The Warrior

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
Hans van Doorn
Expert
Expert

The Warrior

Bericht door Hans van Doorn » zo jan 22, 2012 9:06 pm

Het was zaterdagochtend 10.30 in de morgen. Ik drukte mn tv aan en dacht weer eens aan tennis. Ik schakelde over naar eurosport. Ik zag wat ik hoopte te zien er werd weer getennist down under. Daar stond hij weer the warrior, de onverzettelijke, the man from down under. Met zn petje achterste voren, z'n blik op "in de vak sjakie", stond hij daar. Het publiek stond als 1 man achter hem. Na jaren van blessures ...... stoppen, doorgaan, stoppen,doorgaan.... Een beetje over de hill met z'n 30-jaren of... toch niet? Het ging hier niet om de beste van de wereld zijn, dat had hij jaren geleden al bereikt. Het ging hier over iemand die niet opgaf, z'n tanden er werkelijk in wist te zetten, every inch all the way! Alles voor dat ene doel: "terugkomen van heel ver....." Ik was geroerd mn gedachten gingen naar bekenden die ook geknokt hadden en terug waren gekomen uit geslagen positie, hetzij vanuit gezondheid, uit moed, uit een onuitputtelijke wil om terug te komen. Ik werd emotioneel ik had het gevoel dat ik weer eens naar een wijze les zat te kijken. Het werd spannend, rallies volgden elkaar in hoog tempo op. The warrior bleef onverzettelijk. Het leek een moeilijke zaak maar hij hield vol. Het werd matchpoint het werd voordeel,nadeel,voordeel. Uiteindelijk had hij weer matchpoint. En jawel hij sloeg het winnende punt viel neer alsof hij zojuist Wimbledon had gewonnen. Ooit was hij no.1 van de wereld nu had hij zojuist de 3e ronde van de Australian Open overleefd. Ik was wederom geroerd. Voor mij was het bewijs weer eens geleverd. Arbeid loont en vooral geloof in eigen kunnen. Mn dag was hiermee op bijzondere wijze gestart! Ik wilde dit even delen misschien ook wel om iedereen die knokt voor zn eigen bestaan het gevoel te geven dat het nooit voor niets is zolang je er voor gaat!

caspar
Expert
Expert

Re: The Warrior

Bericht door caspar » zo jan 22, 2012 11:12 pm

Kdacht dat het over de film ging. Was een kleine teleurstelling.
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

JeroenBugel
Expert
Expert

Bericht door JeroenBugel » di jan 24, 2012 1:36 pm

Haha Hans, mooi verhaal :-)

Hewitt deed het ook leuk tegen Djokovic!
Die had pas 10 games verloren in totaal, maar Hewitt knokte gewoon een set binnen!

Ik blijf toch fan van Federer....die perfecte techniek, die zelfbeheersing... prachtig om naar te kijken!!

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » di jan 24, 2012 5:09 pm

Ik hou het ff op John Mc Enroe ik ben tenslotte 44 en geen 30 meer :lol: Leuk dat je reageert helaas Roger niet gezien tijdens de ATP Tour Finals in Londen dat vond ik wel jammer maar ach het ging mij hier meer even om de strijd de vechtlust en het terugknokken vanuit positie fysiek niet in orde toch weer terug gekomen dat is het mooiste wat er is, dat dwingt bij mij respect af! Het moet enorm zwaar geweest zijn voor m en dan die ontlading so much joy for just a round result dat zie je niet vaak. Deed me ineens ook weer denken aan het moment van Pete Sampras huilend aan het net allemaal voor zn zieke coach Gullikson ach het blijft gewoon een heerlijke wereld zolang je er met de juiste bril naar kijkt. Ik hou het maar weer even op a new lesson learned :wink:

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Dalmuti » di jan 31, 2012 2:23 pm

Bugel is fan van federer, ja dat snap ik wel veel talent maar hard werken ho maar
Amersfoort, hoezo Amersfoort ?

Plaats reactie