Waar blijft die nieuwe forumpartij?

Schuif gezellig aan en speel mee!
Anthon
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Anthon » di sep 25, 2007 10:03 am

super marti schreef:Met zo'n icoontje moet je je "force" bij de zwarte aansluiten Anthon...
Ja maar dan is het een ge 'force'erde remise en dat is niet leuk :)
Just because I'm losing, it doesn't mean I'm lost. -Lost!, Coldplay-

SGABeest
Expert
Expert

Martijn we zijn aan zet! Wat stel je voor?

Bericht door SGABeest » di sep 25, 2007 8:36 pm

1.e4 c5 2.Pf3 d6 3.c3 Pf6 4.h3 en zwart is aan zet

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » do sep 27, 2007 5:25 pm

Oh almachtige zwarte krijgers, zullen wij ons eens buigen over een zetje zodat we die witten in teneur de nieuwe werkweek kunnen insturen?
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do sep 27, 2007 9:55 pm

Mocht het zwarte kamp een zet bedenken die al eens tegen Friso Nijboer is gespeeld (Pc6, e6 of g6) dan is wits verplichte antwoord 5.Ld3 en kan men gelijk door. Misschien even een nieuw draadje openen als de witten geacht worden zich te gaan inspannen?

Willen we op vaste dagen proberen te zetten? Wat is een normaal tempo? Hoe geven we zetten door? Diagram? Van de allereerste forumpartij tussen de Tonnetjes en de Willempies (iemand naamsuggesties voor deze partij?) herinner ik mij dat de captains met dank aan Guus zelf de zetten voor zo'n diagram konden invoeren. Zou zoiets weer kunnen?

Als witte helpers heb ik André en Anthon genoteerd. Da’s mooi, maar er kan nog meer bij! Dat mag gerust in een kleine rol zoals André. Maar hopelijk krijgen we daarnaast –zeg- minstens 3 mensen die over elke zet mee gaan praten. Want die discussies (en voor liefhebbers van het genre misschien af en toe ook kietelen van de tegenstander ….) zijn natuurlijk waar zo’n forumpartij om gaat. Over onze werkwijze (bijv. voorzetje van mij en dan door tot consensus of meeste stemmen of misschien moet ik soms de knoop doorhakken?) hebben we het wel bij zicht op ons definitieve team. Voorlopig moeten we het tegen een grote overmacht opnemen. Waarbij opvalt dat al het halve bestuur zich tegen ons heeft gekeerd. Nou ja, zelfs SGA-bestuurders schatten zaken dus blijkbaar wel eens verkeerd in. :roll:
F for Forward.

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » do sep 27, 2007 10:31 pm

ik sluit mij aan bij den witten!!
Lijkt mij een leuk systeem om uberhaupt in een vorm op het bord te kwakken!! 8) 8) 8) 8)
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr sep 28, 2007 10:36 am

zwarte aanvoerder waar ben je?
waar houden wij onze overlegrondes?
nemen wij de consensus gedachte van Onze Willem over, of heb je andere besluitvormingsprocedures?
schoppen we de witten rechtstreeks in het kruis of zoeken wij het op de vleugels?
kortom: wij hebben leiding nodig zwarte aanvoerder!

Joske
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Joske » za sep 29, 2007 10:13 pm

Ah, had ik het vervolg helemaal gemist.
Ik sluit me natuurlijk ook aan bij de zwarten, kan mijn schaakbrein dat hier maar ligt te verstoffen ook weer wat werk verzetten.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » zo sep 30, 2007 5:25 pm

Ik tel bij de zwarten naast ondergetekende Super Marti, Joske, Peter en onze onvervaarde leider Martijn.
Onze leider is ongetwijfeld druk doende openingsanalyses te plegen waardoor de start van de wedstrijd nog niet helemaal op gang is gekomen. Buiten het feit dat de Willempies ons nu al zand in de ogen trachten te strooien met de drie voorgestelde zwarte 75% remise zetten 4. ..,Pc6, of e6, of g6

Om het wat vlot te trekken zwarte broeders stel ik voor:
1. e4,c5 2. Pf3,d6 3. c3,Pf6 4. h3, en dan mijn voorstel _ gesteund door 55% score in de Bladelbase_ van 4. .., Pbd7

Als de Wilempies ook hier 5. Ld3 durven te spelen kunnen ze wat mij betreft direct door na het zwarte antwoord 5. Ld3, b6
Ik laat in het midden wat de score na deze zet in de Bladelbase is........

Hoe denken de zwarte aanvoerder en de zwarte de krijgers hierover?

Peter
Expert
Expert

werk aan de winkel

Bericht door Peter » zo sep 30, 2007 6:03 pm

Beste Ton en grote leider Martijn Z,

Ikzelf ben meer een voorstander van de ¨normaalzet Pc6¨Het hoe en waarom ga ik liever niet aan de witten uitleggen, maar ik heb hierover al met onze grote competitieleider E van de G gesproken.

Dan is er een verzoek dat al eerder de lucht in gegaan is...
Is het mogelijk om een tweetal draadjes te maken waarop de wit- respectievelijk de zwartspelers de gelegenheid krijgen om naar hartelust te analyseren zonder dat de andere partij dit kan volgen?

Ik ben benieuwd...

NB Iin verband met een korte vakantie zal ik in de komende anderhalve week nauwelijks beschikbaar zijn om deel te nemen aan verdere analyses. Ik zie wel wat er daarna op het bord is gekomen....
Grooooovy BABY!

Martijn
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Martijn » ma okt 01, 2007 12:12 pm

Zojuist gezien dat we al een apart gedeelte op het forum hebben om over onze zetten na te denken.

Mijn voorstel is op vaste dagen de zetten door te geven. ( Vrijdag en Maandag). En diagram moet te regelen zijn ( Guus? ). Het zou handig zijn om hier gewoon de zetten te kunnen invoeren.

Voor de verder tactiekbesprekingen zal ik mij nu naar het zwarte kamp forum begeven.
Biertje? Je vraagt een koe toch ook niet of ie gras lust!

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » ma okt 01, 2007 2:59 pm

Witte kamp operational!
Thanx daarvoor.

Even een vraag, gezien ik lui ben herhaling van een vraag of er een aktueel analyse diagram erbij geplaatst kan worden.
Luiheid dient de mens :lol:
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » ma okt 01, 2007 4:25 pm

Ik wil wit wel helpen :D

Plaats reactie