Ons Podium/De allerlaatste Matten

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Plaats reactie
Hans van Doorn
Expert
Expert

Ons Podium/De allerlaatste Matten

Bericht door Hans van Doorn » do jun 06, 2013 10:20 pm

Uiteraard wil ik even reageren op het artikel: De Amuse(rende) S(i)multaan.

Wat een heerlijk artikel, wat een gezellige avond, wat een leuke analyse van Jan ik heb er van gesmuld! ;-)

Net als van het artikel over Kees Buddingh in de aller allerlaatste Matten. Schakers en schrijven het blijft een kunst op zich van de creatieve geest! Net als het schrijversgenie Lukas Boutens die met zijn schrijfstijl menig schaker weet te raken blijkt de voor mij onbekende Kees Buddingh in Matten een dichtende schaker te zijn zonder weerga! Het blijft genieten van avonden als de Amuse(rende) S(i)multaan en het uitlezen van de aller allerlaatste Matten!!

Hans van Doorn
Expert
Expert

Re: Ons Podium/De allerlaatste Matten

Bericht door Hans van Doorn » ma jun 10, 2013 6:30 pm

Ondertussen verder gelezen in Matten kwam ik het artikel van wijlen Leon Pliester tegen over Bobby Fischer ik heb echt in een deuk gelegen echt geweldig! Schakers zijn toch echt bijzondere wezens en Bobby Fischer kan wat mij betreft voorop! Je gaat gewoon denken dat je wel heel apart moet zijn wil je een ware schaakkampioen kunnen zijn. In ieder geval deed ook het verhaal over Walter Browne mij smullen! Eigenlijk moet Matten gewoon blijven wat een heerlijk blad! Ik zal het gaan missen!!

JanK
Expert
Expert

Bericht door JanK » wo jun 12, 2013 9:55 pm

Ik heb zojuist de thriller Schemerspel uitgelezen. Speelt zich af tijdens Fischer - Spassky in Reykyavik 1972. Zit goed in elkaar met referenties aan de match.
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » do jun 13, 2013 7:01 pm

Matten inmiddels uitgelezen de laatste pagina's het is over en uit! Ik zal het missen voor mn volgende vakantie moet ik dus op zoek naar een nieuw boek. Schemerspel is dus een goed alternatief begrijp ik? 1972 dat is 41 jaar terug toen was ik net uit de luiers, wie weet is dit schemerspel wel de thriller die ik rond 1972 heb gemist.....

Plaats reactie