Een lief klein pionnetje

Schuif gezellig aan en speel mee!
caspar
Expert
Expert

Re: Een lief klein pionnetje

Bericht door caspar » di jul 29, 2008 11:00 am

Onze grote witte leider heeft inderdaad het witte front op de konings vleugel in gang gezet.
het front beslaat al bijna het gehele bord, waartegen een klein angeltje op f3 het tegenwicht moet bieden.
Heerlijke stelling waar de Grote Zwarte Voorrukker de troepen mag leiden naar................ ja waarheen eigenlijk?
Gaat hij zet 45 halen...............we zullen het snel zien!!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » di jul 29, 2008 11:43 am

Onze grote witte leider heeft inderdaad het witte front op de konings vleugel in gang gezet.
het front beslaat al bijna het gehele bord

Euh Front, de van Dale spreekt over een Voorzijde, nu begreep ik altijd dat die dingen lengte moeten hebben en daar kunnen we met wat splinterboertjes toch niet van spreken. Ik denk dat Caspar sprak over de: front·bui (de)
1 (meteorologie) elk van de buien die gelijktijdig langs een bepaalde lijn optreden

Van die huilbuitjes die naar voren treden zo nu en dan...
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » di jul 29, 2008 12:12 pm

Den zwarten proberen met hun stroperige gedoe de forumpartij tot aan de kerst te rekken :lol:
Ik wens een ieder die binnenkort op vakantie gaat, een fijne vakantie toe.
Er zit nog steeds schot in de zaak

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » di jul 29, 2008 6:43 pm

Nadat het witte team middels het bericht van Willem verdomd snel een zet heeft gedaan, volgen daarna zoals gebruikelijk weer berichten van de kabouters Brul en Bral. Heeft de witte leider zijn troepen nog wel onder controle? Ik ben zeer benieuwd naar hun rol in de witte analyses, maar deze informatie zal ons voor eeuwig onthouden blijven... :(

Ronduit tegenvallend is het uitblijven van enige inhoudelijke reactie op de voorgaande tekstuele bijdragen uit het zwarte kamp. Anderzijds, elke keer weer zo'n enorm deksel op den neus na wederom een verbale schobbering..... da's ook geen pretje.

De naam van de mistery-guest waaraan door mij werd gerefereerd, werd volledig toevallig genoemd in een van de meest recente berichten op ons onvolprezen forum!
Grooooovy BABY!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » wo jul 30, 2008 1:00 pm

In een poging aandacht af te leiden van de deplorabele toestand van zijn eigen kamp brengt Peter het functioneren van het witte kamp ter sprake. Welnu, iedereen doet nog steeds lekker mee wat o.a. blijkt uit het feit dat alle vijf teamleden die niet op vakantie zijn binnen de kortste keren in het witte forumdeel een voorkeur voor 38.g4 uitspraken. Alles kits dus in het witte kamp, waar deze week de vakantiesituatie weer drastisch wijzigt. En of ik “mijn troepen onder controle heb”, tsja, hoezo, dat zijn hiërarchische kreten die relevant zijn voor regimes a la Fidel en Videla. In het witte kamp heerst vrijheid en lol, iedereen mag zeggen wat hij wil, en ja, daarbij ontstaan rolverdelingen. Volgens mij is Peter gewoon jaloers.

Om een traditie te vervolgen ook nog een toelichting op 38.g4 (stelling hierna Kg1, Da5, Tc1, Lf2, a4, c7, g4, h3 – Kg8, De4, Tf8, Pc8, d6, f3, g7, h7):
Het witte plan is nog steeds om de a-pion naar de overkant te brengen (hoewel wij flexibel zijn en een betere kans niet zullen laten lopen). Daarvan meldde ik vorige keer dat wij daaraan werken als er geen dringendere zaken aan de orde zijn. Die waren er na 37… f3 wel want onze g-pion werd bevraagd. Het is 38.g4 geworden omdat 38.Db5 fxg2 39.Dc4+ (38.Da6 fxg2 39.Dc4+ idem) nodeloos speculatief was, 38.g3 De6 een tikkie minder en 38.gxf3 Dxf3 vele tikkies minder. 8)

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » wo jul 30, 2008 3:34 pm

Het wordt er voor de forumtoeschouwer, althans voor mij, niet duidelijker op na de voorgaande dialoog.
Eerst schetst Onze Willem het forum een beeld alsof Den Witten handelen naar een citaat van JH Donner, die Fidel verheerlijkte evenals zijn compaan Harry Mulish. (De Sovjets wilden in de koude oorlog raketten op Cuba stationeren in de achtertuin van de later doodgeschoten JF Kennedy. De Sovjets hielden de tiran Castro in leven en sponsorde de laagpitjeseconomie dermate mondjesmaat dat de eilanders net niet massaal stierven. Castro schroefde zijn volk de duimschroeven aan en maakte dankbaar gebruik van de Oostduitse dopingmachine tijdens sportevenementen om zo de aandacht van de interne knoet af te wenden.) Vervolgens beschuldigt Onze Willem de redenering van de eenzame Zwarte eenling als zijnde een hiërarchische kreet als van Fidel en Videla. Er is bij de eenling helemaal geen hiërarchie want hij is alleen. En Videla is echt van een heel andere soort......
Op zijn met gelijke munt betaalde vraag en antwoordspelletje "Van wie is dan dit citaat?" wacht de eenling nog steeds op antwoord, terwijl de witte tone of voice doorgaat in een stijl die toch vooral veel doet denken aan een mix van een Arabische minister van Informatie en propaganda die de overwinning aankondigd terwijl de vijandelijke tanks achter hem voorbij rijden en die van Chinese hiërarchie liefhebbers die liever de mond snoeren dan voeden.
Ik kan het niet laten, maar ik heb wat met underdogs, zeker als ze onterecht geslagen worden. Daar tegenover staat dat Den Witten, wel wat variantjes als voedsel voor de geest geven.... Ik haak dus nog maar niet af en ben benieuwd naar het vervolg
Help! Hij communiceert.........

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » wo jul 30, 2008 8:46 pm

Ton,

Is het in dit geval bij jou niet meer een kwestie van niet willen dan van niet kunnen begrijpen? Da’s één van je charmante trekjes als het je eens meer om de polemiek gaat dan om de inhoud. Je trekt zulke rare vergelijkingen en legt zulke vreemde verbanden dat het voor iemand met jouw EQ/IQ-combi haast wel opzet moet zijn.

Zo rijden de spreekwoordelijke vijandelijke tanks momenteel niet achter het witte maar achter het zwarte kamp voorbij. En “hiërarchisch” slaat uiteraard niet op de zwarte organisatie maar op de denkwijze bij een vraag of ik “mijn troepen nog onder controle heb” (en het witte kamp hanteert zoals je weet geen hiërarchisch maar een consensusmodel). Over het citaat van Peter heb ik hier allang gemeld dat ik het niet herken. Van mijn teamgenoten weet ik het niet. Sowieso is de meerderheid nu op vakantie (zo snel gaat dat), maar je zou Peter eens kunnen proberen uit te leggen dat als je van mensen iets (in dit geval een reactie) wilt, het meestal niet helpt als je ze ondertussen afzeikt. Voor ons is het trouwens geen vraag en antwoordspelletje. Boven ons citaat stond gewoon de auteur, in een schrijfwijze die gebruikelijk is als je niet letterlijk citeert maar wel zoveel overneemt dat je gedoe met copyrights wilt voorkomen. Maar dat weet jij natuurlijk zelf ook.

Het creatiefst ben je met Fidel. Den Witten hebben alleen een bekend stukje onschuldig schaakproza gebruikt (omdat het wonderwel op de stelling sloeg), de rest aan verbanden komt allemaal van jou. Ik heb mij slechts nog in reactie afgevraagd of linkse Fidel veel verschilt van rechtse Videla. Waren, beiden dictator met steun van een grootmacht, de duimschroeven die Fidel zijn landgenoten aanschroefde erger dan de vele duizenden burgerdoden door de junta van Videla? De “dwaze moeders” waren in die tijd een begrip, op zoek naar hun verdwenen kinderen die naar later bleek massaal waren gemarteld en in open zee gegooid. Dat weet jij natuurlijk zelf ook, maar voor wie iets meer wil weten: zie de NL-wiki onder “Vuile Oorlog (Argentinië)”.

De dictatuur van Videla was veel wreder en veel korter, waardoor je (luguber) op een vergelijkbare hoeveelheid ellende voor de eigen bevolking uitkomt. Zelfs de truc die je bij Fidel noemt om met sport de aandacht af te leiden is ook door Videla gebruikt (zit je me soms te voeden? de gelijkenissen liggen echt voor het oprapen), in de vorm van de schaakolympiade 1976 in Buenos Aires (met Donner) en het WK-voetbal 1978. Voorafgaand aan die laatste voerde Freek de Jonge in NL een grote maar kansloze campagne om Oranje thuis te houden. Hoogtepunt was een dag met activiteiten door het hele land en Freek die zo veel mogelijk ervan bezocht. Aan één heb ik meegeholpen en ik heb er nog een foto van. Met simultaangever Willempie die tegen een triomfantelijk kijkende Freek zojuist in het Gekkenmat is getrapt. Of is dat niet politiek correct meer en moet het nu Narrenmat zijn?
F for Forward.

SGABeest
Expert
Expert

Een zo langzamerhand minder lief klein pionnetje

Bericht door SGABeest » wo jul 30, 2008 9:57 pm

[quote="Willempie"]Ton,

Is het in dit geval bij jou niet meer een kwestie van niet willen dan van niet kunnen begrijpen? Da’s één van je charmante trekjes als het je eens meer om de polemiek gaat dan om de inhoud. Je trekt zulke rare vergelijkingen en legt zulke vreemde verbanden dat het voor iemand met jouw EQ/IQ-combi haast wel opzet moet zijn.

Willem, polemiek gaat ALTIJD om inhoud. Vorm volgt slechts de inhoud.
Zie de polemiek die Gunie en ik al jaren met veel plezier voeren.
Even wat factfinding:
Het Witte lid in die Ayatollah avatar staat bekend als een pathalogische miscommunicator, evenbeeld van een bekend minister in de Irakoorlog
Jij citeert de Fidel aanhanger JHD
Jij begint ergens over Videla, ik niet
Vervolgens schuif je Peter een hiërarchie à la Videla en Fidel in zijn eenzame schoenen

Niet correct.

Dat Peter in jouw ogen wat sociale vaardigheden aan moet scherpen om reacties los te weken....
MMmmm kan zo zijn, maar brul en bral (om in Peter's terminologie te blijven) moeten dan zeker nog aan een beginnerscursus starten?

Iets heel anders is de status van de partij. Ik ben blij dat ik nog slechts forumkijker ben..........
En opruier van dit in de zomer soms slaapverwekkende medium natuurlijk.

Ben je al met Hans wezen stappen trouwens? Ben benieuwd........

PS: Heb je geen spijt van je Argentinië actie? Wat konden Van Hanegem en Rensenbrink daar nou aan doen?
Maar ja ik zie dat je conflictmodel van toen ingeruild is voor een consensusmodel van nu....... Tekenend voor een gesettelde polderaar???

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » wo jul 30, 2008 11:54 pm

Nee nou wordt-ie mooi! Nee nou wordt-ie fraai!

Welnee Ton. Polemiek gaat om gelijk krijgen. Daarbij zijn alle middelen geoorloofd. Zie (met excuses aan Gunie en jou) de in NL meest bekende polemiek van de afgelopen jaren tussen Arnon Grunberg en A.F.Th. van der Heijden. Waarin middelen als weigering om in dezelfde zaal te dineren en daarna triomfantelijk uit een bijzaal de hoofdprijs komen ophalen niet werden geschuwd.

“Jij citeert de Fidel aanhanger JHD”. Welnee, het witte kamp heeft slechts een superbekende tekst van schaakgrootmeester J.H.Donner hergebruikt. Die hele Fidel, met een onduidelijke rol voor Mulisch, komt niet van ons maar uit het zomertoetsenbord van Ton. Pas daarna, in reacties, duiken mega-moordenaar Videla en co op (een deel van co is intussen welkom in de hoogste NL-kringen).

De kritiek over hierarchie slaat ook nergens op (“je troepen onder controle hebben” veronderstelt een hierarchische zo niet militaire orde die Den Witten niet kennen; daar is links- of rechtsom niets incorrects richting Peter aan). Vergeleken bij de rest een detail. Of geef anders eerst maar eens aan waar mijn teamleden “brul en bral” in hun berichten van eerder deze week over enige schreef gingen. Nou?

SGABeest
Expert
Expert

fffff wachteeeeeeeeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door SGABeest » do jul 31, 2008 11:08 am

Willempie schreef:Nee nou wordt-ie mooi! Nee nou wordt-ie fraai!

Welnee Ton. Polemiek gaat om gelijk krijgen. Daarbij zijn alle middelen geoorloofd.

...............het zomertoetsenbord van Ton.......................

..............waar mijn teamleden “brul en bral” in hun berichten van eerder deze week over enige schreef gingen. Nou?

Willem. Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01/
Polemiek is een schriftelijke bestrijding van standpunten door twee of meer auteurs die zulke duidelijke verschillen van opvatting huldigen, dat ze elkaar in een pennenstrijd fel aanvallen. De polemiek kan op elk gebied van de cultuur betrekking hebben, maar de beroemdste polemieken zijn toch gevoerd op het gebied van godsdienst en kunst. Vooral in de literaire polemiek blijkt de overtuigingskracht van de deelnemers vaak eerder uit de stijl, die spits en meeslepend kan zijn, dan uit de gebruikte argumenten. Polemieken kunnen gevoerd worden om de tegenstander(s) tot een ander standpunt over te halen, maar ze kunnen evenzeer tot doel hebben een getuigenis te zijn van een eigen, afwijkend inzicht. In dit laatste geval dient de polemiek om eigen opvattingen af te grenzen van die van anderen en zo duidelijkheid te scheppen over de eigen stellingname, zoals bijv. in veel literaire stromingen of bij literaire tijdschriften het geval is. De Nederlandse literatuur is bijzonder rijk aan polemieken; er zijn auteurs die een belangrijk gedeelte van hun faam ontlenen aan hun polemisch vernuft ( Huet, Van Deyssel, Van der Goes, Du Perron, Ter Braak, Hermans e.a.

Willem jongen, .....het zomertoetsenbord van Ton........ GEWELDIGE VONDST!!!
Eindelijk ben je echt aan het schrijven. COMPLIMENT!

......brul en bral....... Je geeft dus wel toe dat brul en bral onderdeel van je team zijn, maar om het toekomstig requisitoir jouw kant op te laten vallen beperk je de overdeschreefperiode tot alleen de laatste week. Dat soort velijne, zich onterecht toeeigenende invoering van nieuwe spelregels past bij een bepaald - al eerder opgemerkt- type structuur. (Maar zeker niet de democratische).

Overigens - reagerend op een suggestief tussenzinnetje waar het relaas mee doorspekt raakt als niet gelijk nederig voor de witte tekstknoet wordt geknield - werd recent bekend dat op een tweedehands boekenmarkt in Havanna een Spaans exemplaar van een van Mulisch' boeken, met een persoonlijke handgeschreven boodschap aan de door hem en JH D gevierde dictator opdook. Vermoedelijk heeft Fidel Castro het werk van de linkse bourgeois nooit gelezen en achter de rodondendrons geflikkerd.

Van conflictmodel naar consensusmodel en witte polderaar vind ik overigens het verder uitdiepen meer dan waard, zonder ook maar op enigerlei wijze seriekaraktermoordenaar te willen zijn, en ik ben benieuwd of je ook daar nog enige pointes in de pen hebt zitten. In ieder geval dank voor de geweldige vondst zomertoetsenbord.

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do jul 31, 2008 7:20 pm

Jongens toch, ik ben een dagje weggeweest en dan dit... Heerlijk!
Grooooovy BABY!

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » do jul 31, 2008 11:08 pm

[quote="Willempie"]Nee nou wordt-ie mooi! Nee nou wordt-ie fraai!

Welnee Ton. Polemiek gaat om gelijk krijgen. Daarbij zijn alle middelen geoorloofd. Zie (met excuses aan Gunie en jou) de in NL meest bekende polemiek van de afgelopen jaren tussen Arnon Grunberg en A.F.Th. van der Heijden. Waarin middelen als weigering om in dezelfde zaal te dineren en daarna triomfantelijk uit een bijzaal de hoofdprijs komen ophalen niet werden geschuwd.

Het feit dat alle middelen geoorloofd zijn betekent nog niet dat ze ook gebruikt worden. Ik bestel regelmatig op de clubavond een portie rempengballen, die ik vervolgens ook op eet in de foyer als Ton aan de bar zit. Dat ik dan wel op ruime afstand van de bar ga zitten heeft andere redenen. Verder beloof ik bij deze plechtig dat ik niet zal weglopen als Ton ooit nog ergens een prijs voor krijgt.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » za aug 02, 2008 9:19 am

Bral, van Brul en Bral, heeft zijn Ayatollah-avatar na de kritiek snel aangepast. Tekenend...............
De zetfrequentie is ook heel abonneewervend trouwens.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » za aug 16, 2008 10:43 am

Ik zeg dit draadjeabonnement maar op. Ben benieuwd of er ooit nog een zwarte zet gespeeld gaat worden.....

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » za aug 16, 2008 12:00 pm

Was je lid dan??
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Plaats reactie