Amersfoorts podium bij Visser en Hopman 2006

Je speelt eens een toernooitje en je hebt een leuk verslag....
Lennart
Expert
Expert

Amersfoorts podium bij Visser en Hopman 2006

Bericht door Lennart » zo apr 02, 2006 2:09 pm

Gister, op foolsday (de rede dat ik het maar op 2 april op het forum post), speelde bij onze vrienden van En Passant het zoveelste Visser en Hopman-toernooi plaats. Alle drie de Amersfoortse deelnemers (Ron, Lars en Lennart) werden in dezelfde poule gedropt (de 3e), wat het voor de enige toeschouwer (Rene T) wel overzichtelijk maakte.
Zoals de titel van het draadje doet vermoeden is er groot huis gehouden door de SGA'ers.

Waar bijna alle andere 5 deelnemers van de rapid-8-kamp werden verslagen (alleen Ron liet wat liggen) kwam het dus aan op de onderlinge confrontaties.
Ik kwam aardig tegen Ron te staan, maar hij maakte knap gebruik van zijn loperpaar en wat foutjes van mijn kant: remise
Tegen Lars stond ik de hele partij heel goed. Door tijdnood in combinatie met de analoge klokken gaf ik opeens alles weg, maar 2 zetten voor het mat viel de vlag van lars: remise
Lars tegen Ron stond in het teken van de 'belabberde' opening van Rons kant (dat was iig mijn gevoel). Hierdoor kon Lars zonder al te veel moeite winnen.

Dat maakte de volgende eindstand:
1. Lars 6.5/7
2.Lennart 6
3.Ron 5

(een groot gat dus)
De andere deelnemers waren oa Jarno Witkamp, Arie v/d Hoogen, Arie van Diermen.

Voor de einstand van de hoofdgroep verwijs ik graag door naar utrechtschaak

Plaats reactie