Tata

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Tata

Bericht door Ed van de Gevel » zo feb 04, 2018 1:22 pm

Op welke datum is nog niet bekend, maar er komt een Amersfoorts onderonsje in de C-groep van het Tata toernooi. Vandaag werden de namen van de deelnemers bekend gemaakt:

GM Maxim Turov, Rusland 2643
GM Matthew Sadler, Engeland 2625
GM Hans Tikkanen, Zweden 2591
GM Daan Brandenburg, Nederland 2522
GM Elina Danielian, Armenië 2517
IM Sahaij Grover, India 2514
WGM Elisabeth Paehtz, Duitsland 2461
WGM Tania Sachdev, India 2419
Pieter Hopman, Nederland 2351
Lars Ootes, Nederland 2340
WIM Lisa Schut, Nederland 2290
WIM Anne Haast, Nederland 2264
FM Etienne Goudriaan, Nederland 2250
………. Plus de winnaar van het Cultural Village Toernooi in Wijk aan Zee (21-30 november 2011)

Ben benieuwd op welke dag we in kolonne naar Wijk aan Zee mogen rijden om da partij tussen Matthew en Lars te bekijken.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

ruudkuchler
Expert
Expert

Re: Tata

Bericht door ruudkuchler » zo feb 04, 2018 1:22 pm

De inschrijving voor de amateurs is geopend: http://www.tatasteelchess.com/amateurs/events2012NL
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Robin van Ee
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Robin van Ee » zo feb 04, 2018 1:22 pm

Heb me ingeschreven voor een weekendvierkamp

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » zo feb 04, 2018 1:22 pm

weekendvierkamp, check (gisteren al overigens)
Verba volant, scripta manent

Joske
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Joske » zo feb 04, 2018 1:22 pm

En Hans Tikkanen van Zweden speelt op dezelfde club als ik hier doe (LASK).

Mocht ik nog in Nederland zijn dan, doe ik ook eens mee aan een weekendvierkamp.

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » zo feb 04, 2018 1:22 pm

Ik heb me ook ingeschreven voor de weekendvierkamp..
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

marcel flohr
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door marcel flohr » zo feb 04, 2018 1:22 pm

ik volg het voorbeeld van guus

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » zo feb 04, 2018 1:22 pm

@Joske: Als je mee wilt doen, moet je je nu al inschrijven.
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » zo feb 04, 2018 1:22 pm

3x du Chatiniertjes staan er ook weer bij>

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo feb 04, 2018 1:22 pm

De lijst van geaccepteerde inschrijvingen staat nu ook on-line. Kennelijk is er geen rekening gehouden met rechten van voorgaande jaren. Jeroen Schuil zit lager dan hij gehoopt had en ik zit hoger dan ik gedacht had. Deze namen kon ik terugvinden in de lange lijst, wellicht dat ik nog namen gemist heb:
Matthew Sadler C
Lars Ootes C
Wesley Vermeulen Tien 2
Danny de Ruiter Tien 3
Johan de Zwart Tien 3
Hans van Doorn Weekend 3
Alexander Miltenb. Weekend 3
Gerard van Otten Weekend 3
Jeroen Schuil Weekend 3
Arjan Tissink Weekend 3
Ed van de Gevel Tien 4
Dennis Flohr Dag 4
Guus Beltman Weekend 4
Gunie du Chatinier Weekend 4
Robin van Ee Weekend 4
Marcel Flohr Weekend 4
Ron Flohr Weekend 4
Ruud Kuchler Weekend 4
Doo Hyong v.Ei. S. Weekend 8
Luuc Baltus Weekend 9

Klachten bij amateurevents@tatasteelchess.com

P.S. Robert Krouwel schijnt het volgende niet gelezen te hebben en speelt nu in de weekendvierkampen:
•De organisatie wil zoveel mogelijk personen de kans geven om mee te doen. Daarom kunnen tienkampers niet tevens inschrijven voor de weekendvierkampen en/of het rapidtoernooi. Gebeurt dit toch, dan vervalt de tienkamp-inschrijving.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

RobertKrouwel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door RobertKrouwel » zo feb 04, 2018 1:22 pm

gewoon een ritje wijk aan zee voor de 10-kamp en kijken of er nog uitvallers zijn :D
Kick 'em while they're Down.
http://www.youtube.com/watch?v=SRaw_DBxQaI

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » zo feb 04, 2018 1:22 pm

Tata Steel Chess 2012 nadert nog iets meer dan een maand. Zijn we allemaal een beetje in vorm voor de erwtensoep, de strandwandeling, het biertje in de kantine incl. maaltijd, de gezelligheid met clubgenoten en niet clubgenoten in en om De Moriaan, de magistrale analyses in de analysezaal, het meespelen van Matthew in grootmeestergroep C, de grootmeesters, de zee, de wind, beverwijk, elkaar in het vakantiehuisje af maken na een verloren partij in de analyse, teleurgestelde huisgenoten troosten na de zoveelste nederlaag, de winnaars feliciteren na hun zoveelste overwinning, de heenreis naar wijk aan zee, de verhalen vooraf in de auto over hoe goed we in vorm zijn en de verhalen achteraf hoe mooi het toernooi weer was, uiteraard Grand Cafe Sonnevanck, de eerste bak warme choc met slagroom en appelgebak , darten tegen pro Robert Krouwel and many more...... WIJK AAN ZEE heeft het! 2 weken geleden even wezen sfeerproeven ze zijn er weer helemaal klaar voor jullie ook???? (sorry voor de anti-chronologische volgorde but thats me :lol: ) Knal ff wat enthousisasme op deze link zou ik zeggen share the fun!!!) Natuurlijk ben ik het gezellige avondje uit met de Flohrs niet vergeten, de toppers!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » zo feb 04, 2018 1:22 pm

klagen, zeuren en dreigen helpt! Alsnog in Groep 2 Weekend ingedeeld (gezien mijn prestaties van de laatste weken kan ik mss beter groep 5 aanvragen, vinden ze (lees: Aart Strik) vast leuk 8) )

Ik ontloop dus mooi Alexander, Gerard, Arjan en Hans die allemaal beter kunnen schaken dan ik :mrgreen:
Verba volant, scripta manent

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » zo feb 04, 2018 1:22 pm

http://www.schaakbond.nl (5-12-2011);

Sadler heeft nog altijd plezier in schaken

05-12-2011 16:00

Matthew Sadler (37) doet in januari in Wijk aan Zee mee aan de Grootmeestergroep C van het Tata Steel Chess Tournament. De in Amersfoort woonachtige Brit maakte de afgelopen maanden een opvallende rentree in de schaakwereld nadat hij in 1999 met toernooien en na het seizoen 2003-2004 ook met de Bundesliga was gestopt. 'Ik vond schaken toen nog steeds leuk, ik had veel lol gehad, maar ik dacht het wordt tijd om eens wat serieus te gaan doen.'
Sadler heeft nog altijd plezier in schaken

foto: ChessVibes

TB: Is schaken dan niet serieus? En in 1999 was je toch heel goed?

MS: Ik nam schaken hartstikke serieus, maar dat wil niet zeggen dat het een serieuze bezigheid is. Na het toernooi in Tilburg van 1998 stond ik hoog op de wereldranglijst, maar ik had er last van continu met de stress die daarmee gepaard ging te moeten leven. Ik wilde meer stabiliteit, ik zag voorbeelden van spelers waarvan ik dacht: die hadden beter eerder kunnen stoppen en ik besloot een vaste baan te nemen. Ik heb overigens wel lang nagedacht over die stap.

TB: En toen?

MS: Ik heb nog een paar jaar in de Bundesliga gespeeld maar ben daar na het seizoen 2003-2004 ook mee gestopt.

TB: Wat is er veranderd? Want je bent in 2010 weer begonnen met een rapid-toernooi hier en daar en voor je club Amersfoort in de KNSB-competitie, afgelopen zomer ging je ook weer toernooien spelen..

MS: Ik ben onlangs gescheiden waardoor ik weer tijd voor schaken kreeg. Het begon allemaal met een vrije dag in 2010. Ik zag dat er een een sterk bezet rapidtoernooi in Ede-Wageningen was dus belde ik de organisatie op met het verzoek of ik mee kon doen. Dat mocht en ik won het.

TB: Zonder training?

MS: Ik heb vanaf mijn 14de tot het moment dat ik stopte met schaken heel veel getraind. Ongelooflijk veel tijd aan schaken besteed. En bijna alles zelf gedaan. Maar nu niet meer. Daar heb ik nu ook niet echt tijd meer voor. Ik heb een drukke baan bij SOGETI als IT-er. Ik zou overigens ook niet anders willen. Het sociale aspect van het werk bevalt me nog altijd erg goed.

TB: Huh? Maar bereid je je dan in het geheel niet voor? Je hebt afgelopen zomer toch de open toernooien van Barcelona (8,5/10) en Oslo (8/9) gewonnen? En straks speel je de Grootmeestergroep C van Tata. Hoe doe je dat?

MS: Ik denk zo'n 20 minuten per dag aan schaken, als ik van en naar het station loop. Maar met een computer werken of achter een bord zitten, nee dat doe ik niet. Pluggen? Nou, misschien als ik met Kerst niks te doen heb. Maar ik herinner me natuurlijk nog wel het een en ander van vroeger.

TB: Wat zijn je schaak-ambities voor de komende jaren? Je staat nu 81ste van de wereld met 2662.

MS: Een paar toernooitjes per jaar, dat zou leuk zijn. Met de wereldtop kan ik echt niet mee, die jongens zijn zo goed dat is bijna niet te bevatten. Tata, daar heb ik echt zin in. Ik verwacht dat ik wel kanshebber ben voor de eerste plaats. Maar goed, dat moeten we nog altijd maar even afwachten.

Tom Bottema
Er zit nog steeds schot in de zaak

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » zo feb 04, 2018 1:22 pm

nog een kleine 3 weekjes...... dan mogen we weer!!

Plaats reactie