en zwart mag weer

Schuif gezellig aan en speel mee!
Ed van de Gevel
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door Ed van de Gevel » do dec 16, 2004 7:36 pm

Peter hoopt nog dat het antwoord op de vraag wat spelen we hier komende dinsdag in de Quiznight gegeven zal worden..... :D
"Without facts decisions cannot be made logically, you must then rely on human intuition"
- Mr. Spock, Assignment Earth -

SGABeest
Expert
Expert

wat een

Bericht door SGABeest » wo dec 29, 2004 5:15 pm

WATJES!!!!!!
Enig idee hoe lang deze krukkenpartij al duurt? Webmaster, zijn er dan helemaal geen tijdslimieten? Moet schaken voor de forum lezer doorgaan als een een oneindige hoeveelheid wachten. Het wordt tijd voor een krachtdadige Caspar ingreep.......

René
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door René » di feb 22, 2005 5:33 pm

0-1

Wit verliest door tijdsoverschrijding.
Jammer, m'n gevoel zegt dat wit een voordeeltje heeft in de slotstelling...
JUST DO IT !!

André
Gevorderde
Gevorderde

Bericht door André » wo feb 23, 2005 9:50 am

Leuk hoor zo'n forum partij. Jammergenoeg komt het niet echt van de grond en hapert de motor. Ik zit even naar de stelling te kijken en het lijkt me jammer om hier zo maar mee te stoppen... Leuke stelling. Daarnaast vind ik het persoonlijk altijd lastig om een stelling te winnen waarin je op het oog duidelijk voordeel hebt, zelfs materiaalvoorsprong, maar het nog niet zo makkelijk is om het ditect uit te buiten.

Wit heeft een pion, stukken zijn goed ontwikkeld, er lijkt niet zo veel aan de hand. Zwart heeft druk op e4, beheerst een aantal belangrijke zwarte velden en heeft twee mooie peerden. In dit soort stellingen moet je juist simplificeren lijkt me. Kortom: actieve zetten doen en waar mogelijk goed gepositioneerde zwarte stukken ruilen.

Mijn idee: Pd5 gevolgd door Te1. De volgende stap is het ontwikkelen van een plan om de stelling te vereenvoudigen. Hierbij lijkt het mij verstandig om het Paard op c5 aan te pakken middels een toekomstig b4 (voorafgegaan door een evt Ld2/e3). Indien zwart kort rocheert dan met Pf4 de loper op g6 misschien ruilen? Ideaal is dat op korte termijn de g6- loper en het c5 paard worden afgeruild (tegen de d3 loper en evt d5 paard)

Het zwarte plan? Wellicht a4 om een toekomstig b4 te verhinderen. Le7 en korte rochade? Maakt op mij niet zo veel indruk. Zwart heeft belang bij complicaties en is daarbij afhankelijk van wit. Niet aan meewerken:
Pd5 dus.

SGABeest
Expert
Expert

Bericht door SGABeest » wo apr 13, 2005 7:10 pm

Misschien dit draadje en het onderwerp ook maar meenemen in de renovatie?

Plaats reactie