RAAK OmniSimultaan-toernooi op 27/2

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

RAAK OmniSimultaan-toernooi op 27/2

Bericht door Ed van de Gevel » di jan 26, 2016 11:35 pm

Beste schakers,

Op 27 februari 2016 organiseert En Passant in Bunschoten wederom een
OmniSimultaan-toernooi.

Nadere informatie is te vinden in de toernooi-aankondiging (zie hieronder) of
via de website van En Passant: http://schaakclubenpassant.nl/

Met vriendelijke groet,

Jasper Reichardt

RAAK OmniSimultaan – 27 februari 2016
De RAAK OmniSimultaan is een uniek en zeer gezellig schaaktoernooi. Uniek, want op welk ander toernooi kan je vier tegenstanders tegelijkertijd matzetten???
Wat is een OmniSimultaan?
Bij een OmniSimultaan wordt je ingedeeld in groepen van 5 personen per groep. Niets bijzonders, zou je zo zeggen... Maar in dit geval worden alle onderlinge partijen tegelijkertijd gespeeld!
Hierdoor speelt dus iedereen in dezelfde groep vier partijen tegelijk en loopt iedereen van de ene partij naar de andere. Elke deelnemer speelt zo dus simultaan, vandaar ook de naam voor deze schaakvariant: OmniSimultaan.
Waar en wanneer?
En Passant organiseert op 27 februari 2016 het RAAK Omnisimultaan-toernooi. Er wordt gespeeld in Denksportcentrum "En Passant", Bikkersweg 90 te Bunschoten. Het tijdschema is als volgt:
Inschrijving
10:30-11:00
Instructie
11:20
Aanvang eerste ronde
11:30
Prijsuitreiking
16:45
Toernooi-opzet
Er worden vier ronden gespeeld, totaal speel je dus 16 partijen. De bedenktijd is 30 minuten p.p. op ieder bord. Let wel, vaak loopt je klok op meerdere borden tegelijk.
De eerste twee ronden worden vooraf ingedeeld, de laatste twee ronden op basis van de ranglijst. De laatste ronde is de finaleronde, alleen deze is bepalend voor de eindstand. De winnaar van de hoogste finalegroep wint het toernooi en de wisselbeker. Daarnaast zijn er in iedere groep meerdere prijzen in natura te winnen. Om snelle remises te ontmoedigen levert winst 3 punten op en remise 1 punt.
Het inschrijfgeld bedraagt €7,50, te voldoen aan de zaal.
Meedoen?
Aanmelden kan bij Jasper Reichardt, liefst per mail (toernooi@schaakclubenpassant.nl) o.v.v. naam, vereniging en rating. Bellen kan ook, 06-30976859.
En dan nog...
 Op www.omnisimultaan.nl staat een uitgebreidere uitleg met voorbeeld, het is zeker aan te raden om dit voor het toernooi een keer door te lezen.
 Bij het toernooi moet je vrijwel continu staan c.q. rondlopen. Je hoeft echt geen getrainde atleet te zijn, maar enige lichamelijke conditie komt goed van pas.
 In het denksportcentrum zijn broodjes, warme/koude dranken en snacks te koop tegen zeer schappelijke prijzen.
Belangrijk: het aantal plaatsen is dit jaar extra beperkt. Daarom s.v.p. zo vroeg mogelijk aanmelden! Indien nodig (en mogelijk) kunnen we dan voor extra speelruimte zorgen. Daarna geldt VOL=VOL
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

Remy
Expert
Expert

Re: RAAK OmniSimultaan-toernooi op 27/2

Bericht door Remy » wo jan 27, 2016 2:59 pm

Ik denk eraan om mee te doen. Is elk jaar weer lachen, gieren, brullen! Mijn borden zijn tot nu toe altijd vrij duidelijk geweest, sinds elk bord zijn eigen biertje had!
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb, treedt automatisch regel 1 in werking

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » wo jan 27, 2016 3:12 pm

ik zou eventueel kunnen - Zwolle valt dit jaar toch af.
Mmmmmmmmm - even vrijdag met deze en gene overleggen.

Remy, vrijdag snelschaken - ben je er?
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » do jan 28, 2016 3:38 pm

Snelschaken klinkt erg goed.. moet ff kijken, heb meerdere afspraken staan!
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb, treedt automatisch regel 1 in werking

Plaats reactie