Freek wie kent hem niet ;-)

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
marcel flohr
Gevorderde
Gevorderde

Freek wie kent hem niet ;-)

Bericht door marcel flohr » ma feb 14, 2005 5:52 pm

Ha die Freek!

Leuk om wat van jou te horen!

Een ieder die Freek (van den Brink) kent herinnert zich nog wel de jongen met een uitgesproken mening, een mening over voetbal (zijn nimmer loslatend polsbandje van Liverpool FC) en zijn teamleiderschap van het eerste van het SGA (Freek had immer zeer veel informatie over de eerstvolgende tegenstander; hij wist wat de sterke en zwakke punten van dat team waren, wat de tegenstander speelde en het liefst niet speelde; concentreerde daarop de opstelling, danwel motiveerde de spelers om bepaalde openingen te spelen of zich op een bepaalde opening(svariant) voor te bereiden. Verder Freeks voorliefde voor Duitsland.

Het laatste wat ik mij van Freek kan herinneren was het samenzijn van hem en Andrea in Strobeck.
Nu ik het toch over Strobeck heb wil ik de historie toch recht aan doen. Het was Carol-Peter Gouw die de eer had om Schaakdorp Strobeck te mogen ontdekken (nog in de DDR-tijd). CP (in de volksmond) ging met een collega op stoomlocomotievenreis in de DDR. CP herinnerde zich in een oud schaakboek dat er gememoreerd werd over het schaakdorpje Strobeck. Zo ging hij alleen op weg om te mogen concluderen dat dit schaakdorp werkelijk bestaat! Sindsdien zijn er inmiddels historische vriendschappelijke contacten opgebouwd die stammen uit het jaar 1987!

Freek hoe bevalt het in Duitsland? of is het Vaals?

groetjes,

marcel

Plaats reactie