wit speelt 9. Ld3

Schuif gezellig aan en speel mee!
Peter
Expert
Expert

wit speelt 9. Ld3

Bericht door Peter » ma sep 13, 2004 5:45 pm

Gewoon omdat het de beste zet is !
Grooooovy BABY!

Guus
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Guus » ma sep 13, 2004 9:19 pm

Wat al die cervesas al niet met je kunnen doen.. Achja. We schieten lekker op, reeds aanbeland bij zet 9. Ik verwacht elk moment een remise aanbod :P
Doordat ik de laatste tijd vaker schaak, merk ik dat ik steeds rotter dam

Peter
Expert
Expert

Positivo

Bericht door Peter » di sep 14, 2004 3:29 pm

Ik constateer dat enkele SGA-ers wat lange teentjes hebben. Uiteraard heb ik de stelling in de achterliggende periode geanalyseerd en ben ik tot de conclusie gekomen dat Ld3 de sterkste zet is. Ik breng deze berichten echter altijd over vanuit mijn WERK-mail en beschik hier niet over een samenvatting.

Ik wist niet dat bij het staken der stemmen (er waren immers toch al twee mensen voor de zet Ld3) ik mij moet verantwoorden voor de Spaanse inquisitie.

Ik kom nog met mijn analyses en ik ben en blijf ervan overtuigd dat Ld3 een (veel) betere zet is dan c5 een zet die ook ook zonder bord niet erg natuurlijke indruk maakt.

En uiteraard is het in de forum partij zo... je doet mee omdat je het leuk vindt ...of je doet gewoon niet mee.
Grooooovy BABY!

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » di sep 14, 2004 4:48 pm

Het aardige van een gezamenlijke internet schaakpartij is voor mij het samen overleggen over de stelling, waarbij je wat dieper op de stelling in kunt gaan en verschillende varianten kunt napluizen.

Het is jammer dat jij onze bijdragen kennelijk als munitie beschouwt die je op je eentje verder uitwerkt, waarna je op je eentje tot een conclusie komt. Waarom kan info delen niet wederzijds?

Je hebt twee schaaktechnische opmerkingen gemaakt:

- de zet c5 ziet er niet natuurlijk uit: ben ik het mee eens, maar soms is de meest natuurlijke zet na het nodige rekenwerk niet de sterkste;

- zwart zou op een bepaald moment meer mogelijkheden hebben dan Ruud en ik dachten: ik heb je al een tijd geleden heel vriendelijk gevraagd aan welk alternatief jij dacht, zodat Ruud en ik hier in jouw vakantie nader naar zouden willen kijken.
Reactie bleef uit. Waarom? Is toch een kleine moeite om even te reageren?

Als er na een inhoudelijke discussie geen overeenstemming is over de beste zet, is er iemand die de knoop doorhakt, in deze partij ben jij dat, dit staat totaal niet ter discussie (dus niets Spaanse Inquisitie).

Het enige wat voor mij ter discussie staat, is dat medeforummers die hun energie steken in een gezamenlijke forumpartij ook graag een inhoudelijke reactie krijgen op hun suggesties.
Dat kan via dit forum en als je de Grote Dalmuti niet te wijs wil maken kan dat ook via de mail. Jammer dat je daar anders over denkt.

OK Peter, tot zover mijn uitleg, succes met de partij, gelukkig zijn er zaken waarbij wij veel beter kunnen samenwerken, dus tot donderdag a.s. (cerveza voor mijn rekening :lol: ).

Peter
Expert
Expert

OKidoki

Bericht door Peter » di sep 14, 2004 5:11 pm

OK Sytze,

Opbouwende kritiek kan ik altijd waarderen. Ik stel voor dat ik mijn geheime aantekeningen uit de kast trek en met jou en Ruud achter een bord ga zitten om de stelling eens luchtig maar daarom niet minder degelijk te analyseren.

Hierbij dient het hogere doel (de grote dalmuti van zijn grootheidswaanzin afhelpen :twisted: ) niet uit het oog te worden verloren. Bij die gelegenheid zijn de cervasas voor mijn rekening! :D :lol:
Grooooovy BABY!

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » di sep 14, 2004 6:00 pm

Prima voorstel Peter 8) :idea: :D

Peter
Expert
Expert

avondje

Bericht door Peter » wo sep 15, 2004 9:25 am

Ruud en Sytze ...Om maar direct een invulling te geven aan de mooie woorden. Zullen we voor volgende week een avondje prikken?
Of we kunnen aanstaande vrijdag iets afspreken. Roept u maar!
Grooooovy BABY!

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » wo sep 15, 2004 5:17 pm

Peet,

Ik weet niet wanneer Ruud zin en tijd heeft :lol:

Wat mij betreft: ik heb volgende week voldoende ruimte in mijn agenda (dus geen voorkeur voor een bepaalde avond).
Vrijdagavond zou kunnen als we alledrie snel winnen in de interne :mrgreen:

ruudkuchler
Expert
Expert

Bericht door ruudkuchler » do sep 16, 2004 10:45 am

Misschien vrijdagavond of anders zaterdagmiddag.

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Dalmuti » do sep 16, 2004 11:15 am

Ik moet er nog ff over nadenken, maar ik zal zorgen dat ik voor volgende week vrijdag een zet gedaan heb, dat analyseert nog makkelijker voor jullie.

succes zaterdag tegen Schaakmaat 1 !
Amersfoort, hoezo Amersfoort ?

Dalmuti
Expert
Expert
Contacteer:

Zwart speelt Pb8-d7

Bericht door Dalmuti » vr sep 24, 2004 8:30 am

Toch maar even een stuk ontwikkelen
Amersfoort, hoezo Amersfoort ?

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » vr sep 24, 2004 5:51 pm

Ook ik ben ook een beetje debet aan Ld3, ik heb (buiten het forum om) Peter mijn stem gegeven. Ik geef meteen toe dat de varianten die jullie geven voor wit erg prettig ogen, maar ik vind ze niet zaligmakend. Tevens vind ik het erg vroeg voor zetten als c5 en kan zwart er niet erg veel tegen doen (c5 blijft dus een dreiging na Ld3 en hij kan niet meer terug).

Als c5 nou meteen had gewonnen had je mijn stem meteen gehad, maar om c5 te spelen omdat Frits hem +2 geeft vind ik iets te ver gaan. Ik denk dat we veel meer uit de stelling kunnen halen, te beginnen met Ld3.

Over elke stellingen bestaan verschillende meningen, zo ook over deze.

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » vr sep 24, 2004 5:54 pm

O ja

en als we vanavond nog even naar de partij kijken, dan kijk ik ook ff mee.

Sytze van der Velde
Expert
Expert

Bericht door Sytze van der Velde » za sep 25, 2004 1:00 pm

Dank voor deze posting Dimi, helaas een dag te laat gelezen, niet wetende wat er op het programma stond gisterenavond vrij vroeg naar huis :wink:

Wat mij betreft dan maar even praktisch zijn: Ld3 nu spelen en een mooi geheim (tenzij Dalmuti zijn LT-geheugen aan heeft als hij hier leest :wink: ) wapen achter de hand houden .....

Dimi
Expert
Expert

Bericht door Dimi » za sep 25, 2004 1:32 pm

Jammer dat je dat gemist hebt.

c5 blijft inderdaad in de stelling zitten.

Tevens stel ik voor de ontwikkelingszet van zwart te counteren met een ontwikkelingszet van wit.

Ik stem vast (in afwachting op onze leider) op 10. Pf3

Plaats reactie