Eemland toernooi

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Eemland toernooi

Bericht door Ed van de Gevel » di jun 23, 2015 10:16 pm

Van de site van En Passant:
Open Eemlandtoernooi 2015

Na het succes van vorig jaar wordt er ook dit jaar wordt er weer een Eemlandtoernooi georganiseerd! Dit is al jaren het ideale toernooi om na de zomerstop in een gezellige sfeer de draad weer op te pakken.

Nieuw dit jaar is dat een aantal partijen live via internet te volgen zullen zijn en dat de groepsgrenzen (A > 1650, B < 1750) al vooraf vastgelegd zijn.

•Speeldata zijn di 25/8, wo 26/8, di 1/9, vr 4/9, di 8/9, vr 11/9, za 12/9. Ronde 1 t/m 6 beginnen om 19:45, de laatste ronde om 13:00 ’s middags.
•Locatie is Denksportcentrum En Passant, Bikkersweg 90, 3752WV Bunschoten-Spakenburg (tel. speelzaal 033-2994757).
•Speelsysteem: Zwitsers systeem over 7 ronden, in twee groepen.
Groep A > 1650, groep B < 1750
De organisatie behoudt zich het recht voor hiervan af te wijken.
•Het speeltempo is 1:30 uur per partij + 30 seconden per zet.
•Er mogen in ronde 1 t/m 6 maximaal twee byes (vrije ronden) worden opgenomen waarvoor u een half punt krijgt. Verdere afmeldingen en byes in de slotronde leveren geen punten op.
•De resultaten worden verwerkt voor de KNSB-rating.
•Het inschrijfgeld bedraagt € 15,-
•In iedere groep zijn tenminste drie geldprijzen plus een ratingprijs te winnen. Daarnaast is er iedere ronde een prijs in natura voor de spectaculairste, alsmede voor de ongelukkigste partij. De prijzenpot is gelijk aan het totale inschrijfgeld, bij bijv. 40 deelnemers:
Groep A: 1e prijs € 180, 2e € 90, 3e € 55, ratingprijs € 35
Groep B: 2e prijs € 120, 2e € 60, 3e € 35, ratingprijs € 25

•Aanmelden kan bij Jasper Reichardt, per e-mail (toernooi@schaakclubenpassant.nl) of telefonisch (06-30976859). Vermeld bij aanmelding s.v.p. naam, telefoonnummer, vereniging, KNSB-nummer, eventuele byes en gewenste groep.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Gerard van Otten
Expert
Expert

Re: Eemland toernooi

Bericht door Gerard van Otten » ma aug 10, 2015 5:29 pm

Inmiddels hebben zich al vijf clubgenoten aangemeld. Wie volgt? Drie weken lang gezelligheid troef aan de bar in Bunschoten!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » wo aug 26, 2015 11:05 am

De kop is eraf! Mooie overwinning van Ed (tegen William vd Groep) en een nette remise van Marcel tegen Dick de Graaf mogen zeker genoemd worden.

Eemlandtoernooi: indeling R2 (A groep)
Onderstaand de indelingen voor ronde 2 (vanavond) van het Eemlandtoernooi. Later meer...
1 Veldhuizen, Martin 1 Vedder, Richard 1
2 Hazenberg, Frans 1 Schuil, Jeroen 1
3 Wijono, Santoso 1 Drent, Sjoerd 1
4 De Graaf, Dick 0,5 Van Diermen, Arie 0,5
5 Reichardt, Jasper 0,5 Flohr, Marcel 0,5
6 Lardenoye, Bert 0,5 Van de Groep, William 0
7 Reichardt, Gert 0 Van de Laar, Bruun 0
8 Heuveling, Gijs-Cor 0 Reichardt, Robin 0
9 Van den Hoogen, Arie 0 De Vries, Hans 0
(rest een bye)
Laatst gewijzigd door Jeroen Schuil op wo aug 26, 2015 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Verba volant, scripta manent

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » wo aug 26, 2015 11:06 am

en de B groep:

12 Floor, Arco 1 Huygen, Gijs 1
13 De Jong, Aart 1 Van den Berg, Jacques 1
14 Roelandt, Chris 1 Reichardt, Monica 1
15 Baltus, Luuc 0,5 Visch, Gerald 1
16 Sprong, Ton 0 Lambrechts, Mario 0
17 Korlaar, Melis 0 De Graaf, Jacob 0
18 Van de Vuurst, Alex 0 Beekhuis, Jeffrey 0
19 Van Hattum, Karel 0 Van Brummelen, Rien 0

(rest een bye)

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do aug 27, 2015 1:10 pm

Wat een ronde. Uit angst voor de voorbereiding van mijn tegenstander ( :shock: ) stond ik na 8 zetten al verloren. Hoewel hij het voordeel vasthield en langzaam maar zeker naar een punt toe werkte, heeft mijn tegenstander ongetwijfeld een flink aantal keren een snelle winst gemist. Ik heb deze hele partij twee kansen gehad. Eén om de stand gelijk te trekken (na zijn f3) en één toen hij blunderde met Tf2 en ik naar een gewonnen toreneindspel af kon wikkelen. Beide kansen heb ik gegrepen.

Marcel speelde lekker onorthodox op de vleugels en werd door Jasper Reichardt opgebracht helaas. Bert overzag een gedekt paard op g4 en ging snel en pijnlijk onderuit. Chris had een evenwichtig potje tegen Monica Reichardt en Luuc had snel kunnen winnen met Lxg6 ipv Dc6 maar dit was leuker voor het publiek natuurlijk.

Verder weer de nodige verrassingen. Leuk voor onze thuisblijvers in de A groep (Gerard, Johan en Ed) omdat de kansen op een prijs zijn gestegen, zo lijkt het. Dick de Graaf ging onderuit tegen clubgenoot Arie van Diermen en Wijono Santoso zet zijn opmerkelijke opmars voort door na William vd Groep nu ook Sjoerd Drent pootje te haken. De overwinning was overigens verdiend.

Volgende week dinsdag een spannende derde ronde in het verschiet.

Gerard van Otten
Expert
Expert

Bericht door Gerard van Otten » do aug 27, 2015 4:06 pm

Santoso opmerkelijk inderdaad. Een grillige speler. Twee jaar terug verschalkte hij mij in het OSKA, vorig jaar won ik tegen hem een pond paling nadat ik als een mes door de boter ging. Schuil heeft zijn portie geluk nu wel gehad! De Graaf gaat nog wel terugkomen! Vedder tot nu toe het meest overtuigend (weinig verrassend).

Sacapiece
Expert
Expert

Bericht door Sacapiece » di sep 08, 2015 9:07 pm

Op deze dinsdagavond weer diverse clubgenoten live te volgen op http://live.schaakclubenpassant.nl, onder andere de topper Schuil-Van Otten. Gerard alweer flink in de denktank zo te zien, terwijl Jeroen zich tot nu toe alleen maar een partijtje op de clubavond van eind vorig seizoen hoeft te herinneren...

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » di sep 08, 2015 9:38 pm

Auw, Chris Roelandt :(
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde.
In de praktijk zijn ze dat niet.

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » wo sep 09, 2015 11:24 am

Inderdaad Peter, het was niet heel diep graven :D Vrijdag van Richard Vedder zien te winnen en de weg naar titelprolongatie ligt wijd open.

Mooi potje tussen Ed en Marcel gezien trouwens, jammer dat die niet live was maar hopelijk staat 'ie snel op de site van Eppie. Was genieten voor de liefhebber.

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » wo sep 09, 2015 4:08 pm

Jeroen Schuil schreef:Inderdaad Peter, het was niet heel diep graven :D Vrijdag van Richard Vedder zien te winnen en de weg naar titelprolongatie ligt wijd open.

Mooi potje tussen Ed en Marcel gezien trouwens, jammer dat die niet live was maar hopelijk staat 'ie snel op de site van Eppie. Was genieten voor de liefhebber.
Jasper had alle partijen gisteravond al ingevoerd en ze staan al on-line op http://schaakclubenpassant.nl/content.php?id=38, inclusief het gerommel van Marcel en mij. Ik gaf zomaar een kwaliteit weg en kreeg compensatie toen Marcel besloot in een penning te blijven staan.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr sep 11, 2015 9:06 am

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » vr sep 11, 2015 9:38 am

Jeugddammen begint weer?

Gerard van Otten
Expert
Expert

Bericht door Gerard van Otten » za sep 12, 2015 10:55 am

Handig om Ed als vaste supporter bij ons te hebben bij het eerste! In deze vorm kan hij direct als invaller worden opgesteld!

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo sep 13, 2015 12:48 am

Gerard van Otten schreef:Handig om Ed als vaste supporter bij ons te hebben bij het eerste! In deze vorm kan hij direct als invaller worden opgesteld!
Invaller... Hopelijk niet, want om Dick de Graaf te citeren: ik heb in al mijn partijen wel ergens verloren gestaan...

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » ma sep 14, 2015 3:59 pm

De favoriet maakt zijn ratingoverwicht te gelde. Richard Vedder was onaantastbaar en won zoals hij wilde het Eemland toernooi. Zelf mocht ik nog 80 euro meenemen als gedeeld tweede. Vrijdagavond had ik geen schijn van kans om de titel te prolongeren. Gerard tastte helaas mis in de strijd om de tweede plaats. Ed speelde een heel goed toernooi wat super was geweest als hij de eveneens verrassende Wijono Santoso in de laatste ronde had mat gezet. Dit lukte niet en toen moest Ed een verloren toreneindspel remise keepen om een ratingprijs te winnen. Dit lukte natuurlijk want alle toreneindspelen zijn per slot van rekening remise :lol:

In de B groep deed Luc Kepers lang mee voor de eerste prijs maar Jacques vd Berg (Ons Genoegen) was ongenaakbaar en ook Luc ging onder het mes door. Nog wel een ratingprijs voor Luc.

Plaats reactie