Rapidtoernooi Baarn in memoriam Jan Overbeek

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
Hans van Doorn
Expert
Expert

Rapidtoernooi Baarn in memoriam Jan Overbeek

Bericht door Hans van Doorn » zo feb 21, 2016 11:36 am

Mn vader vroeg mij 1,5 maand geleden of ik mee wilde doen aan een rapidtoernooi bij de Baarnse schaakvereniging. Ik zei toen tegen hem doen ze dat daar ook al? Nooit geweten dat ze in Baarn ook al een rapidtoernooi hebben. Gisteren was het zover bij aankomst bleek het een toernooi te zijn dat voor het eerst georganiseerd werd ter nagedachtenis aan de veel te vroeg overleden(59 in november 2014) Jan Overbeek. Ik zag alleen een karikatuur van hem op de afbeelding en toen ging er een lichtje branden. Die ken ik dat was een hele aardige man. Het is altijd spijtig als mensen die een groot hart voor een club hebben opeens wegvallen. Het is dan wel mooi de herinnering aan de persoon op te halen. Mooi was dan ook dat de vrouw van Jan het toernooi opende en zelfs cakes gebakken had voor de 83 deelnemers. Zichtbaar ontroerd werd door haar zo het toernooi geopend onder het motto zo had Jan het graag gewild een toernooi waar gezelligheid en ontmoeten voorop staat!

Het toernooi zelf verliep voor mn vader qua resultaat iets minder dan voor mij maar aan het eind van de dag hadden we allebei: ja dit was gezellig misschien volgende jaar weer doen!

Voor de volledigheid nog het verslag op de website van de Baarnse Schaakvereniging:

http://www.baarnseschaakvereniging.nl/j ... ndstanden/

caspar
Expert
Expert

Re: Rapidtoernooi Baarn in memoriam Jan Overbeek

Bericht door caspar » ma feb 22, 2016 12:13 pm

Goed gedaan Hans!
Ik las zelf iets te laat van het toernooi, mmmmmmmmmmmmm.

Volgend jaar in de herhaling.
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Plaats reactie