Zwart is alweer aan zet! (5.Ld3)

Schuif gezellig aan en speel mee!
Plaats reactie
Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Zwart is alweer aan zet! (5.Ld3)

Bericht door Willempie » wo okt 03, 2007 12:34 pm

Wat een wereldteam waar ik leiding aan mag geven! In ruim minder dan een etmaal heeft iedereen zich binnen het Witte Kamp gemeld en iedereen meldde dezelfde voorkeur. Consensus!

Na 1.e4 c5 2.Pf3 d6 3.c3 Pf6 4.h3 Pbd7 is onze volgende zet: 5.Ld3! De zwarten zijn weer aan zet. 8)
F for Forward.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do okt 04, 2007 12:31 pm

Inderdaad een wereldteam, Willem. Goede sfeer, dynamisch en gemotiveerd. Het zwarte kamp kampt wat met interne problemen. Daar moeten we rekening mee houden. Als ze een zwakke zet doen, niet meteen afstraffen. Ze spelen niet voor niets aan de donkere zijde. :lol:
Er zit nog steeds schot in de zaak

AlexanderM
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door AlexanderM » do okt 04, 2007 1:07 pm

Een forumpartij hoort een promotie voor de club zijn. De huidige stelling is echter bedroevend. Zowel de witten als de zwarten doen erbarmelijke zetten, de laatste 3 zijn echt afgrijselijk, h3, pbd7 en Ld3. Passieve laffe zetten die eigen pionnen blokkeren, stukken kunnen nauwelijks ontwikkeld worden. Dat zien bezoekers van de site, willen jullie daar aub rekening mee houden. Misschien kan er zometeen nog als een gek aangevallen worden (6. g4), dat is in ieder geval wat.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do okt 04, 2007 1:36 pm

En dan sluit jij je zeker aan bij den zwarten, Alex? :lol:

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do okt 04, 2007 9:50 pm

Inderdaad zijn de taken bij Den Witten vanzelf goed verdeeld. Met voor Arjan de taak om te desinformeren. Vergelijkingen met de fameuze Irakese Minister van Informatie (hoe heette die ook weer?) dringen zich op. Hup Arjan! :!:

AlexanderM toont met zijn kwalificatie van zetten van één van de grootste aanvalsspelers van deze tijd (ik bedoel uiteraard Friso Nijboer) als passieve laffe zetten zijn beperkingen. Daarenboven snapt een kind dat twee van de drie laatste zetten geen pionnen blokkeren. En de enige die dat wel doet (5.Ld3) is een sublimatie van wat in de Spaanse opening gebeurt. Want laten we wel wezen, onder de schuilnaam Siciliaans spelen we iets Spaans-achtigs zonder omweg van de witte loper via b5 en a4. 8)

Intussen ben ik nieuwsgierig naar het antwoord van Den Zwarten. Neem gerust de tijd. Wordt het 5… Pe5 zoals gespeeld door de kersverse penningmeester van de KNSB (Michiel Bosman) tegen de webmaster van Utrechtschaak (Xander Wemmers)? Of liever 5… g6 zoals in Westerinen-Nolsoe? Ach welnee, het witte kamp weet allang dat het 5… b6 wordt. Zoals in vdDoel-Maenhout (Dieren 2007), Duijker-Bezemer (Dieren 2007), en verder o.a. Westerinen-Hedman, Westerinen-Djurhuus en Westerinen-Karason. :D
F for Forward.

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » do okt 04, 2007 9:57 pm

Ik zie toch een stukje voorbereiding van ons Willempie (Grote Leider door den witten genoemd) :!:

Ik denk dat het wel een kleine week gaat duren voordat het zwarte kamp met een reaktie komt.
Spaans hoor ik ze denken, we snappen er niets meer van :)
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » do okt 04, 2007 10:50 pm

De zwarten zitten al diep in de problemen, net zoals de grote mannen van Ajax vanaaf een probleem hadden, en ten cate die ook problemen heeft :D

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr okt 05, 2007 8:54 am

Er is weinig geluid te horen van onze bladelbase TON. Is er wat aan de hand?. De doorgaans zo actieve Ton is wel heel passief aan het werk voor het zwarte kamp. Ton, bedenk een list en kom tevoorschijn. Het zwarte kamp heeft niet alleen leiding nodig maar ook hulp. :lol:

Martijn
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Martijn » vr okt 05, 2007 10:28 am

Het zwarte kamp heeft leiding nodig. Zo`n goed geoliede machine weet ik niet snel weer te vinden. Maar we zijn eruit.

Al dat onhadig gestuntel van al die 010 aanhangers in het witte kamp zullen we snel te niet doen.

Leve de alliantie van FC Groningen, Vitesse en Ajax.
Biertje? Je vraagt een koe toch ook niet of ie gras lust!

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » vr okt 05, 2007 12:01 pm

We zullen 010 zondag het eerste tikkie effe uitdelen om daarna hier de wedstrijd op slofjes te winnen...

Jammer dat 2 grote vitesse talenten feyenoord op sleeptouw nemen
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr okt 05, 2007 6:06 pm

De Minister van Informatie van de Amersfoortse Witten, de ambtenaar Al Arjan Sahaf Tissink, leeft en denkt in nine till five en kan zich geen andere tijdsinvullingen voor de geest halen. Ik mag hopen dat bij zijn schaakcreativiteit meer perspectiefwisselingen gebruikt zullen worden.

De zwarten, onder leiderschap van Van Zwammie De Bierpomp Tot Hatchikidee, zijn de hiërarchise - en de halfbakken matrixstructuren volledig ontstegen en voeren ieder hun eigen communicatie. Echter allen gericht op één doel! Deze Loosely Coupled System structuur werkt voor, naast, achter, onder en boven de witte linies als een zwaard van Damocles.

Uit respect voor den Witte Leider zwijg ik verder over de afluisterpraktijken, de omkooppogingen en nakende gokschandaal van sommige witten. Het 010 dagblad zal op enig moment zeker gewag maken van de laaghartige infiltratie van pokerminded gokverslaafden die hun eigen maten naaien voor een grijpstuiver.

Wij zwarten spelen het spel fair.

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr okt 05, 2007 7:04 pm

Kijk,kijk,kijk,......... daar hebben we hem dan. Beet :!: :lol: TON laat eindelijk iets van zich horen. Heb je eigenlijk al naar de stelling gekeken?. De Bladelbase staat er vol mee. Maar TON je kan toch nog wel respect opbrengen voor het hele witte kamp. Niet meteen die aanval opzoeken, TON. Bekijk eerst alles met een vleugje humor. Dat scheelt een hoop stress. Of is het gevoel voor humor in het zwarte kamp maar sporadisch aanwezig? :lol: Binnenkort maar weer ens even gezellig met den zwarten een biertje drinken en voor TON een cognagie :lol:

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr okt 05, 2007 7:24 pm

Consensusrakker, de drink nog een glas, doe maar je plas en alles bleef zoals het vroeger was strategie past wel bij dit witte team........
De zwarten daarentegen zijn zeer principeel in het niet weigeren van aangeboden consumpties!

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » za okt 06, 2007 10:17 am

Nieuwtje: Gunie heeft zichzelf aangeboden om als crisismanager op te treden in het zwarte kamp. :lol:

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » za okt 06, 2007 11:32 pm

Oh leuk, kunnen we altijd van leren. Ik zeg altijd maar zo hoe beter je de situatie van je tegenstander begrijpt hoe makkelijker je van hem wint.

Gunie, als onderwerp zou ik graag zien, of jij tot de zelfde conclusie komt als ons (zwarte kamp) over de zwakte van de witten. Namelijk te licht team voor dit soort partijen.
Ben benieuwd naar je analyse als expert!
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Plaats reactie