8e BPB Limburg Open

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
ruudkuchler
Expert
Expert

8e BPB Limburg Open

Bericht door ruudkuchler » wo mei 07, 2014 8:30 am

http://www.limburgopen.nl/

Opzet

Algemeen
Het toernooi zal gespeeld worden in 4 groepen. Groep A, B en C spelen 7 rondes en worden ingedeeld volgens het Zwitsers systeem. De veteranengroep speelt 5 ronden.
De A-groep is toegankelijk voor spelers met een rating van minimaal 2000 ELO.
De B-groep is toegankelijk voor spelers met een rating van minimaal 1700 en maximaal 2050.
De C-groep is toegankelijk voor spelers met een rating van maximaal 1750.
De Veteranen groep is toegankelijk voor alle veteranen die geboren zijn in 1954 of eerder (minimaal 10 deelnemers).

De toernooiorganisatie houdt zich het recht voor om in voorkomende gevallen een speler ongeacht zijn rating in een andere groep in te delen. Het toernooireglement zal voor het toernooi geplaatst worden op de site.

Gespeeld zal worden in Sporthal de Geusselt (zie locatie). Ook hebben wij een aantal overnachtingsmogelijkheden voor u op een rijtje gezet (zie Overnachtingen).

Bye
In de A-, B-, C-groep is een bye (= een half punt) mogelijk in een van de eerste 4 ronden, mits van tevoren aangegeven. In de Veteranen groep is een bye niet mogelijk.

Speeltempo
Het speeltempo bedraagt 2 uur p.p.p.p. voor 40 zetten gevolgd door 30 minuten extra voor de rest van de partij.

Ratingverwerking
De resultaten van de groepen A & B tellen mee voor de KNSB, DWZ en FIDE ratingverwerking.
De resultaten van de C-groep tellen mee voor de KNSB en DWZ ratingverwerking.
De resultaten van de Veteranen groep tellen mee voor de KNSB ratingverwerking.

Wegens de beslissing van de Algemene Vergadering van de KBSB op 14 maart 2009 kan dit toernooi niet meer in aanmerking komen voor Belgische eloverwerking.

Inschrijven
Voor inschrijvingen kunt u gebruik maken van het online inschrijfformulier. Voor informatie kunt u mailen naar: info@limburgopen.nl of contact opnemen met Hans Ouwersloot:
Telefoonnr.: +31 (0) 6-4640 5935
E-mail: info@limburgopen.nl
Na sluiting van de electronische inschrijving, op woensdag 4 juni, is inschrijving alleen nog mogelijk in de speelzaal. Telefonische inschrijving is dan ook niet meer mogelijk. Bij inschrijving in de speelzaal op 6 juni wordt het inschrijfgeld verhoogd met € 5,-.

Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt:
A-groep: € 35,-
B-groep: € 30,-
C-groep: € 30,-
Veteranengroep: € 30,-
LiSB-leden krijgen een korting van € 5,- op hun inschrijfgeld (dit geldt ook voor de Veteranengroep).

(W)GM / IM gratis.

Het inschrijfgeld moet voor 1 juni zijn bijgeschreven op het onderstaande rekeningnummer anders wordt er € 5,- administratiekosten gerekend. Deze maatregelen zijn er in de hoop dat velen op voorhand zullen betalen om zo het begin van het toernooi soepeler te laten verlopen.

Betaling kan geschieden bij aanmelding in de speelzaal, of middels een overschrijving op het bankrekeningnummer van de "Stichting Limburg Chess Events " , onder vermelding van uw voor- en achternaam.
Bank: ABN Amro Bank
Plaats: Maastricht
Bankrekeningnr.: 46.48.82.354
IBAN-nr.: NL98ABNA0464882354
BIC: ABNANL2A

Speelschema

Vrijdag 6 juni
16:30-18:00 Aanmeldingen en inschrijven in de zaal
18:00-18:30 Aanmeldingen (geen nieuwe inschrijvingen meer)
18:45-19:00 Opening
19:00-00:00 1e ronde
Zaterdag 7 juni
10:30-10:45 Aanmeldingen (voor wie een bye heeft opgenomen in ronde 1)
11:00-16:00 2e ronde (veteranengroep vrij)
17:30-22:30 3e ronde
Zondag 8 juni
11:00-16:00 4e ronde (veteranengroep vrij)
17:30-22:30 5e ronde
Maandag 9 juni
09:00-14:00 6e ronde
15:00-20:00 7e ronde
20:15 Prijsuitreiking
Een bye, die geldt als een half punt, is mogelijk in een van de eerste 4 ronden (m.u.v. de Veteranen groep), mits van tevoren aangegeven.

Het toernooi zal worden gespeeld in:
Sporthal De Geusselt
Olympiaweg 81
6225 XX Maastricht
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Hans van Doorn
Expert
Expert

Re: 8e BPB Limburg Open

Bericht door Hans van Doorn » wo mei 07, 2014 11:31 pm

Jeroen Bugel en mijn persoontje hebben zich inmiddels ingeschreven! Wie volgt?

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr jun 06, 2014 10:08 pm

nu live: Jeroen Bugel tegen GM Ruud Janssen!
Verba volant, scripta manent

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » za jun 07, 2014 5:58 pm

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Gerard van Otten
Expert
Expert

Bericht door Gerard van Otten » zo jun 08, 2014 5:23 pm

Waar is Jeroen gebleven?

JanK
Expert
Expert

Bericht door JanK » zo jun 08, 2014 9:48 pm

Ron en Hans hebben de 3e ronde ook niet gespeeld, de 4e wel. Wat is daar in Maastricht gebeurd?
Greetz,
Jan

My God, I used to think chess required thought. Now, I realize it doesn't. (Douglas Hofstadter)

JeroenBugel
Expert
Expert

Bericht door JeroenBugel » ma jun 09, 2014 3:03 pm

Jeroen haakte helaas af zaterdag.
Ik was allesbehalve fit en dat geeft geen plezier in schaken.
Ik vond het daarom verstandig om mezelf te sparen voor de zondag en maandag.

Hans, Ron en ik hadden al bedacht om een bye te nemen in de derde ronde.
Dat was dus de bedoeling!
Zo hadden we een mooie middag in hartje Maastricht :-)

Hans speelt een heel sterk toernooi!
Ron is de remisekoning ;-)
Succes de laatste ronde!

Ron
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Ron » di jun 10, 2014 10:49 am

Ik zat in een groot huis in Bemelen met meer dan 20 schakers uit regio Arnhem.
Via Joost Offringa oudspeler van Veenendaal' kon ik daar ook overnachten.

Huisgenoten zoals Ruud Jansen, Marijn van Delft, Jorden van Foreest, Thomas Beerdsen enz... Tijdens het toernooi heb ik ratingpunten verloren maar wat schaakvrienden erbij gekregen...

Voor mij begon het toernooi zuur. De eerste partij moest ik tegen een Belg. Na remise te hebben gespeeld werd het resultatenformulier door beide ondertekend. Vervolgens besloot hij om het resultaat bij het inleveren te wijzigen in winst voor hem. Niets vermoedend zag ik tot mijn verbazing de volgende ochtend dat ik was ingedeeld tegen iemand met een nul. Zuur moest ik de arbitrage overtuigen bij het naspelen van mijn partij dat de uitslag echt remise was. De tegenstander heb ik vervolgens na zijn excuses niet meer op het toernooi gezien...

De tweede partij was ik aan het spelen tegen een jeugdspeler die ik een halfje gaf na een kwaliteitswinst... het schaakplezier was ff weg omdat tijdens het spelen de arbitrage nog niet wist wat ze gingen doen met mijn eerste partij.

De derde ronde samen met vrienden Hans en Jeroen B. op het terras in hartje Centrum...
Jeroen had een heel leuk kaartspel bij zich Kakkerlakken Poker Royal.

Zondag de vierde en vijfde remise en maandag had ik achteraf niet moeten schaken was totaal vermoeid en uitgeput. Wat een hitte in die zaal. :D
Laatst gewijzigd door Ron op wo jun 11, 2014 6:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » di jun 10, 2014 11:57 pm

Sinds lange tijd, kan me niet meer herinneren, een zeven rondig weekend toernooi gespeeld...... Het idee was duidelijk Hans gaat mee als secondant van Jeroen en doet zelf voor de lol mee...... Het liep allemaal anders, na een zeer boeiende partij verloor Jeroen in de eerste ronde van GM Ruud Janssen. een mooie spannende pot met veel inhoud. Het gevoel was goed het resultaat helaas een 0 maar wel super creatief en absoluut een vermelding waard. De nacht volgde in Golden Tulip Applepark Maastricht. Het was warm, het was snurkerig, het was anti Jeroen nacht..... Resultaat 8 uur slaap voor Hans 2 uur slaap voor Jeroen. Gesloopt door deze nacht kwam er geen enkele motivatie meer uit Jeroen zn vingers terwijl ik na mn narrow escape uit de eerste ronde tegen Waldemar Moes alles uit de kast haalde om in een franse partij in ieder geval remise te maken. Dit lukte wonder boven wonder want kansen moet Moes zeker gehad hebben Appelmoes werd het echter nooit ;-) Jeroen hield het verder voor gezien hij zat er helemaal door heen en gaf aan naar huis te willen. Niets voor zo'n fighter als Jeroen dus hij moest echt wel stuk zitten. Toch kon hij Ron en mij toch over halen om er in ieder geval een leuke middag/avond van te maken en zo togen wij met z'n 3-en naar het Vrijthof alwaar wij ons nuttigden aan een bitterbal, getrank und italianisches fressen mmmamamia das smeckt gut! Ondertussen had Jeroen zijn troefkaart uit de tas gehaald, het nog niet zo bekende kakkerlakkenpoker hierbij vlogen termen als Vieze Radke, Dikke Vette Pad , Bladluis(of was het Schaamluis?) en uiteraard Kakkerlak over het terras alles in het kader van hoe bluf ik mn tegenstanders en de rest van het terras af zonder al te veel commentaar..... Hillarisch was het allemaal weer en rond 20.00 dropten wij Jeroen op station Maastricht waarna hij de thuisreis ondernam. Hierbij meldde hij de volgende dag dat hij uitstekend bijgeslapen had en informeerde terstond naar mijn resultaten die de zondag absoluut top waren 2x winst en met 3,5 uit 4 een mooie klassering! De volgende dag lag er een nieuwe uitdaging in de persoon van Jorg Cornelius opnieuw een 2000+ speler dus een mooi target. Of het nou aan het weer lag of niet ik weet het niet in ieder geval was mijn nachtrust zonder Jeroen ongeveer net zo slecht als Jeroen zijn nachtrust met Hans ;-) Ik was redelijk gebroken na een nacht vol onweer draaien keren zweten en weer doorgaan. Toch speelde ik niet verkeerd en stond erg goed. Ik begon weer lang na te denken over misschien wel een simpele sterke positioneel goed gespeelde stelling dat ik weer begon te twijfelen. Na een remise aanbod van mn tegenstander nog 10 minuten gekeken durfde ik helaas niet door te spelen. In de analyse bleek ik namelijk erg goed te staan. 4 uit 5 nog steeds uitstekend! Voor de laatste ronde samen met Ron nog een uitstapje gemaakt naar het mooi gelegen Epen. Hier genoten van de lunch waarna de terugtocht richting speelzaal volgde. Of het nu het weer of de speelzaal was of ikzelf het zweet brak me uit. Ik zat er ineens helemaal doorheen. In plaats van strijd te leveren wilde ik niets liever dan naar huis. Ik was moe, op en de warmte zwelde aan in de met 400 man/vrouw gevulde Geusselt sporthal. Ik besloot remise aan te bieden na zet 10. Het was 15.30 en hoopte erop dat mn tegenstander ook naar huis wilde. Het tegendeel was het geval. Een lange partij volgde waarin ik alles uit de kast moest halen. Als 1 van de laatsten waren we klaar rond 19.00. M'n tegenstander bleek te sterk en ik moest uiteindelijk mn meerdere erkennen. een teleurstellend slot na een verder leuk weekend. Een lange terugreis volgde met veel donder(s) en bliksem, goodbye Maastricht het was een geslaagd toernooi!!

Plaats reactie