Masterclub Amersfoort van start

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
Gerard van Otten
Expert
Expert

Masterclub Amersfoort van start

Bericht door Gerard van Otten » do mar 26, 2009 11:54 am

Geweldig goed initiatief van ons erelid! Staat prominent op de KNSB-website. De oudere jongeren / jongere ouderen hebben de toekomst!

Hans van Doorn
Expert
Expert

Re: Masterclub Amersfoort van start

Bericht door Hans van Doorn » za mar 28, 2009 9:38 am

Gerard, bedankt voor de tip ik heb mn vader gelijk even ingeseind!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » zo apr 05, 2009 10:56 am

Ben gistermiddag wezen kijken. Eigenlijk had ik in de ochtend ook de presentatie over het senetspel willen meemaken (als ik goed begrijp een schaakspel in het oude Egypte dat soms ook mee het graf in ging en waarbij gespeelde partijen dan iets voorspelden over een volgend leven), maar die was na toeschouweren bij SGA-2 de avond ervoor bij nader inzien wat vroeg.
Erg veel motiefgroep gezien en erg weinig masters; tot verbazing ook van ons vaste duo achter de bar, die mij er nog op aanspraken. En ook erg weinig SGA-ers: naast mijzelf en master-organisatoren Wout en Wim alleen AlexanderM met kleine die zich de werking van de automatische toegangsdeuren van De Drietand liet uitleggen (“ja, wij schakers zijn nou eenmaal lui!”). :mrgreen:
In de veiling en bij de stands wat zaken op de kop getikt. O.a. twee zilveren medaillons uitgegeven door de Yslandse schaakbond t.g.v. DE match van de vorige eeuw, en een herdenkingsmunt van de WK-match Karpov-Kortsjnoj in Meran 1981. Aardigheidjes. Die Yslandse medaillons kaapte ik volgens de veilingmeester weg voor de neus van een Arabier die schriftelijk had geboden. Mede door die (vele) schriftelijke biedingen uit verre buitenlanden had de veiling een fikse opbrengst, ik denk meer dan 5.000 Euro (met als hoogste opbrengst per kavel 2x 202,50 voor setjes postzegels), die merendeels naar het Max Euwe centrum gaat.
De stands hadden vooral veel boeken, tijdschriften en postzegels. Ik had op nog wat meer afwisseling gehoopt met meer tekeningen, ansichtkaarten (beperkt voorradig), schaakfiguurtjes, mokken (niet gezien), stropdassen (2 of 3 verschillende gezien, maar vond ze niet mooi), t-shirts (niet gezien) en zo meer.
De dag werd afgesloten met een snelschaaktoernooitje dat ik niet meer heb meegemaakt. Meer verhalen wellicht (want ik merk dat ik deze tekst met gemak 4x zo lang had kunnen maken) als ik inspiratie vind om over de dag een stukje voor het clubblad te schrijven.
F for Forward.

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » zo apr 05, 2009 1:23 pm

Gister ochtend waren er best wat mensen.
Ik vond het een gezellige sfeer gister in de Drietand. Ik was er net na de uitleg van het Senet spel en was erg leuk om te zien.
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Plaats reactie