijk af:

a) is er een muziek ronde (Abba)?
b) is er een plaatjesronde (herken je stuk)
c) welke charmante dame wil er met Gunie samenwerken?
a. nee
b. nee
c. het was een zware beslissing, want ze stonden in de rij, maar uiteindelijk is de beste geselecteerd!!!

Martin Bos
Expert
Expert

Bericht door Martin Bos » wo nov 19, 2008 8:43 am

'c. het was een zware beslissing, want ze stonden in de rij, maar uiteindelijk is de beste geselecteerd!!!'

De 'beste' is:
a) die het minst hard kon (weg)lopen ?
b) het laagste bedrag vroeg ?
c) de enige in de rij die bleef staan omdat toen uitgelegd werd waarom de rij daarstond zij doof bleek te zijn ?
d) a + b + c zijn goed !
Er moet meer gerockt worden !!

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » do nov 20, 2008 8:02 pm

Jaloersheid in multiple choice vorm: mooi!!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » zo nov 23, 2008 9:55 am

Politieke lotsverbondenheid en afkeer van foute komma’s hebben vrijdagavond in De Drietand gezorgd voor de vorming van het eerste complete quizviertal. Waarmee de klus van Floor om op 2 januari handmatig in te delen alvast wat wordt verlicht. :wink:

Teamnaam: Lak aan 9.2
Teamleden: Martijn van der Z., Joske U., Ton van B., Willem B.
F for Forward.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » zo nov 23, 2008 11:55 am

We overwegen nog om in stemmig Pechthold groen te komen (de enige die zijn bakkes opentrekt tegen rechtsradicaal), of toch maar dat mooie koningsblauworanje.....
Afijn we zien wel. We gaan er in ieder geval van uit dat Sytze ons ongevraagd sponsort en dat de onzinnigheid, daterend 12 februari 1988!!!, spoedig wordt gecorrigeerd.
Help! Hij communiceert.........

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » ma nov 24, 2008 10:38 pm

Sorry Ton, maar mijn liefde voor deze groene club is twee jaar geleden gesneuveld na dat m.i. lachwekkende interview van manneke P in de Volkskrant ("die collega-rotzakken in het Catshuis pesten me iedere week", net alsof manneke P meneer De Graaf MOEST opvolgen), de beledigende uitlatingen van brulboei Loesewies en dat uit het kabinet stappen vanwege Rita V (veel te veel eer voor dat mens; als je tegen het vreemdelingenbeleid van Balk 2 was, had je niet moeten instappen of samen met Thom moeten uitstappen (waar ik overigens tegen heb gestemd in Den Haag, wie breekt betaalt!).

Solidariteit met jullie naam heb ik hopelijk hierboven wel voldoende getoond, maar daar blijft het bij :mrgreen:

Overigens is hooguit het artikelnummer (9.2) nieuw in de editie van 1988; toen ik in 1978 lid werd van ons aller SGA bestond het door jullie zo verfoeide artikel al lang!

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di nov 25, 2008 6:01 pm

Maar Sytze, zoals reeds aangegeven, ook de koningsblauworanje combinatie is een sponsormogelijkheid.
Overigens niets dan lof voor je principiële keuzes :idea: . Maar of Joske het daar mee eens zal zijn betwijfel ik......
Het verfoeide artikel is misschien wel 115 jaar oud :!: Zal de inhoud dan de tand des tijds wel doorstaan?

Overigens moet ik me door omstandigheden terugtrekken uit dit superallert ogende team. Een vervanger, die mogelijk enige lotsverbondenheid met de Quiz"master" kan opbrengen, zal naar ik hoop snel gevonden zijn. Ik wens het team een duidelijke en afgetekende overwinning toe.

Joske
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Joske » di nov 25, 2008 11:21 pm

Nee Ton, natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. Het is een tijd lang een rommeltje geweest binnen D66, met te veel machtswisselingen. Dat bracht hen tot het absolute dieptepunt van 2 zetels bij de verkiezingen van 2006. Maar nu, met Pechtold, krijgen ze hun zaakjes weer op orde en beginnen met hernieuwde kracht aan de klim. Maar dat terzijde. (geld een forumtopic ook als bijeenkomst van de club?).

Maar als jij je terugtrekt verzwakt het team wel danig; we hadden juist op je gerekend voor alle muziekvragen. :lol:

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » wo nov 26, 2008 8:23 am

Pechtold heeft een 'VVD hart', een 'VVD kop' en 'VVD bloed'. Die man zal D66 echt niet groter maken. :lol:
Er zit nog steeds schot in de zaak

Anthon
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Anthon » wo nov 26, 2008 8:52 am

Wie heeft er zin om met mij in het jeugdteam te zitten?
Zo iets als onder het mom van Jong geleerd.

Lars, Lennart, Jeanine, Jeroen, Remy, Jesse, Erwin, Marcel, Jochem, Karel, Laurens.
Kom op en doe mee, samen kunnen wij die 'oudjes' verslaan!
Just because I'm losing, it doesn't mean I'm lost. -Lost!, Coldplay-

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » wo nov 26, 2008 12:12 pm

Joske, zoals zo vaak weet je de spijker op de kop te slaan. :!: :!: :!:
Is een forumdraadje voorzien als bijeenkomst in de, oude doch vigerende, tekst van het HR artikel 9.2:
"Op alle bijeenkomsten van de vereniging is het spreken over godsdienstige, kerkelijke of politieke onderwerpen, het bezigen van uitdrukkingen, die kwetsend kunnen zijn voor andersdenkenden, niet geoorloofd."
Buiten de verwarrende interpunctie is bovendien het ontbreken van een richtlijn waaraan het "kwetsend kunnen zijn" kan worden getoetst, weinig richtinggevend. Als je als lid de lengte van de tenen van Gunie hebt - let wel ik het het alleen over de lengte van zijn tenen!- dan is er ruime marge in het "kunnen zijn". Is die teenlengte groter dan wordt de marge automatisch kleiner. Maar wat is dan de bandbreedte van die marge?
Joske schreef:Maar als jij je terugtrekt verzwakt het team wel danig; we hadden juist op je gerekend voor alle muziekvragen. :lol:.
Ja, daar zou je het me erg moeilijk mee kunnen maken als we er van uit gaan dat Gunie muziekvragen in het repertoire heeft. Maar zeg nu zelf: "Zie jij Gunie een band vragen die én harmonica én accordeon én koehoorns én een wasbord in de begeleiding heeft?" :roll:

JanK
Expert
Expert

Bericht door JanK » wo nov 26, 2008 10:20 pm

Breng Gunie niet op ideeen, Ton. Straks gaat hij dat ook nog voorbereiden ook nog. Staan we met zijn allen mooi voor schut als we het niet weten.

Zoals het er nu uitziet ben ik vrijdag 2 januari wel weer zover nuchter dat ik aan de quiz mee kan doen.
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Plaats reactie