In memoriam Jan Willem Walraven Borst

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
arjan
Expert
Expert

In memoriam Jan Willem Walraven Borst

Bericht door arjan » za jul 25, 2009 6:41 pm

Vandaag las ik een overlijdensadvertentie in de krant van Jan Willem Walraven Borst. Na een kortstondig ziekbed is hij overleden in de leeftijd van 52 jaar. Jan Willem is jarenlang lid geweest van onze club. De laatste jaren zagen wij hem steeds minder. Vooral de tijd in de Johanneskerk, en de kantine van Inradal, zagen we Jan Willem iedere vrijdag achter het schaakbord zitten. Ook bij schaakevenementen was hij van de partij. Het was een markant figuur. Ik had zelf niet zoveel contact met Jan Willem.
Er zit nog steeds schot in de zaak

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Re: In memoriam Jan Willem Walraven Borst

Bericht door Sytze van der Velde » zo jul 26, 2009 10:59 am

Jan Willem Walraven Borst is inderdaad lange tijd lid van het SG Amersfoort geweest. Ook als bestuurslid heeft hij veel voor onze club betekend: een aantal jaren was hij de wedstrijdleider interne competitie. Daarnaast is hij bestuurslid geweest van de SGS; hij zorgde ervoor dat ook de SGS een website kreeg.

Persoonlijk heb ik goede herinneringen aan hem m.b.t. het schaaktoernooi op het kanaaleiland Guernsey, waaraan Jan Willem en ik samen deelnamen. JWWB was een bescheiden, vriendelijk mens, die niet altijd een gemakkelijk leven heeft gehad vanwege zorgen over familieleden. Naast het schaken waren internet en science fiction zijn grote passies.

Zelf kreeg hij de laatste jaren steeds meer gezondheidsklachten vanwege zijn forse overgewicht.

Moge hij rusten in vrede.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Re: In memoriam Jan Willem Walraven Borst

Bericht door Guus » do jul 30, 2009 9:45 am

Jan Willem, rust zacht.
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Plaats reactie