eindelijk: denksportcentrum!!!

Wegens het vroege sluitingsuur van het Middelpunt hier 24 uur online..
Gunie du Chatinier
Expert
Expert

eindelijk: denksportcentrum!!!

Bericht door Gunie du Chatinier » wo sep 10, 2003 10:42 pm

schaakvrienden,

vanmiddag kreeg ik het bericht dat het plan voor vestiging van een denksportcentrum in de Drietand door B&W goedgekeurd is.
Er moeten nog een paar kleine haartjes uit de soep gehaald worden, maar dat gaat wel lukken.

Hoera !!!!!!!!!!

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » do sep 11, 2003 2:38 am

Mooi bericht Gunie! Jij en Peter als eerste gefeliciteerd :D

Moet het voorstel nu ook nog door de gemeenteraad of was B&W bevoegd om een en ander verder met jullie af te doen ....

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » do sep 11, 2003 9:28 am

Heel goed!
Alleen staat in de krant het tijdstip 'begin 2005' genoemd.
Ik zal het artikel kopiëren voor geïnteresseerden.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » do sep 11, 2003 4:54 pm

Geweldig nieuws!

Proficiat Gunie en Peter met het behaalde resultaat!

Tot vanavond in Veenendaal... :wink:
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do sep 11, 2003 5:21 pm

Perfect... Je mot er ff op wachten, maar dan krijg je ook wat! :D :D

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » vr sep 12, 2003 2:04 pm

Ik heb een bericht gevonden op amersfoort.nl en ook even gekopieerd naar onze site. Hij staat op de voorpagina, mocht je het nog niet gelezen hebben.

SGABeest
Expert
Expert

NA GISTERAVOND GELOOF IK INDERDAAD DAT GUNIE

Bericht door SGABeest » vr sep 12, 2003 3:57 pm

EEN MEER DAN GOEDE DIRECTEUR IS VAN EEN BEJAARDENCENTRUM. HOE KUN JE ZO'N VOORDEEL NOG WEGGEVEN...................
Nogmaals prima werk Gunie c.s.; en nu tijd vrijmaken voor middenspelstudies!
Help! Hij communiceert.........

André
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door André » vr sep 12, 2003 5:46 pm

Gefeliciteerd!
Kunnen we er echt pas vanaf 2005 in?
Hoe dan ook een nieuwe fase breekt aan, dat we er maar veel wedstrijden mogen winnen.

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » vr sep 12, 2003 6:37 pm

Dat uitgerekend jij daarover begint, Ton! :twisted:

Volgens Gunie kunnen we er al per 1/1/2004 in.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » ma sep 15, 2003 8:14 am

Goede berichten. Trouwens, kunnen we de drietand niet beter kopen voor een symbolisch bedrag?. Als we later in de problemen komen verkopen we de drietand gewoon weer aan de gemeente terug ( net als Real Madrid)
Op 18 sept. hebben we een vergadering in de drietand. De naam "drietand" moet natuurlijk verdwijnen. Dat woord heeft totaal geen uitstraling. Wie kan er een mooie naam bedenken voor een denksportcentrum ? :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol:

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma sep 15, 2003 12:59 pm

Op zich vind ik de drietand wel een geschikt naam voor een ouderencentrum.. :lol:

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » vr sep 19, 2003 9:27 am

Gisteravond (18/9) was er een vergadering in de Drietand met het bestuur van de stichting Labyrinth en bestuurders van diverse denksportverenigingen uit Amersfoort. Aanwezig waren: 1x schaken, 1x dammen, 1x scrabble, 1xgo, 1xklaverjassen en ongeveer 5 bridgeverenigingen.
Vanuit het bestuur van DSGA waren Arjan en ik er.

De Drietand liet een positieve indruk achter. Veel groter en bruikbaarder dan gedacht. Er is/komt budget voor verbouwing (bar ipv buffet en een flexibele indeling van de zalen). De huur zou laag kunnen komen. De huidige barprijzen liggen ca. 25% onder die in de Open Hof. Er zijn geen andere verenigingen die ook op de vrijdagavond spelen. We hebben dus geen concurrentie. Voor de KNSB-zaterdagen hebben we eigenlijk alleen te maken met dammers van ADG. Is een kwestie van afstemmen. De grote bridgeverenigingen (60, 100, 140 leden, trouwe opkomst) zijn waarschijnlijk de financiële kurk waar het geheel op drijft.

In het meest waarschijnlijke scenario (vanuit de beschikbaarheid van Drietand gezien) zouden we per september 2004 kunnen verhuizen.
De ruimte is groot genoeg om ook aan organisatie van evenementen als SGS-snelschaken of aan een weekendtoernooi te denken.

Nu hangt alles nog een beetje in de lucht.
Het eerste kwartaal van 2004 zal alles concreter worden. Dan is het wellicht tijd voor extra ALV met 1 onderwerp: huisvesting.

Verder moet opgemerkt dat ook de meeste bestuurders van andere verenigingen redelijk positief gestemd zijn.
De enige echte haar in de soep de wellicht het parkeervergunningenbeleid in de wijk. In het plan wat nu bij de gemeente op tafel ligt, valt de Drietand daar net buiten.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » vr sep 19, 2003 10:05 am

Goed om te horen dat het wat de verenigingen betreft weinig/geen problemen zijn.

Bedankt Ruud, voor de info!

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr sep 19, 2003 11:25 am

Het ziet er inderdaad veel belovend uit. Volgens mij moet het denksportcentrum een goudmijntje kunnen worden. Reken maar dat de baromzet een aardige duit in het laatje brengt voor het nieuwe bestuur. Huurprijzen kunnen wat mij betreft op 0 worden gezet en dan is de tent nog rendabel. Alles lijkt zo op het eerste gezicht kostendekkend te zijn. Er is sprake van een sociaal belang en absoluut geen commercieel belang. Mocht het nieuwe bestuur van de drietand en de gemeente Amersfoort daar in de toekomst anders over denken ( bijv. door het opkrikken van de huurprijzen en het wijzigen van de afspraken; oa. betaald parkeren, sluitingstijden, barprijzen, etc.), dan is mijn advies slopen maar met die handel. Dan is de strop voor de gemeente voelbaar. Er zijn nog wel een paar drempels maar die zijn oplosbaar. Koffie kost 0,55 eurocent en een biertje 1,20. Proost ! :D :P :shock: :lol: :)

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr sep 19, 2003 11:36 am

Het is overigens wel beter voor onze vereniging om de drietand voor een symbolisch bedrag van slechts 1 euro van de gemeente Amersfoort te kopen. :D

Plaats reactie