Ja zwart is eruit

Schuif gezellig aan en speel mee!
Plaats reactie
Martijn
Gevorderde
Gevorderde

Ja zwart is eruit

Bericht door Martijn » do dec 13, 2007 12:13 pm

Door eens flink op de witte damevleugel te porren, dwingen de zwarten de witten tot strategie te bekennen: lamlendig blijven spelen, zoals al de hele partij, zwarte damevleugelaanval parreren, witte koningsvleugelaanval gereedmaken of toch maar het gatenkaasje in het witte centrum versterken. We zijn benieuwd naar het antwoord op b4
Biertje? Je vraagt een koe toch ook niet of ie gras lust!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » zo dec 16, 2007 8:39 pm

Voor één keer verrassen Den Zwarten ons positief! In het witte kamp waren wij door zwarts extremistisch-passieve aanpak tot nu toe overtuigd dat er 14… a6 15.a4 zou komen en pas daarna -en alleen omdat het echt niet anders kon- de grote oversteek met 15… b4. Ons dan wat verderop geplande offer van een kleine kwaliteit met 22.Pc6 Txc6 23.Dxc6 Lxe3 24.fxe3 Dxd2 en de aansluitende triomferende opmars van ons lieve a-pionnetje kreeg heel wat handen op elkaar. Als het zwarte kamp eerder oprecht was met de bewering dat ook zij meer dan tien zetten vooruit overzien dan snappen zij wat ik bedoel. Zo niet dan volgt opheldering als 50 jaar na het einde van de partij de witte archieven voor het publiek geopend worden. 8)

Maar wij slaan een geschenk dus niet af en beantwoorden 14… b4 met 15.cxb4. Eens kijken uit welke tenen Den Zwarten denken dat hun compensatie voor de net weggegeven pion gaat komen. :roll:

SGABeest
Expert
Expert

Re: Ja zwart is eruit

Bericht door SGABeest » di dec 25, 2007 9:43 am

"Bij afwezigheid van onze grote zwarte leider neem ik nog eenmaal de honeurs waar.
Hoewel de witten continu over tien tot twaalf zetten diep consensus zoeken, bleek de zwarte verrassing b4 hun eetlust in hout aan te wakkeren."

"De door de witten uitgesproken verwachting dat zwart "witachtig" pionzetjes zou spelen, geeft veel te denken over de keuze in kandidaatzetten waarover de witten consensus willen bereiken. Blijkbaar telt bij hen kwantiteit meer dan kwaliteit."

"Eens zien hoe zij na, deze toch eenvoudig te bedenken zwarte damezet naar b6, enig voordeel denken te halen. Gaan de gaatjes in het centrum ze parten spelen, wordt nu de damevleugel hun deficit of schuiven ze toch versneld naar een remise? De forumtoeschouwers gaan in onze optiek de eerder ingevulde poll niet wijzigen......"

"Maar goed het beloofd witte vuurwek moet eens losbarsten, of ze zetten zichzelf voor leugenaars. Zou het nog voor de jaarwisseling te zien zijn? Misschien leuk voor een nieuw "polletje"? Prettige feestdagen witten!"

Anthon
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Anthon » di dec 25, 2007 1:39 pm

Wat ik wel triest vind van de zwarten is dat ze langer over een passende tekst doen dan een zet. Nu krijgen we al een paar teksten, maar zetten ho maar. Kom op, anders zijn we in 2009 nog bezig!
Just because I'm losing, it doesn't mean I'm lost. -Lost!, Coldplay-

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » di dec 25, 2007 1:51 pm

Hoho Anthon niet zo makkelijk over de passende teksten, die geven de ziel van de zet bloot! Zeker niet iets om te onderschatten lijkt mij voor het kamp der witten.

Gelukkig neemt Ton wel de honeurs waar, maar niet de zet....Die had er best bijgekund in het stukje proza.
Daarom bij deze op 1ste Kerstdag Db6!

Zo heeft wit weer twee Kerstdagen met frinden en familie om afscheid van de stukjes te doen.
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » wo dec 26, 2007 4:27 pm

In de laatste bijdrage van Ton lees ik toch duidelijk de zwarte zet Db6. Er wordt niet aangegeven dat hij zijn stukje later heeft bijgesteld, dus de kritiek onder het motto "geen woorden maar daden" lijkt mij te pareren onder het devies "eerst je leesbril opzetten en dan mopperen over wat je niet ziet".

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » za dec 29, 2007 1:50 pm

Hebben jullie het ook gezien, gisteravond bij het SGA-kampioenschap snelschaken? De grote leider van Den Zwarten speelde tegen Peter Reedijk met wit de succesvolle witte forumopzet! Ach ja, vroeg of laat komt bij iedereen het verstand ….. 8)

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » za dec 29, 2007 5:35 pm

en de uitslag?
Verba volant, scripta manent

Martijn
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Martijn » za dec 29, 2007 6:04 pm

In een remiseachtige stelling geeft Peter een volle toren weg en kan ik de 1 incasseren.
Biertje? Je vraagt een koe toch ook niet of ie gras lust!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » za dec 29, 2007 7:26 pm

Zo zie je maar: met zo’n superopening kan iedereen boven zichzelf uitstijgen! Ons aller RPT heeft er dit seizoen tegen gemiddeld 2100 ook al 3 uit 3 mee. 8)

Overigens gaat het witte antwoord nog een paar dagen op zich laten wachten. Reden: het valt in deze vakantiedagen niet mee om van voldoende teamleden reacties te krijgen. Iets waar volgens welingelichte bronnen Den Zwarten vorige week ook last van hadden.

Enne, hoorde ik het gisteravond goed dat Den Zwarten uitgebreid op diverse Fritz-11’s leunen en Den Witten dus eigenlijk tegen machines spelen? :shock:

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » za dec 29, 2007 7:36 pm

Leunen op Fritzzzzzzzzzzzzz.......................de schoften!!
Hoe durven ze het edele schaakspel te bezoedelen met dat chipstuig..............brrrrrr.
Eigen inzicht zoeken we..........de WAARHEID in de stelling.
Niet Schredder / Rybka / Fritz en nog meer engines, neen, voorwaar.............eigen inzicht.

En als het kan..........eigen blunders :P :evil: :evil:
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » za dec 29, 2007 7:49 pm

Fritz? Is dat een soort van voetbal manager kloon? Heb ik niet op mijn pc'tje staan hoor wees gerust.

Maar begrijp dat wij Zwarten voor een spektakel gaan zorgen door den Witten te verslaan in een voor wit "superieure" opening??? Des te groter de desillusie als de grote Witte captain de wapens moet neerleggen aan onze Zwarte krijgheer. Die er keihard voor werkt en zelfs zover gaat dat hij de witte opening speelt om inzicht te krijgen in de waanbeelden der anderen.

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » za dec 29, 2007 7:50 pm

Trouwens bij ons duurde de zet wat langer omdat we een enkele feyenoord aanhanger moesten overtuigen van het superieure geel zwart...Die partij winnen we toch wel.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » zo dec 30, 2007 11:25 am

De Witten vallen blijkbaar diep terug in de tijd (voldoende quorum om te beslissen doet toch denken aan communestemmingen uit de jaren 60 of grote communistische partijcongressen uit de USSR en China). Zou Willem nog steeds een blowtje uit een klapboem trekken, Arjan nog steeds na het slikken van een LSD pyramidetje naar een op glas uitlopende waterverfprojectie turen, Casje vertwijfeld zoeken naar zijn Rode Libanon die Wouter net door het cakebeslag heeft gemanoeuvreerd? Of is het gewoon de knoet van het opperhoofd die wenst dat alle troepen in gelid luisteren naar de opgelegde antwoorden op zelfgestelde vragen?

In beide gevallen zullen de Zwarten geduld hebben. Wij moeten de Witten, die dan pas in het begin van hun transitieproces zitten, gunnen de weg te vinden naar creativiteit, taken, verantwoordelijkheden, beslissingsbevoegdheid en................. schaakplezier, weet je wel!

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » ma dec 31, 2007 1:36 am

Ik snap die leunen op Fritz 11 niet zo en helemaal geen Fritz. ik ken wel Fritz! als netwerk produkt en dat doet auw als je erop leunt of zit. Trouwens mijn Rybka was vrolijk na molesteren van 11 duitse jongens met dezelfde voornaam :D
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

Plaats reactie