Aanbod: alsnog 35… Dxe4 ???

Schuif gezellig aan en speel mee!
Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Re: Aanbod: alsnog 35… Dxe4 ???

Bericht door Willempie » do jul 17, 2008 4:40 pm

Opnieuw een niet geheel correcte waarneming van Den Peter. Een dag na diens 36… f4 zijn in het besloten witte gedeelte al 5 voorkeuren bekend. Waaronder naast van Arjan en Remy ook van Gerard, zojuist teruggekeerd van een vakantie in Oostenrijk om o.a. in alle rust een van Jeroen S. geleend schaakboek over Carlsen tot zich te nemen. Niet alle voorkeuren zijn gelijk, dus er is nu discussie. Van de andere twee heeft Anthon zich even afgemeld vanwege een vakantie waarvan we nog niet weten welk boek is meegegaan en wacht Caspar het forum afturend op bijwerken van het diagram (Ruud K. zal toch niet ook op vakantie zijn?). Weet Peter intussen al, nu we het er toch over hebben, hoeveel teamgenoten hij nog heeft? 8)

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 17, 2008 6:32 pm

Beste Willem en in mindere mate Caspar, dank voor deze inside information.
Het gaat hier niet om een ... opnieuw niet geheel juiste waarneming... maar om een correcte waarneming. Genoemde heren hebben zich in het geheel niet meer gemeld op het OPEN DEEL. Ik kan immers niet zien wat jullie allemaal bekokstoven in dat ongetwijfeld ontzettend gezellige gedeelte van het forum.

Ons besloten deel bevatte tot voor kort gigantische analyses van onze Bladelbase, maar ik moet het nu doen met beperkte maar zeer gewaardeerde steun van onze voorzitter en heeeeeel ver op de achtergrond zit Jeroen, geholpen door zoontje Maarten mee te kwekken. Daar komen verder geen varianten uit.

Aan jullie zijde kunnen wij ons gelukkig prijzen met het feit dat ons eigenste Caspartje weer de nodige vrolijke nootjes strooit op het ons in vakantietijd toch zo rustige forumpje.

Ben errug benieuwd naar de witte reactie.

Groet van witte Peter
Grooooovy BABY!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do jul 17, 2008 7:55 pm

"Zijn Willem en ik nu ook de enigen die nog een beetje met die partij bezig zijn."
:arrow: Niet correct, zes witten zijn zoals gezegd bezig met de zevende op vakantie.
"Zeker te moeilijk hè die middenspelletjes."
:arrow: Niet correct, maar de keuze aan goede zetten is reuze en dat kost even een paar dagen.
"Ik hoor Grootblaters als Tissink, Van Otten en Sennema helemaal niet meer."
:arrow: Slechts hier heeft Peter deels gelijk (nl. dat hij de drie heren even niet hoort). So what, het hele zwarte kamp was al een paar keer wekenlang stil.

Een correctheidscore van ½ uit 3, dus mijn omschrijving “niet geheel correcte waarneming” was nog mild. Overigens ben ik tevens van mening dat de zwarte stelling niet geheel correct meer is. :wink:

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do jul 17, 2008 10:03 pm

DAPPERE KRIJGERS!
Stop nou met dat gekibbel...........
Schaken of stoppen nondeju.
(haha ik ben nu forumtoeschouwer en kan me het permiteren) :mrgreen:
Help! Hij communiceert.........

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do jul 17, 2008 10:28 pm

Nog zo'n ongeduldig type van voorheen Den Langdenkenden Zwarten! Den Witten zijn pas ruim een dag weer aan zet en hebben zojuist in het besloten gedeelte van hun captain een lap tekst voor de kiezen gekregen waarbij vergeleken de Bladelbase-analyses vermoedelijk in het niet vallen. :mrgreen:

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » vr jul 18, 2008 8:07 am

Mee eens, moest van de witte Grote Leider een lap tekst doornemen waarbij ik mijn beeldschermpje voor naar beneden moest scrollen :!:
Den Witten kibbelen over 3 hele zetten..................... tis interessant!!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr jul 18, 2008 2:54 pm

Even wat onduidelijkheid uit de wereld helpen:
De Bladelbase is na een zet of tien niet meer gebruikt bij den Zwarten. De Bladelbase is een database en geen schaakanalyseprogramma. Wel was ik in het bezit van "vooroorlogse" schaakprogramma'tjes met bijzonder aftandse "engines" als Zippy en Dragon.
Pas sinds kort (na de terugzetacceptatie door wit) beschik ik over het modernste van het modernste analysewapen, voor "weinig" geleverd door DE Amesrfoortse schaaksoftwareleverancier en goede huisvriend.
De vellenlange Bladelbase pagina's die in het verleden Ons Podium opvrolijkten en waar Den Witte Leider vermoedelijk naar verwijst, waren de aaneenschakeling van de oneindige serie schuifkaas remises van Onze Remisekoning (Nee niet de huidige interne)...........
Ben benieuwd of Den Witten in hun lappen tekst 324 of 325 wegen naar Rome hebben gevonden.........
Help! Hij communiceert.........

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » vr jul 18, 2008 6:54 pm

Willempie schreef:"Zijn Willem en ik nu ook de enigen die nog een beetje met die partij bezig zijn."
:arrow: Niet correct, zes witten zijn zoals gezegd bezig met de zevende op vakantie.
"Zeker te moeilijk hè die middenspelletjes."
:arrow: Niet correct, maar de keuze aan goede zetten is reuze en dat kost even een paar dagen.
"Ik hoor Grootblaters als Tissink, Van Otten en Sennema helemaal niet meer."
:arrow: Slechts hier heeft Peter deels gelijk (nl. dat hij de drie heren even niet hoort). So what, het hele zwarte kamp was al een paar keer wekenlang stil.

Een correctheidscore van ½ uit 3, dus mijn omschrijving “niet geheel correcte waarneming” was nog mild. Overigens ben ik tevens van mening dat de zwarte stelling niet geheel correct meer is. :wink:
NEEN, NEEN, driewerf NEEN

Beste Ton, als het gaat om de verdediging van stellingen (op het bord wat minder dan in de discussie) weet je dat ik niet snel opgeef. Hieronder ga ik derhalve wederom de strijd aan tegen onjuiste conclusies, 'waarnemingen' en ander onrecht, gelijk ware ik een Don Quichot.

Ontgaat zelfs jou de satirische ondertoon van mijn vorige berichten???AAAAHRGG. Gij Brutus. Hier zwijgt een spreker stil, hij snikt, hij kan niet meer.

Maar goed... daar komt ie

Stelling 1 : Als het gaat om de beoordeling van de juistheid van stellingen ligt het voor de hand om ervan uit te gaan dat ik niet kan zien wat er zich op het witte besloten deel van het forum afspeelt (uhu). Met de mij ten dienste staande zichtbare gegevens was de stelling 1 volkomen juist. Er was op dat moment, behalve Willem geen andere - voor mij zichtbare - tegenstander. Althans geen opponent die het fatsoen had om zich openbaarlijk te melden :D

Stelling 2 : Was natuurlijk geen echte stelling, maar een conclusie die logischerwijs volgt uit stelling 1 (had wellicht beter stelling 1b genoemd kunnen worden)

Stelling 3 : Volkomen correct. De genoemde grootblaters hebben zich niet meer op dit deel van het forum gemeld. Wat ze doen in de besloten krochten van het witte kamp, onttrekt zich nagenoeg geheel aan mijn waarneming

Al met al is een score van twee en half uit drie ...helemaal niet zo slecht 8)

Ik moet eerst nog even een lap analysetekst bestuderen alvorens ik mij nader over de stelling zal uitspreken... eh... oh nee. We zijn nog niet aan zet :D

Groet van Peter

NB Ik hoop dat ik niet te veel van mijzelf prijs geef (Freud)
Grooooovy BABY!

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » vr jul 18, 2008 7:02 pm

NB... Ik denk overigens dat het leuk zou zijn om eens een forumpartij te spelen tegen een andere vereniging. Onze voorzitter gaf al een voorzet door voor te stellen om deze tegen de vrienden van EP te spelen.

Bij deze beloof ik dan wel brave bijdrages te leveren :|
Grooooovy BABY!

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » zo aug 17, 2008 2:39 am

Dan beloof ik dat ook. Peter mogen we natuurlijk niet alleen laten en ik zal proberen een toegevoegde waarde te worden :mrgreen:
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

ufuk
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door ufuk » zo aug 17, 2008 2:56 am

.....
Before the endgame, the gods have placed the middlegame.

Plaats reactie