Echternach - 2017 editie

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Plaats reactie
caspar
Expert
Expert

Echternach - 2017 editie

Bericht door caspar » wo jun 21, 2017 5:32 pm

Komend weekend mogen we weer. Dimi, Guus en Caspar gaan weer een poging wagen :)
Wish us luck!

http://www.desprenger-echternach.lu/ind ... l/openhome
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Dimi
Expert
Expert

Re: Echternach - 2017 editie

Bericht door Dimi » zo jun 25, 2017 11:58 pm

Het was weer een geslaagd weekendje. Kwa schaakresultaten viel vooral Cas op (TPR: 2022), het gemak waarmee hij zich staande hield tegen een leger aan 2000+ was voor mij een beetje een verrassing maar superleuk om te zien! Het toernooi duurde voor hem net 2 ronden te lang...

Guus heeft wel eens beter gespeeld, heeft ook niet echt mazzel gehad met de indeling.

Ik had zelf een prima toernooi (6 uit 9 tegen 2149). Laatste ronde nog goede kans gehad om voor het eerst die 7 punten te halen, maar ik ging te ver tegen een tactisch goede Duitse IM (oh the irony). Mijn wapenfeiten waren halfjes met zwart tegen een onbekende Duitse IM en tegen Ulf Andersson. Die laatste ging eigenlijk vrij makkelijk.

Ik had nog ergens een fles drank kunnen halen omdat ik voor de 15e keer meedeed, ik ben niet zo van elk jaar hetzelfde toernooi spelen, maar voor Echternach maak ik daar graag een uitzondering voor :D

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma jun 26, 2017 10:09 pm

300+ deelnemers, goed weer met de biertent en BBQ buiten en 9 ronden 45 minuten rapid is toch een leuke combinatie. Dit jaar had ik zelf meer het gevoel als toerist gekomen te zijn, want op het schaakbord leek het soms nergens naar. Gelukkig had ik ook niet voorbereid :D

Ik had genoeg tijd om onze club toppers in de Spiegelsaal te zien zwoegen. Tot grote verbazing van de 2 was de zaal dit jaar beter vol te houden qua temperatuur en geur. Blijkbaar even luchten met de ramen open doet wonderen.

Dimitri speelde goede partijen. Remise tegen de oudere top GM Ulf Andersson met zwart is toch zeker niet verkeerd.
Cas speelde uitstekend, vaak goed uit de opening van zijn keuze en geen respect voor mensen met wat meer ratingpuntjes achter de naam.

We hebben onze culinaire traditie weer in ere gehouden: vrijdag de Italiaan, zaterdag de Schnitzel en zondag de Chinees. Wel blij dat het maar 3 dagen is, want een 4e restaurant vinden gaat moeilijk worden in Echtenach. 8)

Was weer prima weekend weg, op naar volgend jaar. Misschien dat Cas en ik ooit ook de 15e keer gaan halen..
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di jun 27, 2017 12:28 pm

Was weer een top toernooi. Dimi speelde idd weer prima, had zicht op de door hem gehoopte 7 punten maar dat mag hij komend jaar weer gaan proberen...........gaat wel lukken............!
Guus had gewoon zijn toernooi niet, drukte en weinig schaken in de voorgaande periode waren hier debet aan. Guus gaat dit ongetwijfeld rechtzetten komend seizoen / komend toernooi.

Mbt mijn persoontje, gewoon prima gespeeld. 1 kneus de 1e ronde gehad en daarna alles boven de 2000 elo.
1 x kwam ik er niet aan te pas, 1x fuck ik mijn stelling in 1 zet weg in de laatste partij en de rest van de partijen was het prima spel.
Ratings van 2016 - 2075 - 2089 - 2120 - 2192 - 2417 etc. Zoiets. Van 2417 in het eindspel verloren, terecht. 2192 remise, kwam ie goed weg.
Rest was gewoonweg netjes spel.
Dit seizoen is voor mij echt het bewijs dat er tegen personen van 1900 / 2000 spelers gewoonweg op winst wordt gespeeld en ook vaak behaald.
Top, volgend jaar weer!!!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » vr jul 07, 2017 1:06 pm

Leuk om te lezen dat Echternach nog steeds in vele opzichten in de smaak viel en dat zelfs de uit de vorige eeuw stammende traditie Italiaan - Schnitzel - Chinees nog bestaat. Wellicht duurt het tot na mijn pensionering, maar ik ben vast van plan om ook weer eens aan dit gezellige schaaktoernooi met alles eromheen deel te nemen.

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » za jul 08, 2017 3:01 pm

Lijkt me leuk Sytze!

Ik kan me van onze tijd nog wel herrineren dat het een andere Chinees was (ergens in een indoor winkelstraat), maar dat was misschien maar eenmalig.

Plaats reactie