vrijdag 2 januari 2009: CHESS QUIZ NIGHT !!

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
SGABeest
Expert
Expert

Re: vrijdag 2 januari 2009: CHESS QUIZ NIGHT !!

Bericht door SGABeest » zo jan 04, 2009 11:42 am

Ufuk.Geweldige onderschriften bij de foto's! Verboden terrein voor ouders......
Van die indianen en die bomen en van het graantoevoer, hoe kun je het verzinnen.
Prachtig gewoon en een mooie kers op de toch al zo heerlijke slagroomtaart.
Wel jammer dat Joske de recht- en aanrecht-discussie zo'n geweld aan doet, maar ja het is toch echt ons keukenprinsesje en onze remisekoningin. :roll: en gelukkig had ze het met de Wim Lamme vraag wel bij het rechte eind :shock: .
Laatst gewijzigd door SGABeest op zo jan 04, 2009 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Help! Hij communiceert.........

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » zo jan 04, 2009 11:45 am

Gunie, mijn dochter laat weten dat de SEH instructies voor 2009 wederom slechts op één naam zijn gericht..... :oops:
Enneeehhhh even om de context en het wereldbeeld van Donner aan te geven: die heulde toch met dictator Fidel?
Help! Hij communiceert.........

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » zo jan 04, 2009 1:54 pm

Dankjewel Ton. Alleen toen ik half sliep had ik al allemaal andere versies.....Die graantoevoer heb ik inmiddels veranderd.

Helaas mis ik het begin...
http://www.youtube.com/watch?v=RAUxTqWH ... annel_page

Gunie en the winnende team.....
http://www.youtube.com/watch?v=KuMAbHD4xYA
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

Joske
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Joske » zo jan 04, 2009 9:56 pm

Gunie du Chatinier schreef:
Joske schreef:Het was ook wel een beetje een strikvraag Gunie, want onze heer Donner heeft ook eens een hele column gewijd aan het feit dat vrouwen niet kunnen schaken, omdat ze het benodigd inzicht missen.
En ja, Ton tetterde zo overtuigend in mijn oor dat het gebrek aan emancipatie van Donner de reden was, dat ik het maar opschreef.
Lieve Joske
1. Jij hoort al lang in bed te liggen.
2. Ik heb expliciet vermeld dat het niet ging om een verklaring van (al of niet vermeende) speelsterkte verschil tussen mannen en vrouwen, maar om verschil in belangstelling.
3. Ton is een fantastische man op wie ik erg gesteld ben, maar dat is alleen vol te houden door hem niet serieus te nemen. je bent nog jong, moet nog veel leren en ik neem het je niet kwalijk.
4. je blijft toch wel lid??
5. En nu slapen, kreng.
1. Daar heb je helemaal gelijk in.
2. Het is over het algemeen zo dat een mens minder plezier schept in een activiteit waar hij/zij niet zo goed in is. Oftewel, als je helemaal niet goed kan schaken, zul je minder geneigd zijn te blijven spelen. Er kan dus prima een causaal verband bestaan tussen het lage aantal vrouwen in de schaaksport en het vermeende gebrek aan inzicht.
3. Nou, dat is aardig van je, Gunie. Ik kan er natuurlijk inderdaad weinig aan doen dat ik nog niet zoveel ervaring met Ton heb als jij.
4. Natuurlijk, ik laat me toch niet afschrikken door een arm verblind mannetje dat dergelijke uitspraken blijkbaar nodig had. En ook al zouden dergelijke mensen zich in groepsverband bij SGA hebben verzameld, blijf ik nog niet weg, al was het maar om hun ongelijk te bewijzen.
5. Heb ik gedaan.

Leuke foto's trouwens Ufuk, maar ik mis de grote onthulling waarom wij gewonnen hebben. Ik blijf dus gepast trots.

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » zo jan 04, 2009 10:37 pm

Joske schreef
Leuke foto's trouwens Ufuk, maar ik mis de grote onthulling waarom wij gewonnen hebben. Ik blijf dus gepast trots.[/quote]

Ik vermoed dat Ufuk refereert aan het filmpje van de prijsuitreiking waarin Willem vertelde dat ik met de twee Lak aan 9.2 teams had meegegeten. Maar dat is natuurlijk onzin. Ik heb alle antwoorden eerlijk en objectief beoordeeld. Lak aan zet 9.2 team 1 had gewoon de meeste punten en heeeft daarom verdiend gewonnen.

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » zo jan 04, 2009 11:14 pm

Anthon schreef:we zaten maar 6 punten onder je Ton, en dat zonder voorbereiding + dat driekwart van de vragen van voor onze tijd was. Ik wil deze quiz wel eens weer spelen over 10 jaar, dan worden jullie ingemaakt
Jouw team heeft het voortreffelijk gedaan Anthon. Betreft jouw tijdsbeleving van de vragen het volgende:

Ik had circa 150 vragen ontworpen. Vervolgens heb ik er daar 60 van geselecteerd, enerzijds op spreiding qua categorieen (wereldkampioenen, Corus/Hoogovens, schaaktechnische vragen, spelregels, SGA schaakgerelateerd, SGA niet-schaakgerelateerd en overige trivia) en anderzijds op tijdsdimensie (juist omdat ik wist dat er jeugdleden mee zouden doen, hetgeen ik overigens erg leuk vond).
Van de 60 vragen waren er 20 redelijk actueel (tot circa 3 drie jaar terug), 20 vragen hadden geen tijdsdimensie en 20 vragen gingen over onderwerpen en gebeurtenissen van langer dan 3 jaar geleden.

Uit mijn analyse van de antwoorden bleek dat er zes vragen waren die niemand goed had en dat waren inderdaad nogal specifieke vragen uit de oude doos, maar de teams met 50-plussers erbij hadden die dus ook fout.

Maar nogmaals: erg leuk dat jullie er ook bij waren.

Plaats reactie