ALV

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Gunie du Chatinier
Expert
Expert

ALV

Bericht door Gunie du Chatinier » zo aug 14, 2011 12:36 am

Vandaag kreeg ik de vergaderstukken voor de ALV. Ik wijs er even op dat in de begeleidende brief we uitgenodigd worden op 29 augustus; ik neem echter aan dat vrijdag 26 augustus moet zijn.

Bij de teamindeling staan hele oude ratings vermeld; de ratings per 1 aug staan ergens anders in OP wel goed vemeld.

Dimi
Expert
Expert

Re: ALV

Bericht door Dimi » zo aug 14, 2011 12:46 am

Het is inderdaad de 26e.

De ratings vermeld bij de indeling zijn de indelingselo's, geen knsb-elo's.

Lukas Boutens
Expert
Expert

Bericht door Lukas Boutens » zo aug 14, 2011 8:14 am

Ik meld mij bij deze af voor de ALV, allemaal heel veel vergaderplezier gewenst.

L.

Zeeuwse Paard
Newbie
Newbie

Bericht door Zeeuwse Paard » zo aug 14, 2011 11:53 am

Beste mensen,

Naar aanleiding van het voorstel van Patrick om een nieuw speeltempo te introduceren, heb ik op de Fide site gekeken wat wordt voorgesteld bij dezen:

WORLD CHAMPIONSHIP EVENTS AND FORMATS* A large number of suggestions were made regarding the World Championship cycle and these will be reviewed in more detail by the World Championship and Olympiad Commission. The CMF agreed that the WCOC would prepare a detailed structure of events for Rapid and Blitz tournaments in line with the need to develop further these time controls as commercial instruments. Federations and continents would be asked to implement full cycles for these events. It was recommended that new rating lists would be produced for rapid, blitz and possibly also internet blitz. Whilst the harmonization of these lists could be studied, the new cycles and events would need to run parallel for a period of two years before FIDE would take a decision regarding any unified rating list. The first rating lists for blitz and rapid were targeted for July 2012 so that Federations and Continents could start to build up a database of players and events for the first lists. The CMF also proposed to remove increments from the time controls for the official rapid and blitz events. The proposal was debated for some time due to differing positions on this matter and the impact on the various events, advantages and disadvantages were discussed. The Classical time control cycles would not be affected and tie breaks would still be played with increments however.

Conclusie: het klassieke tempo blijft zelf in het Fide voorstel gewoon bestaan; er komt alleen twee andere officiële disciplines naast het klassieke schaken.

Mijn eigen mening is dat wij geen aanpassingen moeten doorvoeren in het speeltempo van de interne competitie (ik ben meer van de slow food i.p.v. fast food).

Johan

Johan

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » zo aug 14, 2011 1:40 pm

@Johan.
Klopt wat je zegt en als ik nu voor mezelf praat : ik ben voor meerdere keukens met meer verschillende variaties op het voedsel 8)
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

JanK
Expert
Expert

Bericht door JanK » zo aug 14, 2011 2:50 pm

Een tip voor bestuur en jeugdleiding: op 1 oktober a.s. wordt een landelijke themadag Jeugd georganiseerd in Arnhem. Zie http://www.schaakbond.nl/opleidingen/la ... adag-jeugd.

Mbt speeltempo ben ik het met de vorige sprekers eens: voor interne niet aanpassen. Er zijn buiten (en tijdens) de interne competitie mogelijkheden genoeg om met andere tempo's te experimenteren. Je zou alleen tijdens de ALV kunnen discussieren of hiervoor door de vereniging speciale voorzieningen moeten worden getroffen. Bijvoorbeeld door inschrijving voor een bepaald format te facilliteren.
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » zo aug 14, 2011 5:43 pm

Dimi schreef:Het is inderdaad de 26e.

De ratings vermeld bij de indeling zijn de indelingselo's, geen knsb-elo's.
Dat realiseerde ik me later pas; excuses voor de opmerking.

Patrick
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Patrick » zo aug 14, 2011 8:09 pm

Zeeuwse Paard schreef:Beste mensen,

Naar aanleiding van het voorstel van Patrick om een nieuw speeltempo te introduceren, heb ik op de Fide site gekeken wat wordt voorgesteld bij dezen:

WORLD CHAMPIONSHIP EVENTS AND FORMATS* A large number of suggestions were made regarding the World Championship cycle and these will be reviewed in more detail by the World Championship and Olympiad Commission. The CMF agreed that the WCOC would prepare a detailed structure of events for Rapid and Blitz tournaments in line with the need to develop further these time controls as commercial instruments. Federations and continents would be asked to implement full cycles for these events. It was recommended that new rating lists would be produced for rapid, blitz and possibly also internet blitz. Whilst the harmonization of these lists could be studied, the new cycles and events would need to run parallel for a period of two years before FIDE would take a decision regarding any unified rating list. The first rating lists for blitz and rapid were targeted for July 2012 so that Federations and Continents could start to build up a database of players and events for the first lists. The CMF also proposed to remove increments from the time controls for the official rapid and blitz events. The proposal was debated for some time due to differing positions on this matter and the impact on the various events, advantages and disadvantages were discussed. The Classical time control cycles would not be affected and tie breaks would still be played with increments however.

Conclusie: het klassieke tempo blijft zelf in het Fide voorstel gewoon bestaan; er komt alleen twee andere officiële disciplines naast het klassieke schaken.

Mijn eigen mening is dat wij geen aanpassingen moeten doorvoeren in het speeltempo van de interne competitie (ik ben meer van de slow food i.p.v. fast food).

Johan

Johan
Johan, het voorstel is gebaseerd op 2 berichten op schaaksite.nl en enkele andere sites waar hierover werd gesproken. Hieronder staan de links van beide berichten:

http://schaaksite.nl/page.php?id=2665

http://schaaksite.nl/page.php?id=2672

Op 20 oktober zal een definitief besluit genomen worden. Zoals ik het lees zal het bestaande tempo blijven bestaan maar richt de FIDE zich uitsluitend op 25 en 5 min pppp.

Overigens blijft het bestaande speeltempo in mijn voorstel ook gewoon bestaan. Mochten 2 spelers liever korte partijen spelen dan hebben ze daar de mogelijkheid voor. Als 1 van beide spelers het niet wil dan gaat het bestaande speeltempo voor.

Patrick

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » zo aug 14, 2011 11:09 pm

caspar schreef:@Johan.
Klopt wat je zegt en als ik nu voor mezelf praat : ik ben voor meerdere keukens met meer verschillende variaties op het voedsel 8)
Ik vind zelf koken altijd leuk.
Idee vind ik wel leuk, dan heb ik tenminste iedere avond een keer wit en kans om de opening te overleven :D
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » di aug 16, 2011 7:37 pm

Meld me af voor de ALV ben nog in Amerika
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb, treedt automatisch regel 1 in werking

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di aug 16, 2011 8:32 pm

Meld me voor alle kookevenementen af!!!
Ik kom misschien wel eten op basis van de enige, door het bestuur getekende, officiële uitnodiging voor de 29e.
P.S.Rene: Als ik het op de clubavond ook al niet meer over de PVV mag hebben, waarmee kan ik Tissink dan nog wel het vuur mee aan de schenen leggen? Dat is de enige schijnwerkelijkheid die hij begrijpt.!
Maar ja, als ik hem mijd, bots ik natuurlijk tegen die op blokhakjes aangeklede parelketting aan en moet ik dat geleuter over Eurabië aanhoren en dat dat de reden is waarom er meer geld naar onderwijs moet. Als ik dan eindelijk losgeweekt raak door een aangereikt glaasje uit een andere zone, schrik ik weer bij het aannemen van het vocht, van het teneergeslagen gelaat van die eenzame rempengballeneter in mijn ooghoek, die nog steeds de klap van de verkiezingsnederlaag niet heeft verwerkt. Dan is Gijppie en Derksen nog een redelijk alternatief op de vrijdagavond, toch.....? Of is er iemand die die mop van die buikspreker in Marakko smakelijk kan vertellen en de toko ( en de baromzet) wat op kan fleuren? Nee Rene, ik denk dat in plaats van dat lamme ambtenarengelul van Tis, de puntmutsjesvarianten van Casje, en de lerende maatschappij theorie van dat luie wicht, de vrijdagavond veel gezelligheid en speelplezier te bieden heeft, maar dan wel gewoon kleppen over de beste voetbalclub en over de 64 velden. Heb jij trouwens je plek in de Vitesse bus al op Marktplaats aangeboden? Nou tot de 29e dan maar misschien.
Help! Hij communiceert.........

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » di aug 16, 2011 10:59 pm

Ik kijk de hele week gijppie en Derksen daar heb je van die HD recorders voor... :lol:

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » wo aug 17, 2011 1:53 pm

SGABeest schreef:Meld me voor alle kookevenementen af!!!
Ik kom misschien wel eten op basis van de enige, door het bestuur getekende, officiële uitnodiging voor de 29e.... Heb jij trouwens je plek in de Vitesse bus al op Marktplaats aangeboden? Nou tot de 29e dan maar misschien.
Geen probleem, de ex-bestuurs BBQ staat de 29ste voor je klaar.

Die busreis zou ik nog niet verkopen. Ik zou er nog een tijdje mee wachten, dan zijn die kaartjes nog meer waard.
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » wo aug 17, 2011 7:19 pm

Ik heb de uitnodiging voor de ALV en Ons Podium keurig op tijd ontvangen. Het ziet er allemaal prima uit. Met een gerust hart zal ik het nieuwe seizoen al schakend tegemoet treden. Ik zal er zijn en ik kijk naar iedereen uit. Alle vakantieverhalen (schuin, schots of scheef) zal ik onder het genot van een biertje graag aanhoren. Verder steun ik alle voorstellen van het bestuur. :lol:
Er zit nog steeds schot in de zaak

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » wo aug 17, 2011 10:09 pm

Hey Arjan,

ik mis jou naam bij de opstelling van SGA 3.... Ik dacht dat je het wat rustiger aan wilde doen. Niet meer naar de chinees of italiaan op zaterdag maar na een week hard werken of door de week timmeren achter het schaakbord dat is pas mentale hardheid :lol: :lol: en beter voor je conditie :D

Plaats reactie