Chess Train

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Chess Train

Bericht door Ed van de Gevel » za okt 11, 2014 8:11 am

In de etappe van Praag naar Wenen 1.5 uit 3 gehaald tegen allemaal hoger geklasseerde tegenstanders. Helaas pas laat in Wenen, dus na het inchecken in het hotel en teruggaan naar het centrum was er slechts tijd voor drie foto's van de kathedraal en toen was het te donker om nog foto's te nemen. Vandaag gaat het verder van Wenen naar Boedapest, met maar twee rondes. Hopelijk houdt dat ook in dat er voldoende tijd is om in Boedapest rond te kijken.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

ruudkuchler
Expert
Expert

Re: Chess Train

Bericht door ruudkuchler » za okt 11, 2014 10:40 am

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » za okt 11, 2014 7:16 pm

Hmm, nadat ik het spelernummer in de link van Ruud gewijzigd had in 54 kwam ik erachter dat mijn tegenstander uit ronde 5 de respectabele elo van 1000 heeft. Hij deed het lang goed, maar gaf toen opeens alles weg en nam toen een foto van de puinhopen.... Mijn tegenstander uit ronde 4 was niet geheel tevreden met zichzelf. Nadat hij mij totaal overspeeld had liet hij toch nog toe dat ik een complete chaos maakte van de stelling. Helaas bleek dat niet genoeg om mezelf te redden.
Morgen op weg naar Trencin slechts een ronde, tegen een Rus. 1.e4 e5, 2.Pf3 Pf6 dan maar?
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"

Gerard van Otten
Expert
Expert

Bericht door Gerard van Otten » zo okt 12, 2014 10:01 am

Als de Rus heeft gedronken moet je ook iets klaar hebben liggen op 3. Pxe5 d6 4. Pxf7 Ed! Russians Never Retreat!

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » do okt 16, 2014 12:11 am

Gerards antwoord niet gezien, maar toch maar veilig en vertrouwd 2...Pc6 gespeeld tegen de Rus:
DeRus.jpg
DeRus.jpg (119.54 KiB) 933 keer bekeken
Het mocht overigens niet baten. De Rus bleek trouwens een hele sympathieke gast, die 's middags bij het beklimmen van de helling naar het kasteel van Trencin nog speciaal even kwam vragen of het wel ging.
De volgende dag via een tussenstop in Zilina door naar Krakau. In Zilina durfde de Engelsman niet op oostblokstyle in te stappen:
InstappenOostblokStyle.jpg
InstappenOostblokStyle.jpg (143.57 KiB) 933 keer bekeken
(of hij miste anderszins de trein, daarover verschillen de verhalen). Hij had geluk: bij elke grens moet de locomotief gewisseld worden en zo kon hij ons nog inhalen voor er een volgende ronde zou starten.
Op weg naar Krakau speelde in twee partijen tegen andere Nederlanders die ook schriftelijk afgehandeld hadden kunnen worden (beide remise dus) en won van een Tsjech. Over de belevenissen in Krakau in de volgende post.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » do okt 16, 2014 7:29 pm

Bij nader inzien hou ik de belevenissen in Krakau nog even geheim tot aan het volgende clubblad. De laatste dag was het wel een hele sterke bordenjongen die de klokken aan het instellen was:
DeBordenjongen.jpg
DeBordenjongen.jpg (116.89 KiB) 918 keer bekeken
Van het front van de mindere broodschakers kwam ook een nieuwe intimidatietruc:
DeHulphond.jpg
DeHulphond.jpg (136.67 KiB) 918 keer bekeken
de hulphond die flink begint te grommen als zijn baasje minder staat.
Maar al met al was er weer voldoende te zien op deze reis
DeFotografe.jpg
DeFotografe.jpg (126.01 KiB) 918 keer bekeken
de door de organisatie ingehuurde fotografe had het er maar druk mee.

Tenslotte geëindigd met 5½ uit 12 wat iets beter dan de Elo-verwachting was. Volgend jaar rijdt de trein van vrijdag 9 tot en met dinsdag 13 oktober en het traject zal zijn Praag, Dresden, Wroclaw, Bratislava , Wenen en weer terug naar Praag. Noteer het alvast in de elektronische agenda

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » vr okt 17, 2014 12:26 am

Leuk Ed!! Echt een belevenis. Morgen op de club (zie Martin vanuit India) of niet te halen??
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » vr okt 17, 2014 8:53 am

caspar schreef:Leuk Ed!! Echt een belevenis. Morgen op de club??
Sorry Cas, ik mag van mijn teamleider geen mededelingen doen waaruit delen van de opstelling van het derde vanavond tegen het tweede af te leiden zijn. Het zal dus tot 19.30 nog een geheim blijven of ik zelf speel of dat we een invaller met de naam Matthew hebben...
Overigens voor diegenen die liever plaatjes kijken:
Foto's van de officiële fotografe:
http://praguechess.cz/poradane-akce-det ... &langue=en
en die van mij:
http://s1378.photobucket.com/user/gevel ... t=3&page=1

Hans van Doorn
Expert
Expert

Bericht door Hans van Doorn » ma okt 27, 2014 8:47 pm

Ed de partij tegen Karel Schlechta was echt een genot van het naspelen!

Plaats reactie