wit excelleert wel, maar niet in het beloofde......

Schuif gezellig aan en speel mee!
Plaats reactie
SGABeest
Expert
Expert

wit excelleert wel, maar niet in het beloofde......

Bericht door SGABeest » do nov 29, 2007 9:26 am

De witten excelleren in het roepen van aanvallend schaak terwijl de realiteit een slaapverwekkende schuifhouding te zien geeft die forummijdend gedrag in de hand werkt

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do nov 29, 2007 11:20 am

Ton, er staat toch een heerlijke kolkrijst-stelling op het bord. Bevalt het in Hoogland. Al helemaal over :?:
Er zit nog steeds schot in de zaak

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » do nov 29, 2007 11:35 am

Hee Ton waar op de Kolkrijst woon jij dan? Ik ben namelijk tijdje geleden daar wezen kijken naar eentje op de kolkrijst.
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do nov 29, 2007 12:10 pm

http://kolkrijst-hoogland.toeto.com/

Ton, nog geen (van) Bladeltjes ingeschreven dus ik zou maar heel snel bij de buren op de koffie :)
Verba volant, scripta manent

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do nov 29, 2007 6:58 pm

De minister van miscommunicatie is weer goed bezig!
Ik woon nog in Amersfoort, maar verhuis binnenkort wel.......
In het afgeschermde deel van deze site zal ik dan de coördinaten melden,
mogelijk dat tegen die tijd wit wat kolkt op het bord

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do nov 29, 2007 10:53 pm

Ton, geef even je nieuwe telefoonnummer door :lol: Kom je morgen nog schaken? We hebben je al een tijd niet gezien.
Er zit nog steeds schot in de zaak

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » vr nov 30, 2007 12:50 am

Dat hoeft niet Ton, de bommenwerpers zullen vlak voor de inlijving van Hoogland je coördinaten toch vinden evenals deze; http://veiligoord-bladel.toeto.com/ :lol:
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » vr nov 30, 2007 4:44 pm

It takes two to tango

Tsja. Je doet een scala aan in potentie opwindende openingsvarianten in de aanbieding en Den Zwarten kiezen uit de snoeptrommel de Nijboer-Siciliaan waar de eerstvolgende witte zetten ongeveer van uit te tekenen zijn. Het zwarte spel beperkt zich vervolgens tot geschuif op de vierkante millimeter (Pbd7, b6, Lb7, Dc7, Tc8), waar bij enige ambitie (bijv. met Pc6 en/of g6) van alles aan moois had kunnen ontstaan. Zelfs uit het eigen zwarte kamp vernam ik uit de eerste hand (nee, niet van Jeroen deze keer …..) geweeklaag en tandengeknars over de slappe zwarte opzet. Gelieve dus opmerkingen over forummijdend gedrag naar binnen te richten. :twisted:

Ondanks alles voorspel ik dat over enkele zetten de partij interessanter zal zijn dan nu. Met dank aan witte inspanningen om er toch wat van te maken. Die inspanningen kosten moeite, vandaar dat Den Witten nog even doordenken over hun 13e zet. Tipje van de sluier: het aantal uitstekend speelbare kandidaatzetten is al via een verfijnd selectieproces teruggebracht tot 5. Voor Dimi weer de kans om te raden welke, de vorige keer scoorde hij daarbij 3 uit 4. :P

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr nov 30, 2007 5:13 pm

Van 5 naar 4....

ik vermoed dat er onder druk van het aanhoudend geroep om activiteit in het Witte Kamp besloten is tot uitstel van het nuttige zetje Kg1-h1??

Wat dan wel:
1) tripleren op de e-lijn, ergo Df1, Te3, De3 en Te1; lijkt me gezien het voorgaande een kanshebber;
2) b3 omdat de loper op c2 er dan een functie bij heeft gekregen na een eventueel a2-a3; niet reeel, maar gezien het voorgaande zou het me niet verbazen
3) Ph2; er kan in de witte visie blijkbaar altijd meer naar de onderste rij, dus zeker niet kansloos
4) maar het meest waarschijnlijk en daarom al ten volle door de zwarte helden onder de loep genomen is uiteraard: Ta1-b1. Niet omdat er eventueel een b-lijn open zou komen maar meer om tijd te winnen. Het briljante vervolg Tb1-a1 ligt dan voor de hand met het idee dat de zwarten niet meer weten waar ze het moeten zoeken.

Kijk aan, 4 kandidaten in 3 minuten. Wat hebben die Witten toch een fijne positie :D

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » vr nov 30, 2007 5:13 pm

onder 1) De2 natuurlijk

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr nov 30, 2007 6:00 pm

It takes two to tango....
In potentie opwindend....
Willem!!!!!Waar ben je op uit?

Jij - en met jou de witten - was degene die van alles beloofde.....
Enne met jouw tangoen? Lijkt me aan beide zijden wat rondbuikig vlees in de weg te zitten.....
Rhytm and blues, soul and rock and roll that what's possible.......

Shake it!

Plaats reactie