Teams Forumpartij '09

Schuif gezellig aan en speel mee!
JeroenBugel
Expert
Expert

Re: Teams Forumpartij '09

Bericht door JeroenBugel » di mar 17, 2009 10:08 am

Leuk dat Dimi en Ton en Hans ook dit draadje volgen, alleen jammer dat ze zich vergeten in te schrijven bij zwart of wit!

Wat mij betreft gaan we zeer binnenkort beginnen, en mogen aan het begin van de partij nog wel mensen zich bij de teams voegen.

Zijn er al mensen in voor teamleider? Remy? Caspar?

Die variant in het Scandinavisch is volgens mij niet zo nieuw Robert.. Aangezien ik bij zwart zit, vind ik het prima maar dan wordt het volgens mij een korte partij :wink:
Bij Noteboom kreeg ik de eerste ronde met wit tegen me:
e4 d5, exd5 Pf6, d4 Pxd5, c4 Pb4?!
Ik heb zelf jaren Scandinavisch gespeeld, maar deze variant ken ik niet. Als het al een variant is.. Tijdens de partij durfde ik maar niet voor het mogelijke stukwinst te gaan, te beginnen met Da4+...

Ik ben met Shahroez in mijn team voor een Draak! Wat vinden jullie daarvan?

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » di mar 17, 2009 10:33 am

Hoi Jeroen,

Ik ben al een x teamleider geweest in een grijs verleden dus is het misschien handiger dat iemand anders dat gaat doen. Kdenk wel mee met die persoon.
Qua Siciliaans Draak : helemaal ok!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Remy
Expert
Expert

Bericht door Remy » di mar 17, 2009 5:46 pm

Draak lijkt me leuk en ik wil wel teamleijer zijn voor de witten :lol:
Regel 1: Ik heb altijd gelijk
Regel 2: Als ik geen gelijk heb, treedt automatisch regel 1 in werking

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » di mar 17, 2009 8:03 pm

JeroenBugel schreef:Leuk dat Dimi en Ton en Hans ook dit draadje volgen, alleen jammer dat ze zich vergeten in te schrijven bij zwart of wit!......Ik ben met Shahroez in mijn team voor een Draak! Wat vinden jullie daarvan?
Dit is het publiek toegankelijke deel van het forum. Iedereen kan zich er in mengen toch?
Draak? Nee niet mijn kopje thee......
Help! Hij communiceert.........

Gerard van Otten
Expert
Expert

Bericht door Gerard van Otten » di mar 17, 2009 8:05 pm

De Draak is prima, benieuwd of hij ook vuur gaat spuwen :twisted:

RobertKrouwel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door RobertKrouwel » wo mar 18, 2009 9:09 am

De draak wordt zo vaak een mak lammetje
Kick 'em while they're Down.
http://www.youtube.com/watch?v=SRaw_DBxQaI

Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » wo mar 18, 2009 12:22 pm

Als het een Draak wordt, zal ik het met belangstelling gaan volgen. Maar ik wacht de eerste tien zetten in ieder geval af, mocht het een Joegoslavische of Chinese Draak worden, dan zal ik mij wellicht toch bij een van beide kampen moeten aansluiten.
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

JeroenBugel
Expert
Expert

Bericht door JeroenBugel » wo mar 18, 2009 1:05 pm

Joegoslavische Draak: 1.e4 c5 2.Pf3 d6 3.d4 cd4 4.Pd4 Pf6 5.Pc3 g6 6. Le3 Lg7 7. f3 Pc6 8. Dd2 0-0 9. Lc4
Chinese Draak: 1.e4 c5 2.Pf3 d6 3.d4 cd4 4.Pd4 Pf6 5.Pc3 g6 6. Le3 Lg7 7. f3 Pc6 8. Dd2 0-0 9. Lc4 Ld7 10. 0-0-0 Tb8

Ik stel voor om de eerste 9 zetten te volgen van de Joegoslavische Draak.
Dan doet Ed in ieder geval mee. Of het een Chinese Draak wordt, dat is dan aan zwart. Wil je bij wit of zwart Ed? En kan jij de forumpartij op de site bijhouden?

Na goedkeuring van de meeste deelnemers kunnen we beginnen! Nieuwe aanmeldingen zijn nog steeds gewenst!

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » do mar 19, 2009 3:36 pm

JeroenBugel schreef:Die variant in het Scandinavisch is volgens mij niet zo nieuw Robert..
Bij Noteboom kreeg ik de eerste ronde met wit tegen me:
e4 d5, exd5 Pf6, d4 Pxd5, c4 Pb4?!
Ik heb zelf jaren Scandinavisch gespeeld, maar deze variant ken ik niet. Als het al een variant is.. Tijdens de partij durfde ik maar niet voor het mogelijke stukwinst te gaan, te beginnen met Da4+...
Jeroen, deze door jou genoemde opening is inderdaad een variant: de Kieler variant. Wel een weinig gespeelde en een dubieuze, slechts geschikt in vluggertjes of tegen onervaren spelers.
Hij hing kennelijk in de lucht, want 30 jaar nadat ik hem leerde kwam hij twee weken geleden eindelijk op het bord in mijn partij voor SGA 4 tegen Oud Zuylen 2.
Zie de partijenverzameling voor het vervolg. Zwart speculeert er helemaal op dat wit een cruciaal tempo verliest door snel d4-d5 te spelen, waarna b7-b5 wel goed is :wink:

JeroenBugel
Expert
Expert

Bericht door JeroenBugel » do mar 19, 2009 3:54 pm

Nou ik snap helemaal niets van die variant. Na 9 zetten stond je 2 stukken voor! Ik zit te kijken waar hij het dan fout doet.. Maar kan geen fatsoenlijke variant bedenken! In de partij bedacht ik me dat hij na Da4+ P8c6, d5 Lf5, Pa3 ofzo ook wel een stuk zou verliezen. Maar dat durfde ik toch maar niet aan. Jouw a3 lijkt me nog sterker dan d5, die had ik niet gezien! Rare opening :P

Om nog even on-topic te gaan: Mochten er nog andere voorstellen zijn voor een opening, dan zijn die welkom! En ik ben wel voor zeer binnenkort beginnen!

Willempie
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door Willempie » do mar 19, 2009 5:24 pm

Voor alle duidelijkheid. Ik heb bij de vorige forumpartij de kar van Den Witten getrokken in een Siciliaans a la carte en ooit in de allereerste forumpartij ook al eens de zwarte Willempies die de witte Tonnetjes in een Koningsgambiet door de gehaktmolen draaiden. En wil nu voor de afwisseling weer eens aan de zijlijn blijven, althans minstens tot er een boeiend eindspel is ontstaan waarna ik het misschien toch niet kan laten. Mijn tip aan de helden van 2009: zorg voor een goede aansturing van de teams of anderszins een heldere manier om naar ieders tevredenheid te overleggen en beslissen. :mrgreen:
F for Forward.

caspar
Expert
Expert

Bericht door caspar » vr mar 20, 2009 7:48 am

Die aansturing en beslissingsmomenten gaan in het zwarte kamp helemaal goedkomen.
Voorbeeld van de Grote Leider waas Prima!
“A man with no enemies is a man with no character.”

Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies

Plaats reactie