Komkommertijd

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
JanK
Expert
Expert

Komkommertijd

Bericht door JanK » wo aug 01, 2012 10:19 pm

Alleen de nieuwe ratings weten een kleine rimpeling in het aantal berichten op het forum te weeg te brengen. Twee weken afwezigheid (een beetje vakantie en een beetje iets met schaken maar niet schaken) is er niets schokkends gemeld op het forum. Komkommertijd dus. Iedereen op vakantie of speelt iedereen in Dieren en volgende week waarschijnlijk in Vlissingen. Olympische Spelen op de TV, na al een hele zomer met buitensporten (voetbal, tennis, fietsen). Komkommertijd derhalve.

Heb ik zelf nog iets te melden? Niet veel. Heb tijdens het Brits Kampioenschap in North Shields, waar ik een beetje geholpen heb met de borden, kennis gemaakt met ene Nick Nixon. Hij kwam in het verleden nog wel eens naar Nederland en kende Amersfoort goed. Al pratende, wij namen hem en de andere coach dagelijks mee naar de speellocatie dus tijd genoeg, kreeg ik te horen dat hij Amersfoort een leuke stad vond. En dat hij zo'n 30 jaar geleden eens een toernooitje daar had gespeeld dat hij niet mocht winnen. Hij verloor uiteindelijk alleen van Henk Vedder (geverifieerd met Henk), maar kreeg van de toernooidirectie dus niet de eerste prijs. Hij wist zich nog de namen van Fred Buitenhuis en Arjan Tissink te herinneren. Bijzonder mens die Nick.

Komkommertijd dus.
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Lukas Boutens
Expert
Expert

Re: Komkommertijd

Bericht door Lukas Boutens » zo aug 05, 2012 9:15 am

Ja zeg, Tissink kennen ze zelfs in de meest gore uithoeken van ons planetenstelsel.
Dat lijkt me allemaal niet zo lastig. :mrgreen:

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » zo aug 05, 2012 10:46 am

Bij Nick Nixon heb ik eenmaal gelogeerd. Ik meen in 1989. Hij woont in Leeds. Inderdaad een heel bijzonder mens. Ik kan mij herinneren dat hij gek is op satesaus. Dat kennen ze in Engeland niet. Hij kocht hier enkele potten satesaus voor zijn familie thuis. Bij hem thuis leek het wel een zwijnenstal. De katten liepen over het aanrecht heen. Breakfast met kattenharen, etc. Ik vergeet het nooit meer. Jan, is Nick Nixon nog steeds zo dik ?. Trouwens, die Nick kon aardig schaken. Hij had toendertijd zeker een elo van 2300. Volgens mij heeft hij ook nog op de ledenlijst van Hoogland gestaan. Ik weet zeker dat hij voor Hoogland een partij in externe competitie heeft gespeeld. Nick moet inmiddels wel ergens in de 60 zijn. Ik heb hem al zeker in geen 20 jaar meer gezien.
Er zit nog steeds schot in de zaak

JanK
Expert
Expert

Bericht door JanK » zo aug 05, 2012 1:17 pm

@Arjan, Nick is inderdaad nog steeds erg stevig gebouwd. Hij wordt binnenkort 65 en was inderdaad in het verleden (en nu waarschijnlijk ook nog wel) een sterke speler. Hij vertelde dat hij altijd op de motor overal naar toe ging, zo ook naar Nederland. Hij kwam vrij regelmatig in Nijkerk. Zijn fysieke gestel is wat aangetast (problemen met schouder, knie en heup). Hij woont nog steeds in Leeds, hij is opa en heeft nog altijd het hoogste woord. Hij wist jouw naam en Fred Buitenhuis nog op te lepelen toen ik zei dat ik uit Amersfoort kwam. En de hele geschiedenis rond dat toernooi dat hij niet mocht winnen, waarbij hij uiteindelijk alleen van een Vedder (bleek Henk te zijn) had verloren. Gezellige peer, vreselijk mee gelachen. Hij was bij het Brits Kampioenschap als coach (voor spelers en jeugdspelers die vonden dat ze dat nodig hadden) samen met een Indiase IM.

Mocht je zijn contact gegevens willen, ik heb zijn kaartje liggen. En hier een foto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 453&type=3.
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Plaats reactie