Open Schaakkampioenschap van Gouda 2013

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Hans van Doorn
Expert
Expert

Open Schaakkampioenschap van Gouda 2013

Bericht door Hans van Doorn » zo sep 08, 2013 10:21 am

Zaterdagochtend toog ik richting Gouda om eens te kijken hoe het als voorbereiding op de competitie staat met mn schaakkracht. Aangekomen ontwaarde ik direct Ed, Matthew en Rogier. Waar Lukas was gebleven geen idee hij had zich wel opgegeven maar helaas niet aanwezig, teruggetrokken waarschijnlijk. Het deelnemersveld was zeer sterk zeker in de A-groep. Zelf speelde ik in de B-groep, dus ook sterk ;-). Ik begon lekker en na de eerste 3 ronden 2,5 punt was ik goed gestart. In A deed Rogier van zich spreken door direct in de eerste ronde van Peng te winnen. Ed moest zn draai nog vinden en startte matig. Matthew deed leuk mee maar de no.1 positie kwam eigenlijk nooit meer in zicht al hoewel hij met 5 uit 7 natuurlijk altijd nog prima scoort in het sterke deelnemersveld met diverse grootmeesters. Bij Rogier en mij leek langzaam een soort nachtkaarsje uit te zijn gegaan want na ronde 3 gebeurde er op onze borden resultaattechnisch weinig positiefs meer. Ik presteerde het nog wel een totaal verloren stelling te winnen door mn tegenstander plots mat te zetten. Dat was mij ook al lang niet meer overkomen, de overige partijen waren misschien wel spannend maar had daar weinig echte kansen dat stemde mij niet heel vrolijk of misschien was de batterij na ongeveer ronde 4 al wel een beetje leeg ik doe dit niet dagelijks ;-). Ed slaagde er juist in in zn laatste ronde zn lage score nog enigszins op te krikken! Al met al een leerzaam dagje in een gezellige ambiance . Voor alle details verwijs ik naar de toernooisite: http://www.messemaker-1847.nl/VanDamOK2013/

Plaats reactie