OKU 2014 tevens persoonlijk kampioenschap SGS

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
JanK
Expert
Expert

Re: OKU 2014 tevens persoonlijk kampioenschap SGS

Bericht door JanK » do jun 05, 2014 7:43 pm

Joske schreef:
Jeroen Schuil schreef:Ik heb het woord blij overigens achteraf gecorrigeerd door trots. Volgens mij heeft Vincent het er daarna niet meer over gehad.
Dat Henk van Lingen constateert dat een speler tijdens zijn partij zit te bellen vind ik prima. Dezelfde tegenstander liet mij vorig jaar op zondagochtend mooi zitten omdat hij zich verslapen had. Kwam later wel opdagen maar een excuus heb ik nooit meer ontvangen. Gevalletje zwarte lijst lijkt mij, maar ik ben geen organisator!
Nou, ik vind het constateren en het vervolgens aan de tegenstander van de bellende meneer melden ook prima. Maar als die tegenstander niet wil claimen, het dan toch aan de wedstrijdleiding gaan melden zodat er geen keus meer is, vind ik toch wel een beetje storend. Althans, als het mijn partij was geweest, had ik hem liever uitgespeeld dan een telefoonnul te claimen.

Staat buiten kijf natuurlijk dat het wel heel dom is om tijdens een partij te gaan staan bellen.
Bellen tijdens de partij is gewoon 'not done' en een grove overtreding van de regels. Dus gewoon een terechte 0. Spelers mogen de arbiter op dit soort gedrag attenderen. Eigenlijk zou Henk van Lingen een pluim moeten krijgen.

Met VD heb ik ook al eens een akkefietje gehad. Heeft jaren geduurd voordat we weer 'on speaking terms' waren. Gelukkig doet hij tegenwoordig wat met robots i.p.v. schaakprogramma's :-)
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

Lukas Boutens
Expert
Expert

Bericht door Lukas Boutens » do jun 05, 2014 7:54 pm

Natuurlijk was het een terechte en reglementaire nul, dat stel ik ook helemaal niet ter discussie; het gaat me vooral om het gedeelte erna. Dit in vergelijking hoe HvL zich op diverse fora gedraagt. Ik vind dat bedroevend, helemaal als je bedenkt dat hij zitting heeft in het SGS bestuur. Dan zou je toch wat correcter internetgedrag verwachten. Of verwachten we tegenwoordig helemaal niets meer, dat kan natuurlijk ook. Dat we dit soort paljassen tegenwoordig
De normaalste zaak van de wereld vinden.

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr jun 06, 2014 11:03 am

Henk van Lingen zit niet in het SGS bestuur...

Het gedrag van Henk daarna zoals jij dat schijnt te vermoeden heb jij niet uit de eerste hand (je was er niet bij) maar naar ik vermoed via DBC kanalen (waar de bellende speler lid is). Dan is oordelen wel makkelijk.
Toevallig ook de club waarvan het jubileumtoernooi niet doorging (terwijl de SGS voor het eerst in jaren weer ging sponsoren) en waar jij vroeger ook lid was Lukas?

Je mening in deze vind ik ietwat vooringenomen en gekleurd. Op de uitlatingen van Henk op Utrechtschaak heb ik hem overigens ooit een keer aangesproken toen hij pas als competitieleider begon. Daarna heeft hij zich altijd keurig ingehouden wat mij betreft. Het betreffende jubileumtoernooi dateert van een datum voor Henk's aanstelling als competitieleider. Toen mocht hij nog 'vrijelijk' zijn mening spuien op het ook door jou zo verfoeide Utrechtschaak :wink:

Ten slotte waardeer ik het dat Henk af en toe zegt wat hij vindt. We zijn het intern zeker niet altijd eens (zoals recent bij de dispensatie discussie) maar dat zorgt ervoor dat ook ik scherp blijf.
Verba volant, scripta manent

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr jun 06, 2014 11:37 am

Jeroen Schuil schreef:...Je mening in deze vind ik ietwat vooringenomen en gekleurd.......
Is het niet beter deze gedachtenwisseling vanavond op de 8x8 velden voort te zetten. Boutens en OGL in De Noot over 7 rondes van 5 minuten, (ik zorg voor drank en bitterballen) ?
Help! Hij communiceert.........

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr jun 06, 2014 12:45 pm

Heel goed plan alleen loop ik vanavond (wederom) mee in de Avondvierdaagse.
Volgende week Spanje-Nederland, dan liever niet.

20 juni ben ik de hele avond beschikbaar!!
27 juni zou ook kunnen. Roept u maar.
Verba volant, scripta manent

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » vr jun 06, 2014 2:19 pm

een avondje zuipen, kijken hoe Boutens zijn kunsten vertoond tegen OGL. Ik ben voor!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr jun 06, 2014 2:40 pm

Lijkt op: wordt het 7-0 of 6-1..... Gezien de agendavlucht vermoedelijk het eerste. :twisted:
Help! Hij communiceert.........

Lukas Boutens
Expert
Expert

Bericht door Lukas Boutens » vr jun 06, 2014 5:06 pm

Ik snap niks van je laatste reactie Jeroen;

Gekleurd? Omdat ik in een ver verleden ooit eens lid ben geweest van DBC?! Merkwaardig standpunt.

Nee waar het mij om gaat is dat ik de naam HvL en uiteraard ook USF op die spaarzame momenten dat ik schaak te vaak hoor vallen als er weer een beladen of ronduit negatief onderwerp voorbij is gekomen. Beiden dienen het schaken m.i. niet op de juiste manier.
Maar goed, gelul ende geleuter zit nou eenmaal in de mensen zelf.

Om terug te komen op het jubileumtoernooitje; HvL heeft dit toernooi zo'n beetje eigenhandig om zeep geholpen door dat stupide gewauwel over broodjes en te hoog entreegeld. Daarnaast is er wel meer reuring in de schaakwereld als hij elders aan het woord is.

Terug naar nu; afspreken zal dit seizoen niet meer lukken; juni en juli i.v.m. fietsen. Gaat dus ergens in september of oktober worden.

U hoort nog van mij.

Plaats reactie