Chess Quiz 2012 !!

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Remy
Expert
Expert

Re: Chess Quiz 2012 !!

Bericht door Remy » ma dec 19, 2011 10:01 pm

Ik tel nu 3 mensen.. Nog 1 te gaan:)

Anthon
Joske
Remy
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb, treedt automatisch regel 1 in werking

Robin van Ee
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Robin van Ee » ma dec 19, 2011 10:16 pm

Ik wil dit prachtige team wel completeren, maar ligt er even aan hoe het gaat op het PJK dat 6 en 7 januari gespeeld wordt. Dus onder voorbehoud :)

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » di dec 20, 2011 12:52 am

Klinkt zeer goed..

Ik heb toch een bepaalde aantrekkingskracht :lol:

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » di dec 20, 2011 8:15 pm

Vroeger hadden wij een schaker/dichter/schrijver op de club. Elke week kwam Tonnus zijn partijtje spelen op de club. Ik ontmoet hem nog jaarlijks bij het Tata-steel schaaktoernooi in Wijk aan Zee. De oudgedienden van onze club kennen hem zeker. Ron Flohr speelde dit jaar in Hilversum nog een partij tegen hem. Misschien is het voor Gunie leuk om een quizvraag over Tonnus te bedenken. Vandaag heeft hij een grote prijs gewonnen (toch 60.000 euro) !:

De Nederlander Tonnus Oosterhoff heeft de P.C. Hooft-prijs gewonnen. De jury noemde zijn poëzie 'vernieuwend' en de dichter zelf een 'bijzonder talent'.

De P.C. Hooft-prijs, een belangrijke oeuvreprijs voor Nederlandstalige literatuur, is dit jaar bestemd voor poëzie. Hij wordt uitgereikt op een feestelijke bijeenkomst in het Letterkundig Museum in Den Haag, op 24 mei 2012, drie dagen na de sterfdag van de naamgever van de prijs, de dichter P.C. Hooft (1581-1647).

'Oosterhoffs poëzie is in hoge mate vernieuwend, ze heeft de Nederlandse dichtkunst van diverse keurslijven bevrijd, niet planmatig of vanuit een dichterlijke ideologie, maar door persoonlijke oorspronkelijkheid en het bijzondere talent van de auteur voor het vastleggen of liever gezegd juist beweeglijk maken van moeilijk benoembare sensatie', vatte de jury de conclusie bondig samen.

Oosterhoff werd geboren op 18 maart 1953 in Leiden, en ontving al meerdere literaire prijzen: de C. Buddingh'-prijs (1990) voor "Boerentijger", de Herman Gorter-prijs (1994) voor "De ingeland", de Jan Campert-prijs (1998) voor "(Robuuste tongwerken, ) een stralend plenum" en de VSB Poëzieprijs (2003) voor "Wij zagen ons in een klein groepje mensen veranderen".

Recente eerdere laureaten in het genre poëzie waren Hans Verhagen (2009), H.C. ten Berge (2006), H.H. ter Balkt (2003), Eva Gerlach (2000) en Judith Herzberg (1997).

Aan de prijs is een bedrag verbonden van 60.000 euro
Er zit nog steeds schot in de zaak

Sacapiece
Expert
Expert

Bericht door Sacapiece » za jan 07, 2012 10:48 am

En, hoe was het? Welk team heeft gewonnen? Wat was de leukste/moeilijkste/beslissende vraag?

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » za jan 07, 2012 11:00 am

5 teams deden mee, leuk sfeertje, moeilijke vragen.
Tiempie van het bestuur heeft gewonnen : 63 punten. Alexander Miltenburg, Joeri Piet, Gerard van Otten en ondergetekende.
2e : de Secondanten : Matthew Sadler, Dennis Flohr, Arjan Tissink en Sharoez Sharizadeh.

Rest deed leuk mee met als verrassing de komst van Bart en Wietze Middelbos!!

Leuke avond : Gunie had 2 zaken veranderd : de teams kregen 4 schaakstellingen waarvan de oplossing dus op papier gezet moest worden en een paar x een anagram van een lid van SGA. Kortom : Gunie heeft zijn best gedaan er wat van te maken wat dus bijzonder goed gelukt is!!!

Top gedaan Gunie, petje af :P
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » za jan 07, 2012 4:35 pm

Gunie bedankt voor de geweldige avond

Plaats reactie