Gent 2015

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Re: Gent 2015

Bericht door Guus » do jul 30, 2015 2:36 pm

Geinige pot Ed!

@Cas: ja, werkt goed. Ik denk wel een aanwinst als het komende externe seizoen weer van start gaat. Ik hoop dat de drempel wat lager zal zijn om partijen te delen.
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Re: Gent 2015

Bericht door Ed van de Gevel » do jul 30, 2015 6:05 pm

Guus schreef:Geinige pot Ed!
Welke van de negen?

Bij mijn weten zijn er drie problemen met de oude viewer:
1. de oude viewer kan geen commentaar voor de eerste zet aan
2. de oude viewer kan er niet tegen als er ergens een ' in de PGN staat (voorbeeld [Opening: King's Gambit] mag niet)
3. niet iedereen kent het PGN formaat waarin de partijen moeten worden ingevoerd.

De eerste twee zijn met de nieuwe viewer opgelost, de derde valt volgens mij niet op te lossen, maar dit is wel de voornaamste reden waarom het sommige mensen niet lukt partijen te uploaden.

Of er nog leden zijn die het een probleem vinden dat je nu moet uitkijken in welk deel van het forum je je partij zet, weet ik niet. (Met de oude viewer zat je automatisch in het afgeschermde deel van de site.) Mij lijkt het geen groot probleem aangezien je zelf kunt kiezen in welk deel van het forum je je partij zet. Dat er geen link is tussen de interne of externe uitslagen en de nieuwe viewer is vind ik wel een klein nadeel.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Plaats reactie