Chess Quiz Night 2010

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Chess Quiz Night 2010

Bericht door Gunie du Chatinier » zo nov 08, 2009 10:02 pm

Ik ben vereerd met de uitnodiging van het bestuur om op 8 januari 2010 weer een chess quiz night te gaan verzorgen (uiteraard in nauwe samenwerking met Marleen).
Voor de fanatici laat ik dit nu alvast weten zodat er teamleden geronseld kunnen worden en er afspraken over voorbereidend leeswerk gemaakt kunnen worden (bijvoorbeeld: alle wereldkampioenen; alle ratings van sga-ers; alle nederlandse grootmeesters die ooit met wit van Kasparov verloren hebben; enz. enz.).
De teams mogen weer uit maximaal vier personen bestaan. Individuele aanmelders worden door Marleen op de avond zelf ingedeeld bij een team. Kleine prijsjes voor iedereen. Ik heb er weer zin an; ik hoop jullie ook!!

arjan
Expert
Expert

Re: Chess Quiz Night 2010

Bericht door arjan » ma nov 09, 2009 9:34 pm

Ik ben vereerd met de uitnodiging van het bestuur om voor 8 januari 2010 de chess quiz-vragen van Gunie te beoordelen en daar waar nodig te corrigeren.
Ook jurylid Ton van Bladel zal vooraf een kritische blik op de quiz-vragen van Gunie werpen.
Verder mogen de teams weer uit maximaal vier personen bestaan. Individuele aanmelders worden door Marleen op de avond zelf ingedeeld bij een team. Kleine prijsjes (oa. een blik erwtensoep, of een rempengbal) voor iedereen. Ik heb er weer zin an; ik hoop jullie ook!! :roll:
Er zit nog steeds schot in de zaak

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di nov 10, 2009 3:59 pm

Ik ben vereerd met de interventie van Arjan, maar....... Met klem moet ik voor de eer van jurylid bedanken. Ik heb vertrouwen in onze Quizmaster en in de vrije wereld. Ongetwijfeld zal hij weer - zoals ieder jaar - een of meer lullige vragen, mij betreffende, stellen. Maar Gunie kan incasseren en uitdelen. Ik zal daar niet voor onderdoen (met name het laatste).

Helaas zal ik op de quiznight zelf niet aanwezig zijn, maar Arjan ik vertrouw er op dat jij mij voldoende inspiratie in je verslag gaat geven om The King of Fashion waardig te blijven marketen. Al moet ik zeggen dat het na suppoost Crooswijk wel steeds moeilijker wordt de overtreffende trap te vinden.....Het wordt misschien wel alleen pappen en nathouden om de naamsbekendheid van het merk op peil te houden.

Heel verrassend trouwens kwam de grootmeester zelf met een spiksplinternieuwe "Tis' motorlijn" die erg appelleerde aan de pin-up gevoelens die je in menig clubblad hebt ten toon gespreid. Een verrassende wending in zijn alsmaar uitdijende collectie.
Het zoemt ook rond dat The King of Fashion een "Remy's Gothic lijn" aan het ontwerpen is om hem van zijn sokjes syndroom af te helpen.......

Het gerucht gaat trouwens dat een of meerdere van de quizvragen gaat(n) over de langste scrabblewoorden die op ons forum geschreven zijn. De insteker hierbij is dat het scrabblebord een beperkt aantal vakjes kent en dat op ons forum woorden te vinden zijn waar twee ja zelfs drie scrabbleborden achter elkaar geplaatst moeten worden om alle letters kwijt te raken. Wie heeft deze dan geschreven en in welk draadje?

Wat is het meest bekeken draadje over geelzwarte depressies?, kan vanwege de bijdrage van Marleen aan de quiznight NIET gesteld worden. Overigens zou ik het op prijs stellen Arjan als je Gunie op de vingers tikt als hij weer eens een van zijn lompe opmerkingen naar Marleen maakt. Alvast veel plezier gewenst bij voorbereiding en executie.
Help! Hij communiceert.........

Lukas Boutens
Expert
Expert

Bericht door Lukas Boutens » vr nov 13, 2009 7:54 pm

Ik doe graag mee in een team; ik weet praktisch alles van vrouwenvolleybal, Afrikaanse vlaggen en koningen en wie er in '95 de winnende goal scoorde tegen de Milanezen..
Wie of wie wil met mij in 1 team?
Overigens ben ik ook een hele gezellige drinker...

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » ma nov 16, 2009 6:21 pm

Beste Lucas, erg zinnige kennis waarover jij beschikt. Zeker tijdens een quizzz met uitsluitend vragen over schaken. Ik weet dan weer alles van de onderschatte Imca tradities in het Midden Oosten, de dart-cultuur in Botswana en natuurlijk de drinkgewoonten in Atlantis.

Het lijkt mij duidelijk. Jij bent voor mij de ideale quizteamgenoot! Welke behoorlijk ontwikkelde figuren melden zich nog meer aan voor team Lucas and friends. Ik hoor dat Luuc Baltus weer lid is geworden. Lijkt mij een zeer geschikte kandidaat!
Van horen zeggen begreep ik dat hij echt alles weet van (onder andere) de verkeersregels op de Antillen...
Grooooovy BABY!

Anthon
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Anthon » ma nov 16, 2009 6:55 pm

ik ga kijken of ik weer een jeugdteam kan samenstellen
Just because I'm losing, it doesn't mean I'm lost. -Lost!, Coldplay-

Erwin
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Erwin » vr nov 20, 2009 9:44 am

Anthon,
Ik wil wel onderdeel van jouw jeugdteam zijn.

Martin Bos
Expert
Expert

Bericht door Martin Bos » vr nov 20, 2009 2:59 pm

Tegenwoordig win ik bijna elke keer in de pub quiz. Zolang het niet met schaken te maken heeft weet ik alles. Wie?
Er moet meer gerockt worden !!

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » vr nov 20, 2009 3:34 pm

joehoe Martin, joehoe.......
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

RobertKrouwel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door RobertKrouwel » vr nov 20, 2009 4:00 pm

ik weet geen moer maar compenseer het met een grote bek. Pas ik nog ergens bij?
Kick 'em while they're Down.
http://www.youtube.com/watch?v=SRaw_DBxQaI

Martin Bos
Expert
Expert

Bericht door Martin Bos » vr nov 20, 2009 5:00 pm

Jij mag voor Cas en mij het bier halen :lol: .

Weest welkom
Er moet meer gerockt worden !!

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Dalmuti » do dec 10, 2009 6:19 pm

Ik kan eigenlijk alleen maar drinken, team Lucas en Peter interesse ? Vraag ik of Dimuti ook kan, heeft tog tijd zat 8)
Amersfoort, hoezo Amersfoort ?

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Dalmuti » do dec 10, 2009 6:23 pm

Dimi out...zit met zijn snufferd in de sneeuw zegt ie, nja het is niet anders :P

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » vr dec 11, 2009 12:15 pm

Een team met Boutens en Dalmuti en Dimuti. That's gonna be a night to remember!

Dal- en Dimuti jongens. Jullie zijn van harte welkom!!
Ik denk dat ik voor de verandering een taxi regel 8) 8)
Grooooovy BABY!

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Dalmuti » zo dec 13, 2009 1:13 pm

@Sonder....goed idee ;-) Boutens, Sonder Dalmuti interessant team :?

Plaats reactie