Aanbod: alsnog 35… Dxe4 ???

Schuif gezellig aan en speel mee!
Peter
Expert
Expert

Re: Aanbod: alsnog 35… Dxe4 ???

Bericht door Peter » wo jul 09, 2008 10:57 am

Jeetje, wat gaat die Maarten dan hard zeg!
Grooooovy BABY!

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » wo jul 09, 2008 10:59 am

hij heeft hele goede begeleiding :)
Verba volant, scripta manent

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 10, 2008 9:59 am

Ondertussen heeft de verwarringstaktiek van de zwarten toch enig succes.
Het is oorverdovend stil aan de andere kant. Het doet denken aan een wielrenner die bij het zicht van de finish wordt opgeslokt door het grote peleton (voor de tourliefhebbers onder ons) 8)

Wat is het witte plan?

Mijn advies is : opgeven en dan de eerste zet terugnemen. Works like a charm

Groet van de nieuwe witte leider

(heeft vooral betrekking op de kleur van mijn benen, maar het klinkt goed)
Grooooovy BABY!

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 10, 2008 10:00 am

Moet zijn : workst like a charme voordat de Nederlandse Vereniging van Taalpuristen onder leiding van Gunie weer commentaar heeft.....
Grooooovy BABY!

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 10, 2008 10:01 am

My god... Ik en mijn worstevingertjes...

Works like a charme

Ik moet mij kennelijk beperken tot het nederlands (al lastig genoeg)
Grooooovy BABY!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do jul 10, 2008 7:44 pm

Den Witten begrijpen inmiddels helemaal niets meer van de zwarte organisatiestructuur (althans: wij denken nu te begrijpen dat er niets te begrijpen valt). Waarbinnen het ze gelukt is om op dezelfde zet voor de tweede keer een communicatiestoornis te hebben. Maar allez, Den Witten willen best actief blijven tot à la Monty Python (you coward ….) geen enkele zwarte krijger zich meer verroert. Is het nu Den Witten tegen Den Peter of zijn er nog meer over? :?

Wij (vorige week nog alle 7 witspelers die aan het départ verschenen, met na de meervoudige zwarte stoornis wellicht een enkele abandon) gaan ons over 35… Dxe4 buigen. :)

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » vr jul 11, 2008 12:06 am

De zwarte organisatie is nog nooit zo lucide geweest. Peter is de nieuwe leider en elke hulp die hij krijgen kan, is van harte welkom. Wellicht dat onze nieuwe clubkampioen mij te hulp kan schieten. Ook de zoon van Jeroen, die volgens goed ingelichte bronnen inmiddels een elo heeft van 2000 plus is een belangrijke secondant.

Ik dacht trouwens dat wit zoooo gewonnen stond. Dan kan er toch a tempo afgewikkeld worden naar de enorm gewonnen stelling! Maar ok ... ik wacht nog wel een dagje 8)
Grooooovy BABY!

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr jul 11, 2008 9:32 am

Normaliter hoort deze bijdrage in die van het Zwarte Kamp. Maar Den Witten hebben recht op duidelijkheid!Ik wil me nergens (meer) mee bemoeien grote Zwarte Leider, maar dit is de luciditeit ten top: een ieders hulp, maar bovenal een gerenommeerde aanhanger van den Witten vragen over te lopen in deze fase van de strijd en na al het gebeurde en vooral het niet gebeurde.

Ik moet zeggen, een bijzonder verrassende wending, maar (nogmaals) mijn eer te na........... Sta nog steeds achter de wijze beslissing van den Zwarte ex-leider. Ben vanaf nu als forumtoeschouwer bijzonder geïnteresseerd in de verdere ontwikkelingen van de eindspeltechniek en wens je hartgrondig veel geluk en succes. Tot vanavond bij de borrel?
Help! Hij communiceert.........

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » vr jul 11, 2008 6:40 pm

Dat wit zoooo gewonnen staat is niet door het witte kamp beweerd, maar door voormalige zwartspelers. En al zouden we goed staan, dan nog ga ik als captain van het nog steeds complete witte team niet ineens tegen Peter vluggeren, maar blijf ik natuurlijk met de rest van het team overleggen. Dat kost soms even tijd, maar nimmer de twee weken die Den Zwarten met Peter in de gelederen gemiddeld nodig hadden. :P

Bij alle ludiciteit heeft Peter trouwens zoals Ton al meldde slecht opgelet, want onze nieuwe clubkampioen is vanaf het begin een actief lid van Den Witten. Die trots zijn met hem te mogen overleggen. Het zien van een verband tussen zijn afstemmingen met ons en het feit dat hij voor het eerst clubkampioen wist te worden laat ik graag aan anderen over. :mrgreen:

Wit vervolgt met 36.Lf2.

Stelling hierna: Kg1, Da5, Tc1, Lf2, a2, c7, g2, h3 - Kg8, De4, Tf8, Pc8, d6, f5, g7, h7.

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » ma jul 14, 2008 6:07 pm

Tja, dat was idd een vergissing qua deelname clubkampioen. Ach ja... dan kijk ik zelf wel ff 8)

Voor het overige zal ik de bespiegelingen van ons aller Willempie maar niet te diep ingaan. Een ding werd mij WEL duidelijk .. en dat is dat hij de partijen van de vierkamp om het clubkampioenschap niet heeft nagespeeld!

Overleg met de rest van het team??? Je bedoelt in de wedstrijd wie het sterkste computerprogramma heeft dan toch zeker! De hele partij opzet van den witten zou niet misstaan op een WK computersschaak. Bij het naspelen is het toch duidelijk dat alleen zwart heeft geprobeerd enig schaak in de stelling te krijgen. Pogingen hiertoe werden tot nu toe (ik moet zeggen kundig) afgeweerd. Ook de zet Lf2 is er weer een met een blikken randje.

Hoe dan ook ... Ik zal mij de komende dagen gaan bezig houden met het zoeken en vinden naar een totaalconcept om de zeer verdiende remise binnen te halen.

U hoort van ons, Groet van de enige schakers met houten bord en stukken uit lang vervlogen tijden :mrgreen:
Grooooovy BABY!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » ma jul 14, 2008 10:07 pm

Het is Peter met zijn laatste reactie gelukt om op teentjes (de mijne) te gaan staan.
Bij Den Witten is er maar eentje die regelmatig een computer laat meedraaien en dat ben ik. Insinuaties dat we tijd nodig hebben om resultaten van onze computers met elkaar te vergelijken slaan nergens op. Volgens betrouwbare bronnen lieten Den Zwarten toen ze, met Peter in de gelederen, nog compleet waren meerdere computers meedraaien.
Computeroordelen die ik inbracht zijn in het witte kamp soms hard ter discussie gesteld, met name door exponenten van het zelfstandig denken als Gerard en André. Maar ook door mijzelf. Regelmatig is een andere zet dan de computervoorkeur gespeeld.
Dat alleen Den Zwarten geprobeerd hebben enig schaak in de stelling te krijgen is een gotspe. Den Zwarten hebben continu geroepen (en daar ook naar gehandeld) dat het uitsluitend aan wit was om, na een wat optimistische inschatting onzerzijds van de opening, iets te bewijzen. Den Witten en ik in het bijzonder hebben ons dat aangetrokken. En kwamen tegen alle computeroordelen in met een in de kerstvakantie door mij uitgedokterd pionoffer (Da3). Waarna Den Zwarten niet helemaal goed reageerden (volgens ons was een paar keer het oerlelijke Da8 de beste) en wit in het voordeel kwam.
En dan staat nu, na zwart communicatie-gepruts waar al twee herkansingen op zijn gegeven, iemand op die, terwijl dat in zijn zwarte kamp minstens even veel gebeurde, ons van bruut computergebruik beschuldigt. En die, nadat we van dat zwarte kamp waar hij deel van uitmaakte gewend waren aan doorlooptijden van soms weken ons in dit draadje eerst twee keer een sneer geeft dat we niet direct zetten (is even afstemmen met de rest niet normaal? ik heb trouwens ook een werkzaam leven waarin ik bijv. vrijdagmiddag vlak voor de BBQ nog voor 6 maanden een klus heb binnengehaald en ook nog een privé-leven die soms belet dat ik alles op het forum direct lees) en dan zelf in z’n eentje na drie dagen zuchtend en steunend meldt dat hij er eens naar gaat kijken. Ook nog insinuerend dat 36.Lf2 een blikken computerzet is terwijl toen ik vrijdagavond na de BBQ aanschoof van hem hoorde dat die zo vreselijk voor de hand lag; dus hoezo computerzet.

Bottom-line:
Omdat we al zo lang bezig zijn maak ik de partij af totdat echt alle zwartspelers overtuigd zijn. Maar de lol is er voor mij persoonlijk na eerst steeds lang op een reactie wachten en nu beschuldigingen dat we traag zijn en vooral dat we alleen computerzetten doen (wat ik hierboven heb proberen te ontkrachten) een beetje af. Ik heb gezegd.

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » di jul 15, 2008 9:09 am

Willem, kom op... Als ik kijk wat de mensen uit jouw team allemaal geroepen hebben over den zwarten kan mijn (uiteraard wat cynische) stukje er best mee door. Ik denk niet dat ik hoef te citeren, maar de heren Tissink, van Otten en natuurlijk drs. Sennema, worden bepaald niet gecensureerd dacht ik.

Ik ken jou al heel wat langer dan vandaag en weet zeker dat jouw analysekracht (ook in de correspo partijen van René waar ik immers zelf ook beperkte een beetje meeriep, maar waar jouw analyses bijna altijd de basis waren voor allerhande plannen) ook ECHTE analyses betreffen. De meeste mensen (ja ook ik, of beter vooral ik) riepen vrolijk wat zetjes mee.

Het is toch algemeen bekend dat den zwarten voor een groot deel geleid werden door de brute force kracht van de computers van Ton.

We gaan toch zeker gewoon door! De tegenzet volgt snel!
Grooooovy BABY!

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » wo jul 16, 2008 9:22 am

De zwartjes zijn eruit en spelen 36. f4
Grooooovy BABY!

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 17, 2008 3:47 pm

Zijn Willem en ik nu ook de enigen die nog een beetje met die partij bezig zijn. Ik hoor Grootblaters als Tissink, Van Otten en Sennema helemaal niet meer.
Zeker te moeilijk hè die middenspelletjes :lol:
Grooooovy BABY!

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » do jul 17, 2008 4:16 pm

Ooit wel eens van een afgesloten gedeelte gehoord?
Discussie in volle gang, winstplan wordt naar ik aanneem gewoon uitgevoerd.

Is dat nu gezellig tegen zulke puinhopen aan te kijken, wetende dat je een strijd voert voor de kat z'n....... :) :) :)
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Plaats reactie