Een lief klein pionnetje

Schuif gezellig aan en speel mee!
Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Re: Een lief klein pionnetje

Bericht door Willempie » wo aug 20, 2008 6:24 pm

Opsporing verzocht

Gezocht:
Peter Sonder, captain my captain van het zwarte kamp

Vermist sinds:
Vorige maand is voor het laatst iets over de forumpartij van hem vernomen. :(

Voor het laatst gezien:
Een zeer betrouwbare bron meldt hem begin deze maand nog in Vlissingen te hebben gezien. Laatstelijk is eerder deze week nog melding van zijn userid gedaan in een draadje over futjebal.

Uiterlijke kenmerken:
In het bezit van een hele slechte stelling.

Mogelijk in het gezelschap van:
Volgens eerdere berichten bevindt hij zich sinds een dag na zijn verdwijning in het gezelschap van een zekere Jeroen S. Daarnaast zou hij sinds afgelopen weekend steun ontvangen van ene Ufuk A. Verder zijn er onbevestigde geruchten over contacten met de bekende Amersfoortse schaakbobo Martijn J. en met het zoontje van voornoemde Jeroen S.

De vermiste wordt gevraagd zich met spoed te melden voor verklaringen omtrent:
- Zijn reeds 22 dagen durende verdwijning, waarbij hij de randen van het betamelijke heeft opgezocht door zijn omgeving al die tijd in het duister te laten over wat er aan de hand is en hoe lang het nog zou kunnen gaan duren.
- Het verjagen afgelopen zaterdag van de laatste partijvolger en zijn rol daarin.
- Het aanwakkeren van gevoelens bij Den Witten, wegens na de herstart eerst meer focus op plagen van het witte kamp dan ijverige studie van de stelling en nu al meer dan 3 weken helemaal niets, dat zij door hun tegenstander(s) niet (meer) serieus worden genomen. :oops:

super marti
Expert
Expert

Bericht door super marti » wo aug 20, 2008 11:59 pm

Hahahaha mooie!!! Ik ontken natuurlijk alle betrokkenheid met de verdachte ;)
Perfectie....slechts één van mijn goede eigenschappen

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » do aug 21, 2008 12:43 am

Ik heb verdachte Peter S. recent gesignaleerd in supermarkt A.H. te Amersfoort Schothorst. Dankzij mijn excellente geduld, empathie, benaderingstechnieken en jarenlange ervaring met de koerslozen uit deze samenleving slaagde ik er in om iets dat op contact moet lijken moet hem te krijgen. Hij maakte een verwilderde en wanhopige indruk op me. Op volstrekt onsamenhangende wijze deed hij kond van zijn recente verblijf in Vlissingen. Paranoide waanvoorstellingen over alles en iedereen in zijn omgeving die samengespannen hadden om hem Dalmutigames, pokergeld en elopunten te ontfutselen stonden daarin centraal. Ook hallucinerende verschijnselen kon ik waarnemen: een snelle blik in zijn winkelwagentje leidde tot de conclusie dat hij in de veronderstelling verkeert dat hij getrouwd is en een zoontje heeft en dat hij voor hun eten moest zorgen. Toen ik hem wees op de snackbar naast de supermarkt waar hij zijn vermeende verantwoordelijkheid als voedseldonor van zijn vermeende gezin efficient en goedkoop kon invullen reageerde hij met veel dramatiek door de inhoud van zijn winkelwagentje in de bak met aarbeiengebakaanbieding te dumpen, onder het uitstorten van kreten als: "waarom kan ik dat zelf niet bedenken". Gelukkig maar dat ik ter plekke was om het toesnellende personeel van de supermarkt op koelbloedige en overtuigende wijze duidelijk te maken dat hier sprake was van een gevalletje van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid. Voor diegenen die naar hem op zoek zijn kan ik melden dat hij waarschijnlijk binnenkort regelmatig in Bunschoten-Spakenburg te signaleren zal zijn alwaar hij het definitieve bewijs gaat leveren van een MPS (multipele persoonlijkheids syndroom): hij denkt nog steeds dat hij een schaker is.
We moeten deze jongen helpen: ooit was hij een gewaardeerd clublid, een sympathieke en aanwezige persoonlijkheid en meervoudig clubkampioen.
Sta mij bij; zelfs ik kan dit niet alleen oplossen.

Jeroen Schuil
Expert
Expert

Bericht door Jeroen Schuil » do aug 21, 2008 9:31 am

!!!! BREAKING NEWS !!!!
Verdachte Peter S. is inmiddels getraceerd en in verzekerde bewaring gesteld.

Dankzij alerte medeburgers en heldhaftig optreden van een anoniem gebleven clublid, is gezochte Peter S. in de nacht van woensdag op donderdag door de politie van zijn bed gelicht (dwz uit zijn doos op het Ikea terrein gehaald) en overgedragen aan "mensen die goed voor hem zullen zorgen".

Middeleeuwse methodes als het rad van pijn en de proef met de vier paarden naar alle windstreken zullen nog deze week weer uit de kast worden gehaald, waarna er aanstaande zondag op de De Markt in Amersfoort een openbare terechtstelling zal volgen.

KOMT ALLEN en brengt uw kinderen mee. De weergaloze Wouter W. zal op geheel eigen wijze voor vermaak zorgen voorafgaand aan de schandpaalnageling van Peter S.
Verba volant, scripta manent

SGABeest
Expert
Expert

Peter S. als magneet.

Bericht door SGABeest » do aug 21, 2008 9:53 am

Wat een literaire kwaliteiten veroorzaakt "verdachte"! Welk een genot om zo het forum te mogen bewonderen.
Een kleine misvatting, van de zichzelf koersvastheid toedichtende G. d. C. -overigens op lovenswaardige wijze beschreven -, moet echter recht worden gezet. Verdachte IS NOG STEEDS een hooglijk gewaardeerd lid van onze vereniging. Zijn ruime mate van verdiensten zijn algemeen bekend.

Een opvallende passage trekt verder bijzonder mijn aandacht. Alleen in het zwarte kamp was bekend dat Ufuk A. bereid was "verdachte" te ondersteunen. Blijkbaar is Den Witte Inlichtingendienst volledig op de hoogte wat zich in het zwarte kamp heeft afgespeeld en afspeelt. Dit roept twee vragen op!
Waren Den Witten gedurende het gehele partijverloop op de hoogte van de Zwarte argumentaties?
Wie (enkelvoud dan wel meervoud) is dan wel zijn verantwoordelijk voor het verschaffen van deze exclusieve Zwarte informatie aan Den Witten.

Zou "verdachte" op de hoogte geraakt kunnen zijn van de daden van degene(n) die dit kampverraad hebben gepleegd, om zich vervolgens terug te trekken uit deze onfatsoenlijke strijd?
De tijd zal het leren...... Maar moge de eventuele verraders de middeleeuwse straffen, zoals op dit forum eerder genoemd (en liefst meer!), spoedig worden toegediend!

Indien deze these correct blijkt, verdienen Den Witten overigens ook wel enige kritiek en arbitraire consequenties!
Ook hier zal de tijd uitkomst bieden...........
Help! Hij communiceert.........

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » do aug 21, 2008 4:19 pm

Wordt de forumpartij nog door den zwarten voortgezet? En zo ja, wanneer wordt er een zet afgegeven?.
Er zit nog steeds schot in de zaak

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do aug 21, 2008 7:41 pm

En jawel, al na een paar dagen wreekt zich dat Ton als partijvolger is afgehaakt. Zijn verdachtmakingen aan het witte kamp missen grond. In het partijdraadje “Aanbod alsnog 35… Dxe4 ???” heeft Ufuk A. afgelopen weekend steun aan de schijnbaar opgespoorde maar nog steeds aan zet zijnde zwarte captain toegezegd. Publieke informatie.
Mocht Ton die info niet kennen en desondanks weten dat Ufuk afgelopen weekend steun heeft toegezegd dan maakt dat hem als niet meer lid van Den Zwarten zelf verdacht. Of wellicht doelt hij op eerder door Ufuk aan Den Zwarten toegezegde steun, dat stond in november 2007 in het partijdraadje “De partij”. Wederom publieke informatie.
Als het om nog een ander moment gaat dan is dat in het witte kamp niet bekend. Merk in dit kader op dat het politiebericht sprak over een steunbetuiging in het afgelopen weekend. In ieder geval is er dus geen enkele reden om het witte kamp van onethisch gedrag te verdenken. :)

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » do aug 21, 2008 8:17 pm

Mea Culpa. Ik volgde dat oudere draadje al lang niet meer. Mijn these blijkt dus niet geldig. :oops:
Waarom zou "verdachte" dan wel zijn afgehaakt? Spelen er andere zaken?
Gaat het witte blaatkonijn ons nog verrassen met meer dan geestdodende oneliners? Ik hoop dat hij een literair voorbeeld neemt aan zijn leider en aan de, zogenaamd partijloze, ervaringsdeskundige "koerskrijgen" met een meervoudige dubbeldiagnose. Dat zou de aantrekkelijkheid van dit draadje verhogen, totdat eindelijk duidelijk wordt waarom "verdachte" zijn whereabouts niet transparanter toont en aangeeft wat er schort................ :shock: :lol: :mrgreen:

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » vr aug 22, 2008 8:46 am

Heeft Ton zich door den zwarten uit het veld laten slaan ? :lol:
Heeft hij geen interesse meer voor de partij :shock: :?:
Ton, je verliest je enthousiasme toch niet voor het schaken?. Gaat het wel goed met je?. Ik zie je wel op de ALV. Of gaan we nog een keer kijken in Bunschoten bij het Eemlandtoernooi.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » vr aug 22, 2008 4:43 pm

Ik besteed mijn tijd de komende weken anders dan met schaken Arjan. :wink:

arjan
Expert
Expert

Bericht door arjan » za aug 23, 2008 11:46 am

Heel goed Ton !, Er is meer te doen in het leven dan alleen maar schaken. Maar een avondje kijken bij het Eemlandtoernooi moet toch nog wel lukken? (Ik haal je anders wel op, dan kan je met me meerijden)

Gunie du Chatinier
Expert
Expert

Bericht door Gunie du Chatinier » ma aug 25, 2008 9:33 pm

Eerder beschreven verdachte Peter S. is afgelopen zondag gesignaleerd in het centrum van Amersfoort. Er zijn een aantal serieuze symptomen bijgekomen.

Regressie: hij veronderstelde in 1921 te leven.
Hoogmoedswaanzin: door een toeter schreeuwde hij bevelen naar fictieve onderdanen.
Godsdienstwaan: om zo dicht mogelijk bij de Heer te zijn stond hij op een soort stellage.

Als dat maar goed gaat.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di aug 26, 2008 8:25 am

Tjeempie Gunie wat komt je ervaring je hier goed van pas! Wat denk je: Is hij nog te behandlen met medicijnen (psychose, manie, schizofrenie of depressie)? Zijn je waarnemeningen duidelijk een indicatie van een persoonlijkheidsstoornis? (Doorgaans worden deze aandoeningen toegeschreven aan problemen in de ontwikkeling en zijn er geen medicijnen voor; dat is iets waar de client mee moet leren leven). Zijn er lichamelijke stoornissen? Zijn er problemen die liggen op het sociale en maatschappelijke vlak (huisvesting, relatie, arbeid)? Wat is je algemene oordeel
van functioneren (Kun je een GAF-score geven)
Is het mogelijk om de problematiek duidelijk te krijgen en de geduide ziektebeelden uit elkaar te halen?

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di aug 26, 2008 8:53 pm

Heeft zwart nu eindelijk eens opgegeven of blijft dit draadje tot in eeuwigheid open met veel gezeur en gezeik??

Kortom : Soderina : spelen of opgeven!! Wil dit theaterstuk ook wel voor de kerst klaarhebben.
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » do aug 28, 2008 12:40 pm

Dank voor de helderheid Caspar.

Leden van het witte team. Welgemeende excuses voor mijn tijdelijke verdwijning. Jullie hebben een mooie partij afgeleverd. Na g4 zie ik geen mogelijkheden meer om er nog wat van te maken.

Zwart geeft op.

Groet van Peter
Grooooovy BABY!

Plaats reactie