Nova College toernooi (Haarlem)

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Nova College toernooi (Haarlem)

Bericht door Ed van de Gevel » zo jun 28, 2015 10:12 am

Alweer de laatste dag van dit toernooi met:
Matthew Sadler
Jeroen Schuil
Marcel Flohr en
Bert Loedeman

Matthew uiteraard elke ronde op een live bord en Jeroen ook een keer. Die partijen staan ook op onze site bij de partijen. (http://www.sgamersfoort.nl/informatie/b ... ?PgnId=576)
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Hans van Doorn
Expert
Expert

Re: Nova College toernooi (Haarlem)

Bericht door Hans van Doorn » zo jun 28, 2015 4:05 pm

Matthew is nu zooo lekker bezig in zn partij tegen v/d Doel. Wedstrijd moet nog beginnen ik zie echter wel hoop gloren dat ie m alsnog gaat pakken in de counterplay!!

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » zo jun 28, 2015 5:55 pm

Matthew is wel tot twee pionnen meer in een dame-eindspel gekomen, maar helaas niet tot winst.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » zo jun 28, 2015 9:35 pm

Marcel wint met nog een paar anderen de B-groep!! 5 uit 6 was een mooie score voor onze man.
Verba volant, scripta manent

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » ma jun 29, 2015 2:47 pm

Zelf was ik uiteraard best tevreden met een overwinning op Peter de Roode (2185) en IM Etienne Goudriaan (vormcrisis, maar toch). Helaas verloor ik zondagmiddag in misschien wel mijn beste partij van het weekend van Bas Haver (2175) een razend moeilijk eindspel. Ik geloof dat ik op enig moment gewonnen heb gestaan maar met wederzijdse vrijpionnen gokte ik ergens verkeerd...

Desalniettemin heb ik het debacle van OKU (één partij gespeeld, 20 ratingpunten verloren en geblesseerd teruggetrokken) weggepoetst. Met nog een laatste SGS potje tegoed stijgt mijn rating nog iets (helaas nog geen 2100). Nu lekker vakantie en dan de titel bij het Eemland toernooi verdedigen. Laat daarna het nieuwe seizoen maar losbarsten, ik heb zin in een jaartje SGA 1!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » ma jun 29, 2015 3:06 pm

Mijn partij tegen Etienne Goudriaan staat erop (uit het hoofd!). Paar korte opmerkingen:

11.Lc2 was slecht en had 11.Lb1 moeten zijn. Gelukkig vergat zwart 13...Dh3+ te spelen anders was het snel gebeurd. Na 13...Tad8 was de stelling volgens hem weer in evenwicht (en dat geloof ik wel).
15.Tf1 was niet nodig. Na 15.Le3 had ik "gewoon" met de f-pion op e5 terug kunnen slaan. Dat leek me te link maar zwarte torenoffers op f3 lijken niet te werken.
Voor mijn gevoel begint zwart met 17...Lc5 te dwalen en moet hij hier of op de volgende zet d4 doorzetten.
19...Pxc2 en zeker 21...cxb6? waren gebaseerd op een rekenfout. Hij dacht het paard op a1 te kunnen redden met Tc8 maar was vergeten dat 23.Dxa1 het paard op c3 dekt. Ik zag het wel en kreeg toen het gevoel dat ik wel eens zou kunnen gaan winnen met mijn sterke e-pion.
Zelf ben ik tenslotte nog wel trots op de opstelling die ik daarna neerzette, waarbij hij met zijn zware stukken er niet doorheen komt. Mijn 28.Kg2 vond hij mooi gespeeld.

Mijn eerste IM scalp. Op naar de volgende :D

Plaats reactie