Wit is weer aan zet

Schuif gezellig aan en speel mee!
Martijn
Gevorderde
Gevorderde

Wit is weer aan zet

Bericht door Martijn » wo dec 05, 2007 3:14 pm

Eindelijk komen de witten dan met iets wat op een schaakzet lijkt.....Na de kritiek op de zwarte zet e7-e6, spelen de witten d3-d4, nadat al eens de pion was aangeraakt met d2-d3. We pakken de handschoen graag op en zien de voorspelbare witte aanvalspatronen vol vertrouwen tegemoed." Ons antwoord is dus......cxd4
Biertje? Je vraagt een koe toch ook niet of ie gras lust!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » wo dec 05, 2007 3:36 pm

vol goede moed tegemoet dat is...
Verba volant, scripta manent

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » wo dec 05, 2007 5:13 pm

ik moed helemaal niks
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » wo dec 05, 2007 5:31 pm

tjeempie wat hebben jullie een zwaar gemoed.....

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » wo dec 05, 2007 7:29 pm

De gedachtenwereld van Den Zwarten is complex. Waar tot op heden in alle toonaarden werd geklaagd over witte inactiviteit en gebrek aan aanvalslust hebben ze het nu ineens over voorspelbare witte aanvalspatronen. Twee mogelijkheden:
a) Ze hebben altijd geweten dat Den Witten voor den aanval geboren zijn. Maar kozen tot het niet meer vol te houden was voor een smerige smeercampagne met als doel Den Witten zwart te maken. Nodeloos te melden dat deze negatieve houding (opgeteld bij hun passieve zettenreeks) bij volgers forummijdend gedrag in den hand heeft gewerkt.
b) Ze hadden tot vandaag echt niet door dat Den Witten jachtinstinct bezitten. In welk geval wij hen hun onnozelheid niet zwaar aanrekenen en er op wijzen dat het in Spaans-getinte openingen (bijna) altijd zo werkt: een tijdlang geborrel onder de oppervlakte en vroeg of laat komt het dan tot een eruptie.
Het is hoe dan ook plezierig om Den Zwarten te zien erkennen dat Den Witten op aanval spelen. Nu zijzelf nog. :wink:

Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik om op deze Sinterklaasavond een kadootje aan Den Zwarten aan te bieden in de vorm van ons antwoord: 13.Pxd4. De titel van dit draadje klopt dus niet meer. 8)

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » wo dec 05, 2007 10:53 pm

HEAR HEAR!!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do dec 06, 2007 11:21 am

Zoals de Grote Zwarte Leider al aangaf >>>"Eindelijk iets wat op een schaakzet lijkt"<<< toont dat wit nu in ieder geval goede wil heeft. Dat dit in de zwarte gedachtenwereld slechts twee dingen kan betekenen is een net zo broze bewering als de eerder gemaakte opmerking "Pc6 is de enige goede zwarte zet" maar nog niet zo broos als de witte stelling zelf die meer weg heeft van een opgejaagde met de Spaanse griep aangetaste vluchtganger dan van een jager.
We gaan kijken of we er nog iets aantrekkelijks van kunnen maken voor de forumtoeschouwers, maar ik denk, op het eerste gezicht - nog zonder reflectie -dat één simpel pionzetje wel eens voldoende zou kunnen zijn........

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » do dec 06, 2007 11:25 am

Tuurlijk, doe maar weer makkelijk, wannneer gaan den zwarten eindelijk schaken?? :evil:

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » zo dec 09, 2007 7:07 pm

Mijn vingers jeuken om die pion als cadeau naar voren te schijven (I know, het is niet goed).....
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » wo dec 12, 2007 6:57 am

Het is angstvallig stil bij Den Zwarten rond hun beoogde eerste kortstondige oversteek van de middellijn. Terwijl deze voor hun begrippen extreem moetige actie al door hun databasebeheerder bij de captain was ingefluisterd vooraleer Den Witten een week geleden 13.Pxd4 uit hun handen lieten vallen. En het is vervolgens hier door zwartspelers Ton en Ufuk in niet mis te verstande bewoordingen in het vooruit bejubeld. Maar waar blijft dan toch het verlossende woord van de zwarte captain? Martijn, waar zijt gij?

Hoewel …… het zal toch niet dat …… Ze gaan toch niet zoals steeds op het laatste moment weer slappe knieën krijgen en hun als aantrekkelijk aangekondigde volgende zet vervangen door een laf ander pionzetje? :shock:

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » wo dec 12, 2007 7:52 am

Oh moeten we weer zetten, wij waren nog aan het feesten dat we de 4de lijn-vrees hadden veroverd.
Eens kijken of we onze 4de lijn vrees eens en voor altijd de kast in kunnen doen.

MARTIJN!!!! Waar ben je?

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » wo dec 12, 2007 12:58 pm

Hmm...wil de tegenpartij ons in een verkeerde stroom laten varen of zetten wij ze op een verkeerde been door een goede onverwachte zet te doen :idea: ....
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » wo dec 12, 2007 1:04 pm

Uberhaupt zetten zou ik al een prestatie van formaat vinden!
Liefst deze maand nog of is dat met het oog op de vrije dagen een niet haalbare kaart................?
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » wo dec 12, 2007 5:17 pm

HOHO ambtenaren vrij begint!!! Je verwacht toch geen arbeid van ons he oh grote Cas?

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do dec 13, 2007 10:05 am

De zwarte leider is in aantocht!!!!

Plaats reactie